پنج‌شنبه 9 فروردین 1403
چگونه با خیانت همسرم کنار بیایم؟

چگونه با خیانت همسرم کنار بیایم؟

چگونه با خیانت همسرم کنار بیایم؟

اینکه همسر یا پارتنرتان به شما خیانت کند، حس بسیار بدی برای شما خواهد داشت.
مورد خیانت واقع شدن علاوه بر مشکلات روحی که ممکن است برای فرد بوجود بیاورد، مشکلات جسمی هم به همراه خواهد داشت.
اگر شخصی که خیانت دیده است نتواند بخوبی از پس این مشکل بربیاید و این موضوع را برای خود حل نکند، در ادامه ی رابطه ی خود به شخص خیانت کننده و یا حتی افراد دیگر به مشکل برمیخورد. به همین دلیل در این مقاله راه های کنار آمدن با خیانت را بررسی کرده ایم.
در هر صورت بخاطر داشته باشید که اگر همسرتان به شما خیانت کرده است، به هیچ عنوان شما مقصر نیستید.
اگر خودتان را گناهکار بدانید یا سرزنش کنید مشکلات روحی سختی برایتان پدید می‌آید پس بدانید که در هیچ حالتی شما برای اتفاقاتی که پیش آمده مقصر نیستید.
در مرحله‌ی اول باید بدانید که می‌خواهید به رابطه‌ی خود ادامه بدهید یا خیر.
مسئله‌ای که بعد از خیانت در یک رابطه بوجود می‌آید، از بین رفتن اعتماد است. در ادامه شاید شخص فکر کند که طرفش ارزش ادامه دادن رابطه را ندارد و یا اینکه نمی‌تواند رابطه‌ی سالمی با شخصی که خیانت کرده داشته باشد.

چگونه با خیانت همسرم کنار بیایم؟

اما می‌شود از دیدگاه دیگری هم به موضوع خیانت کردن نگاه کرد. نفس خیانت کردن به خودی خو کاملا اشتباه است، اما همه‌ی ما، ممکن است اشتباه کنیم و تصمیمات غلط در زندگیمان بگیریم، پس اگر شخصی که خیانت کرده، نسبت به اشتباه خود کاملا آگاه باشد و از تصمیم غلط خود پشیمان باشد، می‌توان او را بخشید و حتی رابطه را به نقاط بسیار بهتری نسبت به قبل رساند. اما باید دقت داشته باشید که اگر شما به عنوان فردی که مورد خیانت واقع شده‌اید، نتوانید همسر خود را ببخشید و به او اعتماد کنید، رابطه به معنای واقعی به نقطه‌ی اتمام خود نزدیک می‌شود. برای اینکه متوجه شوید می‌خواهید رابطه‌ی خود را ادامه دهید یا خیر، به سوالات زیر پاسخ دهید.
• آیا همسر شما به معنای واقعی پشیمان و شرمنده است؟
• آیا خودش به موضوع خیانت را به شما اطلاع داده یا شما از کس دیگر این موضوع را شنیده‌اید؟
• آیا پیش از این هم به شما خیانت کرده بوده یا دفعه‌ی اولش است؟
• آیا شما در ته دلتان می‌خواهید که همسرتان را ببخشید و رابطه را ادامه دهید؟ دقت کنید که هیچ پاسخ درست یا غلطی برای این سوال وجود ندارد و تمام آن به انتخاب شخص خودتان، به نحوه‌ی برخورد همسرتان، به زندگی ای که تا کنون داشته‌اید و به حستان برمیگردد.
با پاسخ دادن به این سوالات متوجه می‌شوید که می‌خواهید رابطه‌ی خود را ادامه دهید یا خیر. اگر دیگر نمی‌توانید به همسرتان اعتماد کنید منطقی‌ترین راه تمام کردن رابطه است. بابت این تصمیم احساس گناه نکنید، شما کاملا حق دارید اگر نخواهید رابطه‌ی خود را با آدمی که یک یا چندبار به شما خیانت کرده است ادامه دهید.
اما اگر می‌خواهید که رابطه‌ی خود را ادامه بدهید و آن را درست کنید، باید به یک سری نکات مهم دقت داشته باشید.
1- علت خیانت را بیابید
یکی از مهمترین کارهایی که باید بکنید این است که علت خیانت همسرتان را پیدا کنید، بخاطر داشته باشید که همه‌ی افراد بخاطر برقراری رابطه‌ی جنسی خیانت نمی‌کنند. دلایل خیانت بسیار متعددند. پس سعی کنید در مرحله‌ی اول علت خیانت را پیدا کنید. سعی کنید به همسر خود بگویید که برای من لازم است تا بدانم به چه دلیلی به من خیانت کردی. دوست دارم تا اتفاقاتی که افتاد را بری من تعریف کنی. در جواب سوال شما “نمی‌دانم” ممکن است منطقی به نظر نیاید اما در نظر داشته باشید که بسیاری از افراد درحالی خیانت می‌کنند که حتی خودشان هم عمیقا به این موضوع فکر نکرده‌اند.
دلایل خیانت ممکن است یکی از موارد باشد
• تمایل به هیجان، توجه و یا تازگی
• خیانت کردن والدین شخص (بخصوص جنس موافق او)
• داشتن ازدواج مشکل‌دار (وجود طلاق عاطفی بین طرفین، ارتباط دوطرفه‌ی ضعیف، وجود استرس در ازدواج)
• مشکلات روحی. نمی‌توانیم که بگوییم هرکسی که خیانت می‌کند، مشکل یا مریضی روحی دارد اما برخی بیماری‌های روحی مانند دوقطبی بودن، افسردگی و اختلال نقص توجه باعث بوجود آمدن ضعف در تصمیم‌گیری و گرفتن تصمیمات اشتباه می‌شوند.

تاثیر ازدواج بر روی جسم

خیانت همسر

2- شخص سوم را به طور کلی حذف کنید
پس از اینکه علت خیانت را متوجه شدید، ااز همسرتان بخواهید که شخصی که با او در رابطه بوده را به طور کامل از زندگی خود حذف کند. در بعضی مواقع این حذف کردن باعث ایجاد تغییر در سبک زندگی طرف می‌شود. به طور مثال اگر شخص سوم همکار همسرتان است، یا در کلاس موسیقی او را می‌بیند، از او بخواهید شغلش را عوض کند یا به کلاس موسیقی دیگری برود. دقت کنید که همسرتان دیگر نباید با این شخص ارتباطی داشته باشد و اگر نتواند این کار را برای شما و رابطتان انجام دهد، ممکن است که برای بار دوم هم تصمیم اشتباهی بگیرد و رابطه‌‌ی خود را مجددا با آن شخص آغاز کند.

خیانت همسر

3- از او بخواهید که به شما کمک کند
برگرداندن اعتماد به رابطه، کاری نیست که به تنهایی بخواهید آن را انجام دهید. همسرتان در این مسئله نقش اصلی را بازی می‌کند. از او بخواهید که در برگرداندن اعتماد به رابطتان به شما کمک کنید. شاید در ابتدا برای همسرتان سخت باشد اما از او بخواهید که در طول روز با شما تماس بگیرد شما را از جاهایی که قرار است برود مطلع کند. دقت کنید که شما نباید حساسیت بیجا نشان دهید یا همسرتان را محدود کنید. همسرتان اگر از اتفاقات پیش آمده پشیمان باشد براحتی می‌تواند با رفتار درست خود، اعتماد را به رابطه بازگرداند. شما هم سخت گیر نباشید و به او فرصت بدهید تا به شما ثابت کند که از خیانت خود پشیمان است.

چند پیشنهاد خوب برای هدیه دادن به نوزاد

خیانت همسر

4- برای صحبت کردن در مورد خیانت همسرتان زمان مشخص بگذارید
این موضوع به شخص شما برمی‌گردد که چقدر می‌خواهید در این مورد صحبت کنید، اما این را بدانید که اگر می‌خواهید در جواب سوال ساده‌ی همسرتان در مورد آب و هوای روز آینده، بحث را به خیانت همسرتان بکشانید، باید برای خودتان زمان مشخص کنید. مثلا با همسرتان مشخص کنید که هقته‌ای دوبار به مدت نیم ساعت در این مورد صحبت می‌کنید و دیگر تحت هیچ شرایطی بحث را به سمت خیانت نکشانید.
اگر تمایلی ندارید که کلا در مورد این موضوع صحبت کنید، از همسرتان بخواهید که هیچ بحثب در مورد اتفاقاتی که رخ داده نداشته باشید. تا حدی که لازم است بدانید، بدانید اما قطعا دانستن جزییات خیلی ریز آن رابطه به شما کمک نخواهد کرد.
در آخر، بخاطر داشته باشید که در این شرایط، مشورت کردن با یک مشاور در حوزه‌ی ازدواج کمک شایانی به شما خواهد کرد. با همسرتان به جلسات مشاوره بروید و تاثیر مثبت آن بر روند برگرداندن اعتماد به رابطه‌ی خود را ببینید.
ترنم صارمی

درباره‌ی تیم تولید محتوای ولیمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *