پنج‌شنبه 9 فروردین 1403
چه لباس عروسى براى من بهتر است؟

چه لباس عروسى براى من بهتر است؟

نكاتى براى انتخاب لباس عروس

یکی از بزرگترین دغدغه های دختران برای برگزاری مراسم عروسی، انتخاب لباس عروس است. هر دختری دوست دارد که در شب عروسی‌اش همه چیز به بهترین نحو ممکن باشد و لباس عروس قطعا تاثیر به سزایی برای ایده‌آل بودن عروس خانم خواهد شد. از این رو انتخاب لباس عروس یکی از مهمترین کارهاییست که در لسیت قرار می‌گیرد.
در ادامه 9 مورد که می‌تواند به شما برای انتخاب لباس عروس مناسب کمک کند را بررسی می‌کنیم. با ما همراه باشید.

چه لباس عروسى براى من بهتر است؟

 

١ –  مکان، مکان، مکان !

دانستن مکان و زمان عروسى، در انتخاب لباس عروسى به شما كمك زيادى خواهد كرد.

آيا مى خواهيد مراسم خود را در ساحل برگزار كنيد؟ مى توانيد لباس هايى با دنباله بلند را رد كنيد.اگر فضايى كه انتخاب كرده ايد گرم است بهتر از پارچه هاى كتان، و اگر محلى سرد است از مخمل و پارچه هاى ضخيم تر استفاده كنيد.

٢- بودجه اى را مشخص كنيد

براى خريد لباس عروسى چقدر مى خواهيد هزينه كنيد؟ به. فروشنده بگوييد.

اگر اين هزينه را مشخص كرده باشيد، غصه نخواهيد خورد كه چرا نتوانستيد لباسى را كه ميخواستيد بخريد، چون از همان ابتدا لباس هايى را كه قيمتى متناسب با هزينه اى كه شما ميخواهيد پرداخت كنيد، مشاهده خواهيد كرد.

به طور كلى ١٠ تا ١٥ درصد از هزينه هاى يك عروسى را، هزينه هاى جانبى مثل خريد لباس عروسى شامل مى شود.پس بهتر است با كمى توجه بيشتر، سعى كنيم لباسى را كه مى خواهيم، با قيمت مناسب پيدا كنيم.

چه لباس عروسى براى من بهتر است؟

 

٣- دير به فكر خريد نيفتيد

براى تدارك لباس خود، ٦ تا ٩ ماه قبل از عروسى اقدام كنيد.اگر مى خواهيد لباس را خياط آماده كند، در نظر داشته باشيد كه دوختن لباس حدود ٤ماه و ايجاد تغييرات در آن حدود ٢ماه طول خواهد كشيد.امكان سفارش از مغازه و با عجله هم وجود دارد، اما اين نكته را هم بدانيد كه با اين كار انتخاب هاى شما محدود خواهندشد.همچنين خريد از مغازه اين مشكل را هم دارد كه شما نمى توانيد دقيقا لباسى را كه سايز شما باشد پيدا كند و بايد تغييراتى در آن به وجود آوريد، مگر اينكه خيلى خوش شانس باشيد و لباسى دقيقا سايز خود در قفسه ها پيدا كنيد.

اشتباهاتی که دامادها نباید در روز عروسی مرتکب شوند

٤- تحقيقاتى پيرامون خريد خود انجام دهيد

سعى كنيد هرروز با استفاده از مجلات، كتاب ها و وب سايت ها نام پارچه ها، اصطلاحات و واژگان مربوطه را ياد بگيريد تا زمانى كه به فروشنده مراجعه مى كنيد، بهتر بتوانيد منظور خود را برسانيد. همچنين سعى كنيد پوشه اى از عكس هاى لباس هاى عروسى براى خود آماده كنيد و در هنگام خريد همراه خود داشته باشيد.

٥- همراهى را براى خود انتخاب كنيد

شما در طى چندين ماه قبل از عروسى كسى را لازم داريد تا شما را در انجام اين خريد ها و تداركات همراهى كند، بهتر است اين همراه كسى باشد تا به طور كامل از روحيات و سليقه شما باخبر باشد تا از اتلاف وقت جلوگيرى شود.

چه لباس عروسى براى من بهتر است؟

 

٦- لباس عروسى با قيمت پايين پيدا كنيد

لازم نيست حتما ميليون ها تومان براى خريد لباس خود خرج كنيد. كافيست با فروشگاه هاى مختلف در ارتباط باشيد تا از زمان هايى كه تخفيفات ويژه مى گذارند باخبر باشيد، همچنين فروشگاه ها زمانى كه يك خط جديد به قفسه هاى خود اضافه مى كنند، ممكن است تخفيفات خوبى را در شروع فروش خود بگذارند، ينابراين سعى منيد از اين تخفيفات آگاه باشيد.

٧- ذهن خود را باز نگه داريد

اين نكته اى است كه بارها و بارها توسط مشاوران عروسى گفته شده است، پس به آن توجه كنيد. گاهى اوقات لباسى را ميبينيد كه كاملا مناسب است، هم از لحاظ قيمت هم سايز. اطرافيانتان هم كاملا موافق با خريد اين لباس هستند. اما شما از ته دلتان لباس را دوست نداريد. هيچوقت سعى نكنيد احساسات خود را سركوب كنيد و همان لباس را بخريد.اين كار باعث مى شود تا ساليان بعد از عروسى هم با لذت يه لباس خود نگاه نكنيد.

جواهرات عروس

چه لباس عروسى براى من بهتر است؟

 

٨- تمركز بر روى سايز، نه اندازه

اگر شما به طور معمول لباسى با سايز ٨ مى خريد، امكان دادر براى خريد لباس عروسيتانًمجبور شويد لباسى با سايز ١٢ انتخاب كنيد، پس سعى كنيد به اعداد توجه نكنيد. تنها چيزى كه بايد براى شما اهميت داشته باشيد، راحتيتان در آن لباس است.

٩- براى مشكلات احتمالى حواستان به تمامى قوانين باشد

هنگام بستن قرارداد با خياط و يا هركس ديگرى كه طرف قرارداد شما است، همه نكاتى را كه به ذهنتان مى رسد و لازم است را وارد متن قرارداد بكنيد. كه اگر به طور مثال لباس آن چيزى كه شما مي‌خواستيد نبود، خياط خود را موظف بداند كه روى آن كار كند و لباس عروس منتخبتان را به شما تحویل بدهد.

 

در مجموع، با اینکه روند برگزاری عروسی، برای عروس و داماد بسیار پر استرس است، اما انتخاب لباس عروس معمولا برای افراد لذت بخش ترین قسمت این داستان است.

سعی کنید از این روند لذت ببرید و با آرامش با اتفاقات پیش رو برخورد کنید، چرا که احتمالا این اولین و آخرین بار خواهد بود که می‌خواهید عروسی بگیرید!

ترنم صارمی

درباره‌ی تیم تولید محتوای ولیمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *