پنج‌شنبه 9 فروردین 1403
چهار رفتار مناسب در مواجهه با خیانت همسر

چهار رفتار مناسب در مواجهه با خیانت همسر

چهار رفتار مناسب در مواجهه با خیانت همسر

خیانت واژه ای است که حتی اگر تا به حال در زندگی مان تجربه نکرده باشیم شنیدنش حالمان را بد می کند. این که با تمام عشق و علاقه ای که به یک نفر داریم، فرد دیگری را وارد رابطه دو نفره ما کند حقیقتا رنج آور است. خصوصا اگر او فرد مورد علاقه ما باشد که تمام محبتمان را خرج او کرده ایم. مهم ترین عامل در پایداری یک رابطه زناشویی اعتماد است که اگر این اعتماد از بین برود قطعا رابطه با مشکل هایی جدی برخورد خواهد کرد. یکی از دلایلی که موجب سلب اعتماد بین طرفین می شود، خیانت یکی از زوجین به عهد و پیمان اولیه ای است که به آن متعهد  شده بودند، به این معنی که یکی از افراد ترجیح می دهد رابطه ای سه نفره را برای مدتی کم یا زیاد تجربه کند. زمانی که همسر فرد خیانتکار از این امر با خبر می شود در مرحله ی اول آسیب روحی جدی به آن وارد می شود که در امتداد این آسیب روحی ممکن است آسیب های جسمی را هم به بار بیاید؛ در مراحل بعدی هم فرد ممکن است از روی احساسات تصیماتی بدون فکر بگیرد و در نتیجه اقدام به رفتاری کند که موجب پشیمانی برای او شود. ما در این مقاله با جمع آوری نظریه ی افراد متخصص در علم روانشناسی، اطلاعاتی را در خصوص خیانت همسر در اختیارتان قرار می دهیم تا بتوانید رفتار صحیحی در برابر این بحران زتاشویی داشته باشید. البته لازم به ذکر است، هر یک از این عوامل ممکن است در شرایطی که شما قرار گرفته اید تا حدودی قابل تغییر باشد.

نشانه هایی برای خیانت همسر

رفتارهای مناسب برای مواجهه با خیانت همسر چیست؟

 اولین رفتار، در رابطه با خیانت همسرتان فکر کنید:

 

چهار رفتار مناسب در مواجهه با خیانت همسر

زمانی که از جانب همسرتان با موضوع خیانت روبه رو می شوید، قطعا شرایط روحی شما آشفته و پریشان خواهد شد که این موضوع باعث اختلال در تصمیمگیری می شود و بروز واکنش هایی سریع و بدون فکر را در شما افزایش می دهد که ممکن است رفتاری این چنینی بازخوردی به جز پشیمانی برای شما نداشته باشد.

پس بهتر است در این شرایط آرامش خود را حفظ کنید و در ارتباط با این موضوع به خوبی فکر کنید، همه ی جوانب را بسنجید و از صحت موضوع مطمئن شوید و در آخر تصمیم بگیرید که آیا ادامه به این زندگی مشترک تصمیمی عاقلانه و صحیح است یا خیر؟

دومین رفتار، در ارتباط با خیانت همسرتان با شخصی مناسب مشورت کنید:

 

خیانت همسر

دومین رفتار برای این که بتوانید تصمیم مناسب تری برای زندگی مشترکتان بگیرید، این است که با فردی در این خصوص مشورت کنید. شما در این مرحله باید در انتخاب فرد مناسب دقت کنید و در نظر داشته باشید که فرد مورد نظر باید آگاه، با تجربه، دلسوز و صادق باشد تا بتواند بدون خصومت شخصی در این امر مهم به شما همفکری برساند. نکته ی دیگری که در این زمینه باید به آن توجه کنید این است که از در میان گذاشتن این موضوع مهم با همه ی اطرافیانتان جدا خودداری کنید، زیرا نه تنها در شرایط شما بهبودی ایجاد نخواهند کرد بلکه ممکن است از لحاظ روحی تاثیرات منفی برای شما داشته باشند و همچنین مشکل را گسترش دهند.

علل خيانت زنان

سومین رفتار، به نقص های خودتان هم نگاه کنید:

 

خیانت همسر

بهتر است انگشت اتهام را از روی همسرتان بردارید و نگاهی هم به نقص های خود کنید. آیا مطمئن هستید که در این رابطه بهترین جلوه ی خودتان را نشان دادید یا خیر؟ پس بهتر است پس از مواجهه با خیانت همسرتان به خودتان جزئی تر فکر کنید، نکات مثبت و منفی خود را روی کاغذی بنویسید و سپس به همان شکل و با همان دید به همسرتان فکر کنید و نکات خوب و بد او را یاداشت کنید؛ سپس از هر دو کاغذی که یاداشت کردید به یک نتیجه ی کلی برسید و در آخر برای تغییر رفتارهای نامناسب خود تلاش کنید.

چهارمین رفتار، بعد از مواجهه با خیانت همسرتان خود را فراموش نکنید:

 

خیانت همسر

قطعا شما پس از تجربه ی همچین شرایطی از حال روحی مناسبی برخوردار نخواهید بود و اگر تلاشی برای بهبود این وضعیت نداشته باشید از لحاظ روحی و جسمی آسیب خواهید دید؛ پس به هیج وجه خود را فراموش نکنید و در برنامه ی روزنانه ی خود ورزش و تفریح را در اولویت قرار دهید.

 

مینا دارائی

درباره‌ی تیم تولید محتوای ولیمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *