پنج‌شنبه 9 فروردین 1403
آیا باید در انتخاب کیک عروسی ظرافت و دقت داشت؟

آیا باید در انتخاب کیک عروسی ظرافت و دقت داشت؟

آیا باید در انتخاب کیک عروسی ظرافت و دقت داشت؟

مدل های مختلف از کیک عروسی وجود دارد که برخی از آن ها جلوه به خصوصی به مراسم می‌بخشند. امروزه با پیشرفت کیک پزی ارائه انواع طرح ها برای قنادی ها ممکن شده است. برخی از طرح ها نیاز به استفاده از فوندانسیون خاص دارند و برخی دیگر از خامه های رنگی بهره می‌گیرند. کیک ها بر اساس ذائقه افراد در طعم های شکلاتی، موزی، وانیلی و… تهیه می‌شوند. آماده سازی برخی کیک ها که طرحی خاص دارند به مدت زمان بیشتری برای آماده سازی نیاز دارند. به طور معمول برای هر فرد 100گرم کیک در نظر گرفته می‌شود؛ اما در مراسم های عروسی که دسر بخش مهمی از پدیزایی به شمار نمی‌رود توصیه می‌شود کیک در مقدار بیشتری فراهم گردد. در صورت کامل بودن میز دسر، می‌توان از مقدار 100گرم بر هر فرد استفاده نمود. برای داشتن کیک های خاص می‌توان از همه اشیا کمک گرفت یا آن را به قنادی ماهر سپرد. کیک های عروسی می‌توانند در چند طبقه حاضر شوند یا طرحی ایرانی داشته باشند. به دلیل اینکه کیک عروسی نقش مهمی در شکیل بودن مراسم دارد، در انتخاب آن باید دقت نمود. عوامل تاثیرگذار در داشتن کیکی مناسب در این مطلب بررسی شده‌اند.

  • ویژگی های کیک عروسی منحصر به فرد
  • چند پیشنهاد سفارش کیک عروسی شیک
  • چگونگی سفارش کیک عروسی
  • چگونه می‌توان هزینه کیک عروسی را کاهش داد؟

ویژگی های کیک عروسی منحصر به فرد

طعم کیک: هنگام انتخاب کیک نباید با فریب ظاهر خوش آب و رنگ آن، مزه اش را ندید گرفت. طعم کیک اهمیت بیشتری نسبت به طرح آن دارد. مزه کیک خیلی به فصل آن ارتباطی ندارد اما در صورت درخواست، می‌توان از میوه های فصلی در تهیه کیک ها استفاده نمود. گردو، شکلات و موز مواد اصلی تشکیل دهنده بسیاری از کیک ها هستند. گاهی برای طعم دادن به کیک ها از گل هایی استفاده می‌کنند که مزه کیک را به کلی عوض می‌کند. خامه کیک باید از مواد باکیفیت تهیه شود وگرنه طعم ماندگی به آن می‌دهد.

آیا باید در انتخاب کیک عروسی ظرافت و دقت داشت؟

هزینه: به طور معمول برای هر کیلو کیک مبلغ مشخصی وجود دارد اما برخی قنادی ها بسته به مواد استفاده شده در کیک و نوع بسته بندی آن هزینه‌ای جداگانه دریافت می‌کنند. هزینه کیک عروسی معمولا براساس تکه های آن تعیین می‌شود. تزیین کیک با میوه و گل هزینه متفاوتی در بر دارد که گل های بیشتر هزینه را افزایش می‌دهند. گل های شکری دست ساز و خمیر فوندانت به مبلغ کیک می‌افزایند.

 

 

برای سفارش کیک باید بودجه خود را در نظر گرفت و پس از تماس با قنادی ها به مکانی موردتایید مراجعه نمود. برای داشتن کیکی خاص نیاز به صرف هزینه بیشتر است.

 

ماندگاری: علاوه بر طعم و زیبایی کیک، ماندگاری آن نیز اهمیت بالایی دارد. کیک عروسی نباید زیر نور پروژکتور، فلاش و گرما آب شده و از بین برود. مواد نگه دارنده کیک نباید در طعم آن اثر سو بگذارند. بهترین روش برای داشتن کیک ماندگار سفارش آن به یک شیرینی فروش مطمئن است. کیک های پر زرق و برق در مهمانی عروسی طرفداران زیادی دارند اما به دلیل ریزه کاری ممکن است زودتر از بقیه از بین بروند.

حمل و نقل: هنگام سفارش کیک باید به شرایط حمل و نقل و هزینه های آن توجه داشت. برخی قنادی ها وسایل نقلیه بزرگ همراه با یخچال دارند که مزیت بزرگی به شمار می‌آید. مسافت چه طولانی باشد و چه کوتاه برای حمل کیک نیاز به امکانات خاصی وجود دارد. در تابستان که گرمای هوا باعث از بین رفتن سریع تر کیک می‌شود ماشین های یخچال دار بیشتر موردتوجه قرار می‌گیرند. کیک باید متناسب با تعداد مهمانان سفارش داده شود تا حمل آن از قنادی به تالار و در داخل سالن با سختی همراه نباشد. گاهی ارتفاع کیک به دلیل طرح و مقدار فوندانت آن تغییر می‌کند که بر قیمت حمل می‌افزاید. می‌توان با حذف موارد اضافه، مشکلات حمل و نقل را کاهش داد و از مقدار هزینه حمل کاست. در صورتی که قنادی مجهر به ماشین حمل نباشد برای برگزارکنندگان مراسم مشکلاتی زیادی رخ خواهد داد. کیک را نباید در فریزر قرار داد زیرا طعم آن را عوض می‌کند. کیک باید به صورت آماده از قنادی به مکان برگزاری مراسم انتقال یابد.

چرا باید جلیقه بپوشیم؟

آیا باید در انتخاب کیک عروسی ظرافت و دقت داشت؟

امتحان کیک: یکی از موارد مهم سفارش کیک امتحان طعم آن پیش از اجرای مراسم است. کیک عروسی را نباید به قنادی که ناشناخته است سفارش داد. طرح و طعم کیک را باید پیش از عروسی تست نمود. مدل های عجیب و غریب را همه قنادی ها نمی‌توانند به درستی تهیه کنند. تعداد، زمان دقیق مراسم، محل استقرار کیک، بودجه و مدت زمان عروسی همگی عواملی هستند که باید به قناد اطلاع داده شود.  بهتر است پیش از شروع مراسم کیکی به عنوان نمونه تهیه شود تا طعم و قابلیت طراحی قناد در به دست آوردن طرح های مختلف سنجیده شود. کارشناسان حرفه‌ای باتوجه به بودجه و خواست مشتری باکیفیت ترین کیک را تهیه می‌کنند. عروس و دامادها فرصت امتحان کیکشان در مراسم را پیدا نمی‌کنند اما بد نیست که از کارکنان خواسته شود مقداری از کیک را برای آن ها کنار بگذارند.

سبک: مدل کیک باید با دکوراسیون عروسی هماهنگ باشد. زمانی که عروسی در تابستان برگزار می‌شود و بیشتر از گل های تابستانی در دکوراسیون استفاده شده، بهتر است روی کیک هم با همان سبک گل طراحی شود. اجزایی مانند درخت و سبزی به کیک جلوه ای منحصر به فرد می‌بخشند. کیک های عروسی ممکن است در هوای آزاد قرار بگیرد از این رو باید در مقابل وزش باد مقاوم باشند و با موادخود موجب جذب حشرات نشوند. سبک کوبیسم و رنگ طلایی طرفداران خاص خود را دارند. کیک هایی با المان قلب، کبوتر، گل و روبان نمادی از عشق هستند. بهتر است کیکی که سفارش داده می‌شود مطابق با سلیقه همه افراد باشد.

آیا باید در انتخاب کیک عروسی ظرافت و دقت داشت؟

آب و هوا: اگر جشن در فضای آفتابی گرفته می‌شود نباید از خامه، سفیده تخم مرغ و شکر به مقدار زیاد استفاده شود زیرا در گرما آب می‌شوند. موادی که نیاز به منجمدشدن ندارند یا فوندانت ها مناسب فصل گرم هستند. در هوای سرد مواد یخی و بستنی ها نباید در مواد کیک به کار برده شوند. روکش کیک باید متناسب با شرایط آب و هوایی انتخاب شود. باتر کرم یا فوندانت ماندگاری کیک را بالا می‌برد. درهنگام سفارش کیک باید حتما از قنادی ها مشاوره گرفت.

جستجو در فضای مجازی: بسیاری از شیرینی فروشی ها نمونه کارهای خود و روش تهیه کیک ها را در صفحات مجازی خود قرار می‌دهند. می‌توان این نمونه ها را به طور مستمر دنبال نمود و از نظرات افراد مختلف استفاده کرد.

رنگ کیک: رنگ هایی مانند سرخابی، سبز یشمی، آبی نفتی و بنفشه تیره به دلیل مصنوعی بودن، دندان های مهمانان را رنگی می‌کند. گاهی ذرات کیک روی لباس مدعوین می‌افتد که به علت رنگ دهی سریع، شست و شوی لباس را با دشواری همراه می‌سازد. در صورت نیاز به این رنگ های خاص می‌توان از روبان یا گل های رنگی استفاده نمود.

 

 

 

اگرچه رنگ کیک جذابیتی فوق العاده به آن می‌بخشد اما رنگ های مصنوعی دندان و لباس را دچار آسیب می‌کنند.

 

 

 

زمان بریدن کیک: با توجه به اینکه ماندگاری کیک در هوای آزاد زمان مشخصی دارد، توصیه می‌شود بین ساعت چیدن کیک بر روی میز و بریدن آن وقفه نیفتد. همچنین پیشنهاد می‌شود سرو کیک درساعات پایانی که قبل آن شام میل شده است انجام نشود. از طرف دیگر در اواخر مهمانی به دلیل پایکوبی و گرمای محیط، چهره شادابی خود را از دست داده و عکس های جالبی به یادگار نخواهد ماند. بهتر است کیک درساعات اولیه مراسم تقسیم شود تا بر روی میز شام قرار گیرد.

سفارش کیک: کیک عروسی را باید حداقل از یک هفته قبل سفارش داد. آماده سازی کیک های طبقه‌ای در آخرهفته و روزهای تعطیل که سفارشات زیاد است ممکن است با وقفه همراه باشد. لازم است هنگام سفارش کیک زمان تقریبی تهیه آن پرسیده شود تا در تاریخ مشخص کیک آماده گردد. یک روز قبل از شروع مراسم باید به آماده سازی کیک تاکید گردد تا در صورت فراموشی بتوان جایگزینی برای آن انتخاب نمود. ساعت تحویل کیک در رسید آن قید می‌شود. در صورت نیاز و حساسیت می‌توان با تهیه کننده کیک صحبت نمود و جزییات طرح پیشنهادی را برای او توضیح داد تا در صورت اجرایی نبودن الگو، طرح دیگری انتخاب شود.

با مرکبی(ماشین عروس) متفاوت به خانه‌ بخت بروید

 

آیا باید در انتخاب کیک عروسی ظرافت و دقت داشت؟

چند پیشنهاد سفارش کیک عروسی شیک

  • کیک عروسی را می‌توان به شکلی ساده با خامه برجسته تزیین نمود
  • قراردادن تعداد زیادی گل رز در یکی از طبقات کیک به آن جلوه ای رمانتیک می‌بخشد
  • ترکیب دو رنگ مروارید و گل کوچک یکی از جدیدترین تزیینات کیک است
  • صدف و ستاره دریایی با ترکیب رنگی ساده، جلوه ای خاص دارند
  • استفاده از تور و گیپور همراه با گل های طبیعی مدل کیک 2018 را رقم می‌زند
  • چین دادن به خامه کیک طرحی متنوع دارد
  • به کاربردن جملاتی مانند she is my wife  یا she said yes در سال های اخیر بسیار رواح پیدا کرده است
  • کیک هایی که از اسفنج های رنگی تهیه می‌شوند طرافداران زیادی دارند
  • چیدن گل و المان های نظیر آن در یک سمت کیک های چند طبقه، زیبایی خاصی به آن می‎بخشد
  • پایه های کیک در زیبایی آن نقش بزرگی ایفا می‌کنند
  • کیک عروسی یک طبقه با دیزاین اسم عروس و داماد

 

آیا باید در انتخاب کیک عروسی ظرافت و دقت داشت؟

چگونگی سفارش کیک عروسی

بیشتر شیرینی فروش ها توصیه می‌کنند پیش از مراجعه به یک قنادی مدل های مختلف کیک به خوبی بررسی شوند. اگرچه قنادی ها به روزترین مدل های کیک را در اختیار دارند اما می‌توان با یک جست و جوی اینترنتی به مدل های جدید کیک عروسی پی برد. پس از باغ تالار و لباس عروس یکی از نکات مهم برگزاری مجالس کیک عروسی است؛ از این رو تهیه آن را نمی‌توان به هرکسی سپرد. فردی که برای این کار انتخاب می‌شود باید در نمونه کار خود مدل هایی مشابه را ارائه داده باشد. رنگ های خوراکی معمولا مزه خاصی ندارند از این رو می‌توان به قناد سفارش رنگی را داد که طعم کیک را زیاد تغییر نمی‌دهد. کیک عروسی در مراسم ویژه ای بریده می‌شود به همین دلیل در عکس و فیلم عروسی ثبت می‌گردد. نحوه اجرای کیک باید با مشورت شیرینی فروش ها به بهترین شیوه صورت گیرد. در پایان سفارش لازم است شرایط حمل و نقل ذکر شود.

چگونه می‌توان هزینه کیک عروسی را کاهش داد؟

  1.  کمک گرفتن از یک کیک مجلل برای گرفتن عکس و فیلم در ابعاد کوچک و سفارش کیک بزرگ تر به تعداد مهمانان
  2. استفاده از خامه های رنگی به جای فوندانت در فصول خنک سال
  3. بهره گیری از المان های طبیعی مانند گل و کاج به‌جای گل شکرهای گران قیمت
  4. یک رنگ قراردادن کیک
  5. درست کردن تزیینات کیک با هنرهای دستی در خانه
  6. ماکت قراردادن چند طبقه از کیک برای کاهش هزینه

 

 

افراد زیادی هستند که کیک ها را در منزل خود تهیه کرده و بسیار هنرمند هستند. می‌توان در فضای مجازی به دنبال حرفه ای ترین قنادها گشت.

 

 

 

برای انتخاب کیک عروسی باید ظرافت و دقت زیادی به خرج داد زیرا این کیک در مراسمی باشکوه بریده می‌شود و خاص بودن آن در منحصربه فرد ساختن جشن نقش زیادی دارد. کیک عروسی را با درنظر گرفتن آیتم هایی مانند شرایط آب و هوا، سبک کیک، طعم و تزیینات، قیمت، شرایط حمل و نقل و ماندگاری می‌توان تهیه نمود. بهتر است پیش از ارائه نمونه اصلی، یک کیک کوچک با همان الگوها سفارش داده شود تا میزان مهارت قناد مورد سنجش قرار بگیرد. کیک هایی که با روبان، گل طبیعی، صدف، مروارید و جملات خاص تزیین شده اند در سال جدید کاربرد زیادی داشته‌اند. پیش از سفارش کیک عروسی ایرانی می‌توان نمونه کارهای قنادی ها را در صفحات مجازی آن ها دنبال کرد.

درباره‌ی تیم تولید محتوای ولیمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *