سه‌شنبه 29 اسفند 1402
چند نکته مهم برای انتخاب باغ تالار مناسب

چند نکته مهم برای انتخاب باغ تالار مناسب

چند نکته مهم برای انتخاب باغ تالار مناسب

انتخاب تالار یکی از مهم‌ترین کارهای پیش از عروسی است که در کیفیت آن تأثیر به سزایی دارد. حداقل از 6ماه قبل از برگزاری مراسم عروسی باید بررسی تالارها انجام شود؛ زیرا تالارهای در روزهای خاص به سرعت رزرو می‌شوند. معمولاً تاریخ عروسی باتوجه به اعیاد و تعطیلی‌های خاصی در ایران انتخاب می‌شود؛ از این‌رو رزرو تالاری با سالن‌های متعدد در ارجحیت قرار دارد.
برگزیدن تالار عروسی معیارهای متفاوتی دارد. بسته به اینکه محل زندگی عروس و داماد در کدام منطقه شهر واقع شده است می‌توان باغ تالارهای غرب تهران یا باغ تالارهای شرق تهران را انتخاب کرد. قبل از انتخاب باید لیست ایدهآل‌ها برای انتخاب تالار عروسی نوشته شود. میزان بودجه مدنظر، دکوراسیون داخلی، تاریخ برگزاری مراسم و خدمات تالار نکاتی است که باید مدنظر گرفته شوند.
دیدن تصاویر تالارها و بررسی خدمات آن‌ها دید بازی به زوج‌های جوان خواهد داد. می‌توان برای داشتن انتخاب صحیح، هنگام بازدید باغ تالار عکس‌هایی تهیه نمود تا در فرصتی مناسب بازنگری شوند. نوع غذا و دسرها، چگونگی گل‌آرایی، پذیرایی از مهمانان، تزیین تالار و خدمات جانبی باید در قرارداد ذکر شوند. برای انتخاب باغ تالار باید آیتم‌هایی را مدنظر قرار داد که در این مطلب به آن‌ها اشاره شده است.

باغ تالار باید دارای چه ویژگی‌هایی باشد؟

دکوراسیون: مهم‌ترین نکته در انتخاب دکوراسیون، دانستن سبک عروسی مدنظر است. تم و رنگ استفاده شده در تزیینات تالار باید با سلیقه برگزارکننده مراسم هماهنگ باشد. بهره گرفتن از تزییناتی همچون چراغ و کاغذهای رنگی بین درختان باید نظر مهمانان را به خود جلب کند. داشتن فضایی جداگانه برای تعویض لباس، آینه‌کاری در سرتاسر سالن، محیطی متفاوت جهت سرو شام و جایگاه رقص از ویژگی‌های یک باغ تالار منحصر به فرد هستند. سقف تالار باید ارتفاع زیادی داشته باشد. باغ تالارهایی با سقف کوتاه، فضایی دلگیر را ایجاد می‌کنند؛ در هنگام بررسی مکان عروسی باید به این مهم توجه شود. توجه به رنگ و مدل روکش صندلی و میزها از نکات دیگر انتخاب باغ تالار است. تمیز و آراسته بودن این روکش‌ها بسیار اهمیت دارند. وجود روکش‌هایی نامرتب و کثیف از کیفیت عروسی می‌کاهد. ایجاد فضایی برای ورود عروس و داماد مانند پهن کردن فرش قرمز یک طراحی دکوراسیون بی‌نظیر است.

چند نکته مهم برای انتخاب باغ تالار مناسب

ظرفیت سالن: وسعت تالار ارتباط مستقیمی با تعداد مهمانان دارد. سالن کوچک برای مهمان‌هایی با تعداد زیاد مناسب نیست و سالن بزرگ برای تعداد اندک مدعوین توصیه نمی‌شود؛ زیرا مهمانان پراکنده شده و عروسی بسیار خلوت به نظر می‌آید. برای برگزاری جشنی با تعداد مهمانان زیاد، سیستم تهویه از نکات بسیار مهم به شمار می‌رود. همچنین سرمایش و گرمایش تالار باید به گونه‌ای تخصیص یافته باشد که افراد مجبور به جمع شدن در گوشه‌ای از تالار نباشند.

در هنگام رزرو یک تالار باید به مدعوین توجه کرد. بزرگ بودن مکان نشان از باشکوه بودن مراسم عروسی است اما در شرایطی که تعداد مهمانان کم باشد از کیفیت عروسی می‌کاهد.

موقعیت مکانی: محل برگزاری مراسم باید از لحاظ جغرافیایی وضعیت مناسبی داشته باشد. برخی مهمانان به دلیل ماندن در ترافیک دیر به مراسم می‌رسند یا به خاطر عدم توانایی در رانندگی در مسیرهای پر پیچ و خم و دور از شهر مهمانی را زودتر ترک می‌کنند.
باغ تالارهای غرب تهران نباید از مسیر دسترسی اتوبانی خارج باشند. باغ تالارهای شرق تهران نیز در محدوده شهرهای اطراف باید واقع شده باشند. جستجوی تالار در محل‌های ناشناخته زمان زیادی از وقت مهمانان را به خود اختصاص می‌دهد. آرایشگاه و آتلیه نیز باید موقعیتی مناسب با باغ تالار داشته باشند. بهتر است هنگام چاپ کارت دعوت کروکی محل، بر روی کارت درج شود.

چند نکته مهم برای انتخاب باغ تالار مناسب

پارکینگ: یکی از امکانات مهم باغ تالار داشتن پارکینگی با ظرفیت مناسب است. مهمانان باید بتوانند با خیالی آسوده ماشین خود را پارک کرده و به پای‌کوبی برسند. جست‌وجو برای یافتن جای پارک مهمانان را خسته و کلافه می‌کند. افرادی که از اقصی نقاط تهران برای حضور در جشن عروسی حضور پیدا کرده‌اند ساعات زیادی را پشت فرمان بوده‌اند از این‌رو انتظار پارک در مکانی مطمئن را دارند. تالاری با پارکینگ سرپوشیده ارجحیت بیشتری دارد. هوای بارانی یا گرمای شدید شرایط خوبی برای پارک ماشین در هوای آزاد نیستند.

ضلع سوم مربع شادی

کترینگ: در خدمات پذیرایی ست قاشق و چنگال تا طعم غذا اهمیت دارند. قاشق و چنگالی با استیل زنگ زده و کثیف مانع لذت بردن از طعم غذا می‌شود. لیوان‌های یک دست و هم‌رنگ، شمع آرایی، تزیین دستمال کاغذی کیفیت کترینگ را بالا می‌برند. غذاها پیش از اجرا در روز عروسی باید سرو شوند تا از طعم آن‌ها اطمینان حاصل شود. سفارش خوراکی‌هایی که پیش از آن در تالار تهیه نشده‌اند با ریسک بالایی همراه است. غذاها باید در ظروفی هماهنگ سرو شوند. میزان سفارش‌ها باید با تعداد مهمانان هماهنگ باشد. شام عروسی یکی از به یادماندنی ترین خاطرات مهمانان است. کیفیت غذا و نوشیدنی اهمیت بالایی دارد. پخت غذایی متفاوت برای عروس و داماد و قرار دادن آن در میز جداگانه وجهه‌ای زیبا به عروسی می‌بخشد. گاهی می‌توان به صورت مهمان در جشن عروسی دیگران حضور یافت تا طعم غذاها تست شود. حضور سرزده در فضای آشپزخانه نیز کیفیت کترینگ را تضمین می‌کند. گرم سرو کردن غذا یکی از نکات مهم است. وجود غذاهایی برای افراد سنین بالا یا گیاهخواران میز غذایی متفاوت را ایجاد می‌کند.

شرایط آب و هوایی: باید در نظر داشت هوای غرب تهران به خصوص نزدیک کرج سردتر است از این رو باغ تالارهای غرب تهران در فصول سرد باید با امکانات گرمایشی همراه باشند. فاصله پارکینگ تا فضای سرپوشیده نیز باید کم باشد تا هنگام طی مسیر سرما وارد تن نشود. باغ تالارهای شرق تهران نیز در فصول گرما به سیستم خنک کننده‌ای مطبوع نیاز دارند. با پیشرفت تکنولوژی امکان متعادل سازی دما در فضای آزاد نیز فراهم شده است؛ از این رو پیش از بستن قرارداد با تالار باید از امکانات آن‌ها مطمئن شد.

چند نکته مهم برای انتخاب باغ تالار مناسب

فضای عکاسی: در برخی از تالارها فضایی مانند آب نما، کشتی بر روی دریاچه، پل بر رودخانه و حوضچه‌هایی پدید آمده است که جزو لوکیشن های عروسی هستند. نورپردازی سالن در فراهم نمودن حسی رؤیایی نقش دارد. جایگاه رقص عروس و داماد باید به‌گونه‌ای طراحی شده باشد که عکس‌هایی بی‌نظیر را برجای گذارد. آراستن تالار با گل فضا را برای عکاسی و فیلم‌برداری مناسب می‌کند.

اتاق عقد: بسیاری از افراد تمایل دارند مراسم عقد خود را هم‌زمان با عروسی و در مکانی یکسان برگزار کنند. وجود اتاق عقدی با دکوراسیون مجلل به باغ تالار امتیازی بالاتر می‌بخشد. اتاق عقد باید فضایی برای عکاسی و نشستن مهمان‌ها را در خود جای داده باشد. به دلیل خصوصی بودن این مراسم عایق بودن این اتاق نسبت به صدا اهمیت دارد. همچنین محفوظ بودن آن از سایر قسمت‌های سالن نکته‌ای مهم است. طراحی اتاق عقد باید با سایر اجزای دکوراسیون تالار تناسب داشته باشد. امکاناتی متناسب با فرهنگ و رسوم برگزارکنندگان باید در سفره عقد جای گرفته شود از این رو قید کردن آن در قرارداد الزامی است.

برای برخی از خانواده‌ها مهم است که مراسم عقد در روز عروسی برگزار شود. اتاق عقد باید با شرایط خانوادگی هر فرد مطابقت داشته باشد و در صورت لزوم به دو قسمت مردانه و زنانه مجهز گردد.

چند نکته مهم برای انتخاب باغ تالار مناسب

سرویس بهداشتی: بخش مهمی از تالار را امکانات رفاهی تشکیل می‌دهند. سرویس‌های بهداشتی باید به آب گرم مجهز بوده و کاملاً تمیز باشند. مسافت این سرویس‌ها با مکان برگزاری جشن نیز اهمیت دارد. گاهی سرویس در کنار رختکن قرار می‌گیرد. مزیت این هماهنگی این است که فرد می‌تواند در کنار تعویض لباس خود به آراستگی چهره و موی خود بپردازد. قرار داشتن امکاناتی مانند سرویس فرنگی و اتاق تعویض پوشک نوزاد در فراهم نمودن آسایش مهمانان تأثیر دارد.

موسیقی: موزیک یکی از مهم‌ترین آیتم‌ها است که توسط برگزارکننده اجرا می‌شود. هماهنگی آهنگ‌ها با جو مهمانی و استفاده از گروه‌های شناخته شده مراسمی منحصر به فرد را ایجاد می‌کند. صدای پخش موزیک و اجرای موسیقی متناسب با موقعیت‌های مختلف اهمیت بالایی دارد. هنگام شام باید آهنگی آرام بخش پخش شود و رقص‌های دونفره به موسیقی عاشقانه نیازمند هستند. استفاده از گروه موسیقی سرشناس به صورت زنده به اعتبار تالار مرتبط می‌شود.

مشورت هوشمندانه یعنی صرفه جویی و هزینه کمتر

پرسنل: کارکنان تالار باید لباس‌هایی آراسته به تن داشته باشند و روحیه مهمان نوازی را در خود پرورش دهند. مهمانان انتظار دارند پرسنل با رویی گشاده از آن‌ها پذیرایی کرده و به سؤالاتشان پاسخ دهند. نظم مراسم بستگی به هماهنگی کارکنان و اجرای به موقع فاکتورهای عروسی دارد.

امکانات دیگر: آتش بازی با فشفشه‌های رنگی و مشعل به مراسم عروسی شادی می‌بخشد و فیلمی فوق‌العاده را رقم می‌زند. ریختن گل، کاغذ رنگی، پول و نقل بر سر عروس و داماد از دیگر مراسم‌های شادی بخش است. ایجاد کف، موج، نورپردازی های رنگی در هنگام رقص و بادکنک آرایی از امکانات دیگر هستند که مراسم را شکیل می‌کنند. در هنگام انتخاب باغ تالار باید به این نکات توجه شود و در فضای مجازی چگونگی برگزاری آن چک شود. یکی از امکانات جانبی بسیار مهم برای تالارها داشتن برق اضطراری است. در هنگام وضع قراراداد باید استفاده از آن قید شود. همچنین یکی از امکانات جالب برخی تالارها اختصاصی کردن میزها است. قرار دادن نام مدعوین بر روی میزها حسی صمیمی ایجاد می‌کند.

چند نکته مهم برای انتخاب باغ تالار مناسب

کیک: یکی از مسائل مهم در روز عروسی حمل کیک تا تالار است. کیک عروسی باید در سایزی مناسب انتخاب شود و در صورت بزرگ بودن لازم است به امکانات تالار دقت شود. کیک عروسی اگر به قنادی حرفه‌ای سپرده نشود ممکن است در طول راه ریزش پیدا کرده و از بین برود. پیش از اجرای مراسم شرایط یخچال و امکانات حمل کیک در تالار باید سنجیده شود. ورود و بریدن کیک می‌تواند با اجرای موسیقی مناسب همراه شود. زمان بریدن کیک باید به پرسنل اطلاع داده شود تا با برنامه‌ریزی برای سرو آن انجام شود. . هنگام بریدن کیک پرسنل باید با هماهنگی کامل شرایط را مدیریت کنند.

کیک عروسی در مراسمی باشکوه بریده می‌شود از این رو خاص بودن آن و قرارگیری در جایگاه صحیح اهمیت دارد. کیک عروسی باید با تزییناتی متناسب با دکوراسیون تزیین گردد.

بودجه: معمولاً تالارها به ازای هر مهمان مبلغی به عنوان ورودی دریافت می‌کنند. هزینه‌ها بر اساس اضافه یا حذف کردن آیتم‌ها جابجا می‌شوند. مالیات و ارزش افزوده به مبلغ نهایی می‌افزایند. قسمتی از هزینه‌ها به صورت پیش پرداخت دریافت می‌شود و مابقی در شب عروسی و با چک کردن تمامی بندهای قرارداد تسویه می‌شود. تفاوتی بین هزینه باغ تالارهای غرب تهران با باغ تالارهای شرق تهران وجود ندارد و انتخاب موقعیت مکانی به خواست برگزارکنندگان ارتباط دارد. برخی تالارها برای کنسل کردن تاریخ برگزاری مراسم قوانین خاصی دارند؛ از این‌رو هنگام بستن قرارداد باید به تمامی موارد دقت شود. ارائه برخی تخفیف‌ها در فصول مختلف یا حذف ورودی به زوج‌های جوان کمک شایانی می‌کند. عروس و داماد پیش از بستن قرارداد با یک باغ تالار باید بودجه خود را مدنظر داشته باشند. باید توجه داشت برخی مراسم مانند آتش بازی شبی خاطره‌انگیز را رقم می‌زند اما با صرف هزینه بیشتر همراه هستند. با کم کردن برخی امکانات می‌توان به هزینه‌ای پایین‌تر و متناسب با بودجه دست‌یافت.

چند نکته مهم برای انتخاب باغ تالار مناسب

انتخاب باغ تالار عروسی باید با حساسیت زیادی انجام شود. دیزاین تالار، امکانات آن و کارکنان آموزش دیده عروسی متفاوت را رقم می‌زنند. در هنگام گزینش تالار عروسی باید به ویژگی‌هایی مانند پارکینگ، تعدد سالن‌ها، شمع و گل آرایی، تجهیزات سرویس بهداشتی، موقعیت مکانی و هزینه‌ها توجه کرد. باغ تالارهای غرب تهران و باغ تالارهای شرق تهران با توجه به موقعیت عروس و داماد انتخاب می‌شوند. همه مطالب ذکر شده باید در قراردادی کتبی درج شوند و پیش از شروع مراسم اجرای صحیح آن‌ها مورد بررسی قرار گیرد.

درباره‌ی تیم تولید محتوای ولیمه

یک نظر

  1. خیلی عالی بود. با خوندن این مطلب داغ دلم تازه شد چون من هم دقیقا تو بیشتر این مطالبی که گفتید توی عروسیم به مشکل خوردم. ایکاش اینو شش ماه زودتر دیده بودم و می خوندم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *