پنج‌شنبه 9 فروردین 1403
چند واقعیت در مورد زندگی مشترک پس از ازدواج که هیچ‌کس آن‌ها را به شما نمی‌گوید

چند واقعیت در مورد زندگی مشترک پس از ازدواج که هیچ‌کس آن‌ها را به شما نمی‌گوید

چند واقعیت در مورد زندگی مشترک پس از ازدواج که هیچ‌کس آن‌ها را به شما نمی‌گوید

همه‌کسانی که قصد ازدواج دارند بدون شک دوست دارند زندگی مشترک بدون نقص و زیبایی داشته باشند. اما به دست آوردن این زندگی مستلزم تلاش و ساختن روزهای خوب در کنار یکدیگر است. باید توجه کنید که بنای یک زندگی مشترک مانند یک ساختمان است که هرروز یک آجر از آن روی دیگری گذاشته می‌شود و اگر سهواً یکی از آجرها کج بنا شود به‌سختی می‌توان آن را اصلاح کرد. بنابراین بهتر است سعی کنید دانسته‌هایی در مورد زندگی مشترک پس از ازدواج داشته باشید تا با پذیرش واقعیت این فرایند را برای خود راحت‌تر کنید.
در طول دوره نامزدی و احتمالاً در روز عروسی از اطرافیان و دوستانی که به شما علاقه دارند توصیه‌هایی می‌شنوید که سعی دارند در ساختن و حفظ یک ازدواج شاد و موفق به شما کمک کنند. آن‌ها می‌گویند ” جروبحث‌های خود را تمام کنید و سپس به رختخواب بروید” و یا اینکه ” یک زن همیشه شاد یک زندگی شاد را می‌سازد” .
اگر خوش‌شانس بوده باشید حداقل یکی از این توصیه‌ها را شنیده‌اید. اگرچه این توصیه‌ها واقعاً خوب هستند اما شما نیاز به دانسته‌ها و دیدگاه بازتری در مورد واقعیت زندگی پس از ازدواج دارید. به‌طورمعمول زوجین پس از ازدواج باشخصیت جدیدی از خود روبرو می‌شود و برای هماهنگی با یکدیگر به مشکلاتی برمی‌خورند.
به‌زودی روزهای طلایی و درخشان اول ازدواج می‌گذرند وزندگی واقعی آغاز می‌شود، برای همین خوب است که زوج‌ها بدانند که در پس این روزها انتظار چه چیزی را باید داشته باشند.
در اینجا ما برای شما 8 توصیه داریم که معمولاً هیچ‌کس آن‌ها را به زوج‌های تازه ازدواج‌کرده نمی‌گویند :

  • هردوی شما تغییر خواهید کرد
  • گاهی اوقات یکی از شما تبدیل به مشکل می‌شوید
  • ناراحتی‌های کوچک می‌توانند تبدیل به مسائل بزرگ شوند
  • صحبت نکردن درباره فهرست کارهای روزمره
  • مسائلی که در مورد آن هرگز به توافق نمی‌رسید
  • اگر شرایط سخت است پروژه جدیدی شروع نکنید
  • زمان خواب هماهنگ ناپدید می‌شود
  • ازدواج هیچ‌کس همیشه کامل نیست

 

هردوی شما تغییر خواهید کرد

زمانی که شما به تغییرات خود از زمانی که نوجوان بوده‌اید فکر می‌کنید می‌بینید که در فرایند گذر زمان بارها نظرتان در مورد چیزهای مختلف تغییر کرده است و سعی کرده‌اید زندگی را به گونه دیگری تجربه کنید و چیزهای جدیدی بیاموزید و روش‌های مختلف را برای حل مسائلتان به کار ببندید. درنتیجه به این باور می‌رسید که از آن زمان تاکنون چندین بار به‌عنوان یک شخص تکامل پیداکرده‌اید تا به شخصیت کنونی خود برسید، اما پس از ازدواج سعی در عدم‌تغییر خود و تغییر مقابل دارید. ولی باید با این واقعیت روبرو شوید که ازدواج شما زمانی دوام خواهد آورد که هردوی شما تغییر کرده و به سازگاری یکسانی با یکدیگر دست پیدا کنید.
همان‌طور که شما و شریک زندگی‌تان روزگار خود را سپری می‌کنید بسیاری از چیزها را باهم تجربه خواهید کرد. اما بعضی از مسائل ممکن است بیشتر بر روی شما تأثیر بگذارند. زیرا تفاوت‌ها باعث می‌شود که بعضی از چیزها به چشم شما بدتر یا بهتر به نظر برسند. این تفاوت‌ها رابطه شمارا تحت تأثیر قرار می‌دهد و افراد متأهل باید یاد بگیرند که چگونه به چیزهایی که برای طرف مقابل بااهمیت‌تر هستند توجه نشان دهند و با همسر خودسازگار شوند و در طی گذشت سال‌ها رشد کنند و شخصیت تکامل‌یافته‌تر و البته هماهنگی با همسر خود داشته باشند. زمانی که شما متوجه این موضوع باشید می‌توانید در موقعیت‌های مختلف خود را به‌جای شخص مقابل قرار داده، عکس‌العمل درستی داشته باشید و از برخورد با مسائل جدید شوکه نشوید و برای هر مسئله‌ای راه‌حلی جدید بیابید.

چرا بعضی ها مجردی را ترجیح می دهند؟

ساختن و دوام یک زندگی موفق و شاد نیازمند صرف وقت و هزینه است. بدون شک هزینه فقط به معنای پرداخت مالی نیست بلکه به معنای تلاش و حرکت در مسیر صحیح زندگی است.

گاهی اوقات یکی از شما تبدیل به مشکل می‌شوید

بله !! شنیدن این موضوع دشوار است اما مهم است که شما با موانع احتمالی که ممکن است بعد از ازدواج شما رخ دهند مواجه شوید. هنگامی‌که مردم در مورد شرایط سخت صحبت می‌کنند ممکن است که منظور آن‌ها مسائل مالی، مسائل مربوط به‌سلامتی و یا هر مسئله دیگری باشد اما واقعیت این است که اغلب، شرایط سخت بر روی یکی از شما بیشتر تأثیر می‌گذارد و هنگامی‌که شما با آن مسئله دست‌وپنجه نرم می‌کنید شریک زندگی شما به‌تنهایی بار حمایت از خانواده را به دوش می‌کشد.
در حالت ایدئال این اتفاقات باید توسط هر دو زوج و با همراهی یکدیگر حل شود و در غیر این صورت اگر هر فرد بخواهد به‌تنهایی این اوقات را سپری کند این ” شرایط سخت ” می‌تواند تأثیرات ویران‌کننده‌ای بر ازدواج داشته باشد. ولی اگر زوجین در کنار یکدیگر باشند می‌توانند با همدلی و همراهی هم راه‌حل‌های بیشتری برای مشکلات پیداکرده و در مواقع لزوم از یکدیگر حمایت کنند و بعد از گذر از شرایط سخت آن را تبدیل به یک نقطه قوت در زندگی خود کنند و همیشه به خاطر داشته باشند که در کنار یکدیگر می‌توانند از تمامی شرایط سخت عبور کنند.

چند واقعیت در مورد زندگی مشترک پس از ازدواج که هیچ‌کس آن‌ها را به شما نمی‌گوید

ناراحتی‌های کوچک می‌توانند تبدیل به مسائل بزرگ شوند

اغلب در اوقات خوب زندگی ناراحتی‌های کوچکی مثل‌اینکه آقا میل دارد هر شب شام خود را در ساعت معینی بخورد یا خانم برای صحبت با دوستان خود به اتاق می‌رود و خصوصی صحبت می‌کند، شمارا آزار می‌دهد. اما به دلیل لحظات خوبی که باهم سپری می‌کنند معمولاً از این ناراحتی‌های کوچک چشم‌پوشی می‌کنند. ولی این ناراحتی‌های کوچک وقتی در شرایط بدی هستید می‌توانند به مسائل بزرگی تبدیل شوند.
در روابط همه زوج‌های متأهل بحث و آشفتگی وجود دارد و هنگامی‌که شما عصبانی و در یک حالت خشونت‌آمیز هستید صحبت در مورد این مسائل کوچک می‌تواند آن‌ها را بزرگ کرده و به مسائل بغرنج تفسیر شوند. سعی کنید در زمان‌هایی که بر روی دریای صاف و آرام ازدواج به همراه همسرتان مشغول قایقرانی هستید در مورد این مسائل صحبت کرده و به تفاهم برسید تا در مواقعی که دریای ازدواج شما طوفانی می‌شود. مراقب باشید این مسائل همچون سنگ‌های بزرگ منجر به غرق شدن قایق زندگی شما نشود زیرا در مواقع بحرانی هرکدام از این مسائل تبدیل به یک موضوع حل نشدنی می‌شوند و احساس تنفر را در وجود شما شعله‌ور می‌کنند و این احساسات منفی تلنبار شده باعث می‌شود که لحظه‌ای به خود بیندیشید و ببینید دیگر با همسر خود نقاط مشترکی ندارید و عاشق او نیستید وزندگی مشترک خود را ازدست‌رفته بیابید.

چند واقعیت در مورد زندگی مشترک پس از ازدواج که هیچ‌کس آن‌ها را به شما نمی‌گوید

صحبت نکردن درباره فهرست کارهای روزمره

اگر هرکدام از شما قبل از ازدواج به‌طور جداگانه زندگی می‌کردید بدون شک کارهای روزمره خود را خودتان انجام می‌دادید. پس هردوی شما خرید، آشپزی، تمیزکاری و حتی شستن سرویس بهداشتی را خودتان انجام می‌دادید و اگر با پدر و مادر خود نیز زندگی می‌کردید قطعاً در خانواده آن‌ها نقش‌هایی را پذیرفته و با قبول مسئولیت کارهایی را به انجام می‌رساندید.
اما هنگامی‌که ازدواج می‌کنید هرکدام از زوجین در مورد انجام دادن کارها شیوه خود را موردقبول می‌دانند و همین دلیل باعث می‌شود کمتر برای انجام کارها به تعامل با یکدیگر بپردازند و به‌مرور منجر به این می‌شود که هرکدام از این کارها به یکی از زوجین واگذار می‌شود و تا آخر زندگی به همین روال ادامه پیدا می‌کند. بدیهی است وقتی‌که شما مسئولیت همه کارها را به عهده بگیرید به شخص مقابل اجازه مسئولیت‌پذیری در قبال زندگی خود را نخواهید داد. پس سعی کنید گاهی اوقات مسئولیت‌ها را تغییر دهید تا هم توانایی شخص مقابل افزایش یابد و هم از شرایط شمارا وقتی‌که آن کارها را انجام می‌دهید درک بهتری داشته باشد.

تاثیر ازدواج بر روی جسم

مسائلی که بر سر آن هرگز به توافق نمی‌رسید

شکی نیست که زیربنای یک ازدواج موفق ارتباطات است اما مسائلی هستند که وقتی شما در مورد آن‌ها صحبت می‌کنید نمی‌توانید عصبانی نشوید و یا فریاد نکشید. در این‌گونه مواقع بهتر است که نظر خود را در مورد آن موضوع بر رویی کاغذ برای شخص مقابلتان بنویسید و به او اجازه دهید که در یک موقعیت آرام بتواند جوانب نظر شمارا ببیند. بعدازاین دیگر آن مسئله بر روی ذهن و قلب شما سنگینی نمی‌کند و شما می‌توانید به‌راحتی در مورد آن موضوع موافقت یا مخالفت خود را بیان کنید. گاهی تنها راه این است که بپذیریم ممکن است مسائلی وجود داشته باشد که بر سر آن هرگز به توافق نمی‌رسید. این شرایط واقعاً وضعیت ایده آلی نیست اما حقیقت زندگی است.

اگر شرایط سخت است، پروژه جدیدی شروع نکنید

در قدیم رسم بر این بوده است که اگر زودی شرایط مساعدی برای زندگی باهم نداشته‌اند و یا به‌راحتی نمی‌توانستند اختلافات خود را از بین ببرند به آن‌ها توصیه می‌شد که حضور یک فرزند می‌تواند زندگی آن‌ها را رونق بخشد و دوام ازدواجشان را تضمین کند. اما امروزه حقیقت این است که اگر ازدواج شما در حال حاضر در یک شرایط ناپایدار به سر می‌برد حضور یک نوزاد در این شرایط نه‌تنها یک معجزه جادویی برای رفع مشکلات شما نیست بلکه پذیرفتن چالش به این بزرگی به همان اندازه برای شما مضر است.
تغییر مکان خانه، گرفتن حیوان خانگی جدید، انجام تعمیرات بزرگ، گرفتن وام برای یک ماشین یا خانه‌ای جدید و اساساً هر چیزی که بتواند استرس و اضطرابی را به شرایط حال حاضر شما اضافه کند برای شما مضر است و دانستن این موضوع می‌تواند به رد کردن این مسائل در شرایط ناپایدار به شما کمک کند.
در این صورت می‌توانید با تمام توانایی‌ها و قوای عاطفی خود بر روی مشکلات حال حاضر خود تمرکز کرده و پس از حل آن‌ها چالش‌های جدیدی را برای زندگی برگزینید.

چند واقعیت در مورد زندگی مشترک پس از ازدواج که هیچ‌کس آن‌ها را به شما نمی‌گوید

برای ایجاد یک زندگی پایدار و موفق در هر مرحله از زندگی صبور باشید و اجازه دهید خود را در شرایط جدید پیدا کنید و سپس برای مرحله بعدی با تمام قوا گام بردارید.

زمان خواب هماهنگ ناپدید می‌شود

ممکن است شما بخواهید یک‌شب به مهمانی بروید و یا شریک زندگی‌تان چند شب به تماشای ورزش بپردازد ولی این با جدا کردن ساعت‌های خوابتان از یکدیگر کاملاً متفاوت است و نمی‌تواند تأثیری بر روی قدرت ازدواج شما بگذارد. بنابراین سعی کنید زمان خاصی را به بودن در کنار هم در شب‌ها اختصاص دهید و به‌طورمعمول با یکدیگر به رختخواب بروید.

ازدواج هیچ‌کس همیشه کامل نیست

ممکن است یک زوج ظاهراً کامل و بدون نقص به نظر برسند اما همه می‌دانند که هر ازدواج دارای ناامیدی‌ها و کشمکش‌هایی است .پس هیچ‌وقت خود را با دیگران مقایسه نکنید. برخی از مسائل ممکن است زودگذر باشند و برخی در حضور دیگران اتفاق بیفتد اما هر یک از زوج‌های متأهل باید بدانند که با کمک هم می‌توانند در مبارزه با چالش‌های روبرو با موفقیت پیروز شوند.

چند واقعیت در مورد زندگی مشترک پس از ازدواج که هیچ‌کس آن‌ها را به شما نمی‌گوید

درباره‌ی تیم تولید محتوای ولیمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *