جمعه 10 فروردین 1403
برگزاری یک جشن عروسی با تشریفات عروسی ارزان

چگونه با تشریفات عروسی ارزان بهترین جشن عروسی را برگزار کنیم؟

تشریفات عروسی

این روزها از مهم‌ترین دغدغه‌های همه جوانان است و برگزاری یک جشن عروسی با تشریفات عروسی ارزان قیمت بسیار سخت است. از سویی انتظارات زوجین بسیار افزایش پیدا کرده است و از سوی دیگر مشکلات اقتصادی قدرت خرید را کاهش داده است. با این حال همیشه روش هایی هستند که با انجام آن ها بتوانید هم عروسی زیباتری داشته باشید و هم اینکه در هزینه ها صرفه جویی کرده باشید.

برگزاری یک جشن عروسی با تشریفات عروسی ارزان

نکات زیر تجربه برگزار کنندگان عروسی برای برگزاری یک جشن عروسی با تشریفات عروسی ارزان هستند.

۱. در دعوت از مهمانان جشن عروسی زیاده روی نکنید

می دانم که شما هم مانند هر شخص دیگری ارزوی یک جشن عروسی با همه دوستان و آشنایان را در ذهن دارید ولی همیشه دعوت از همه فکر خوبی نیست. لیستتان را منطقی تهیه کنیدو فقط آن دوستانی را دعوت کنید که دوستان نزدیک هستند. یا از میان آشنایان فقط آن‌هایی را دعوت کنید که برایتان مهم هستند. صرفا به این خاطر که فلانی می‌گوید: چرا من را دعوت نکردند؟ لیست‌تان را نچینید. این جشن، جشن عروسی شماست. پس می‌بایست میزبان مهمان‌هایی باشید که از صمیم قلب دوست‌شان دارید تا حتی یک لحظه اخم در چهره‌تان نباشد.

۲. به جای هدیه جشن عروسی از دوستان‌تان کمک بگیرید

با یک نگاه ساده به اطراف‌تان متوجه می‌شوید که دوستان متبحر زیادی دارید. شما می‌توانید روی کمک آن‌ها حساب باز کنید و به جای اینکه برای جشن عروسی‌تان هدیه بخرند ذوق شان را برایتان به نمایش بگذارند. اینطوری هم هزینه های شما کمتر می‌شود و هم آن‌ها خوشحال تر می‌شوند. برای مثال  اگر از میان دوستان‌تان کسی باشد که عکاسی بلد است دیگر نیاز به سفارش رقم‌های نجومی در آتلیه ندارید و دوست‌تان هم خوشحال خواهد شد. درباره طراحی کارت‌های دعوت، تهیه شیرینی‌ها و یا موسیقی هم می‌توانید از این روش استفاده کنید.

چه نوع تاجی برای عروسی خود انتخاب کنیم؟

۳. جشن عروسی را در خانه یا فضای باز برگزار کنید

برای یک تشریفات عروسی ارزان کافی است جشن عروسی خود را در سالن‌های مجلل و پرشکوه برگزار نکنید و در ازای آن از خانه یا یک باغ دوستانه بهره ببرید. در هزینه‌ای را که به دیوارهای سالن‌های مجلل خرج می‌کنید را می‌توانید برای آینده ذخیره کنید و یا با آن یک شام خوب در خانه ترتیب ببینید.

۴. غذا را خودتان در خانه تهیه کنید و یا آشپز آشنا پیدا کنید

می‌دانم که این‌کار واقعا ساده نیست ولی همیشه می‌توان شیوه‌ای پیدا کرد که تهیه غذای جشن آنقدرها هم گران تمام نشود. می‌توانید دسر و بخش‌های جنبی غذا را در خانه تهیه کنید و بقیه را از بیرون سفارش دهید. همچنین می‌توانید از یک آشپز از میان آشنایان دعوت کنید تا به سرپرستی او غذا در خانه آماده شود و در نهایت مبلغ اندکی را به او پرداخت کنید. مطمئن باشید که این روش بسیار به صرفه تر از سفارش غذا از رستوران‌هایی است که حداقل هزینه هر پرس غذای آن‌ها ۲۰۰۰۰ تومان خواهد بود.

۵. در خرید گل، صرفه جویی کنید

صرفه‌جویی در انتخاب گل‌های مناسب بسیار مهم است، چرا که گل‌ها بعد از مراسم برای همیشه از بین می‌روند و عملا هزینه‌ زائد هستند. شما می‌توانید با خرید گل کمتر ولی تزئین کلاسیک هم مراسمی منحصر بفرد داشته باشید و هم با تشریفات عروسی ارزان کلاس مراسم را بالا نگه دارید.

۶. هدیه ساقدوش‌ها را بسیار کوچک در نظر بگیرید

رسم است که هدیه‌ای برای ساقدوش‌ها در مراسم در نظر گرفته شود، ولی از انجایی که ساقدوش‌های دوستان نزدیک و یا خواهر و برادر شما هستند احتمالا درک صحیحی از وضعیت شما دارند و نیازی نیست که حتما برای آن‌ها هدیه‌ای در نظر گرفته باشید.

عروسی در بین گل ها

۷. کارت دعوت‌هایتان را خودتان تهیه کنید

با کمی حوصله و وقت خودتان می‌توانید زیباترین انواع کارت دعوت را برای مهمانان‌تان تهیه کنید. کافی است که اینترنت را جستجو کنید، از میان کارت‌های دعوت یک طرح زیبا را انتخاب کنید و با یک پرینتر ساده و کمی کار گرافیکی کارت‌ دعوت‌هایتان را چاپ کنید. به جای اینکه برای هر کارت دعوت مبلغی بیش از ۱۰ هزار تومان دعوت کنید می‌توانید با کمتر از ۲-۳ هزار تومان در خانه کارت‌ دعوت‌های خلاقانه و متفاوتی را طراحی و اجرا کنید.

۸. برنامه ریزی کنید و استرس را از خود دور نگه دارید

استرس همیشه منجر به بی‌برنامگی می‌شود و بی‌برنامگی هزینه‌های اضافی ایجاد می‌کند. برای اینکه از این دست هزینه‌ها جلوگیری شود می‌بایست برنامه‌ریزی را از اصول اولیه کار خود بدانید.

درباره‌ی تیم تولید محتوای ولیمه

2 نظر

  1. سپیده رمضانی

    ایدهی درست کردن کارت دعوت خیلی جالب بود. ممنون

  2. استرس كه هر كاري كنيم بازم مياد ? ولي خب كنترلش واقعا مي تونه توي كم شدن هزينه ها كمك كنه و كلا همه چي بهتر پيش ميره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *