پنج‌شنبه 9 فروردین 1403
چند حقیقت در مورد جذاب ترین سفر تمام زندگی، سفر ماه عسل

چند حقیقت در مورد جذاب ترین سفر تمام زندگی، سفر ماه عسل

چند حقیقت در مورد جذاب ترین سفر تمام زندگی، سفر ماه عسل

تقریباً در تمامی فرهنگ‌ها رفتن به ماه‌ عسل(moon honey) یکی از بخش‌های مهم فرآیند آغاز زندگی مشترک دو نفر است. البته برای رفتن به این سفر توصیه‌های زیادی نیز وجود دارد. ماه‌ عسل نه‌تنها یک سفر عاشقانه و منحصربه‌فرد و خاص محسوب می‌شود، که تجربه‌ای جذاب در برخورد حقیقی با فردی است که زندگی مشترک خود را با او آغاز کرده‌اید. فردی که قرار است از حالا تا همیشه همراه و هم‌سفر زندگی شما باشد.
ما عسل فرصت بسیار مغتنمی است که بعد از شستن تن از خستگی‌های مراسم عروسی، که بسیار پیچیده بوده و فراهم کردن مقدمات آن با چالش‌های فراوانی همراه است، می‌توانید در آن با شریک زندگی خود اوقات خوشی را به‌تنهایی سپری کرده و حالا او را بهتر و دقیق‌تر بشناسید.
به همین دلیل است که توصیه می‌شود در سفر ماه‌ عسل عینک خوش‌بینی را از روی چشم‌هایتان بردارید. واقعیت آن است که سفر ماه‌ عسل خیلی هم شبیه فانتزی‌هایی که در فیلم‌های سینمایی مشاهده می‌کنید نیست.
این مقاله که طی سرفصل‌های زیر تدوین‌شده است به شما کمک می‌کند واقعیت‌هایی را که در مورد ماه‌ عسل نمی‌دانستید را درک کرده و به این سفر به دید یک سفر خیلی فانتزی نگاه نکنید و برای رفتن به آن آماده‌تر باشید:

  • نیاز به استراحت دارید و نمی‌توانید خیلی سریع ریلکس کنید
  • واقعیت‌های این سفر با فانتزی فیلم‌ها متفاوت است
  • ممکن است در سفر ماه‌ عسل خود بیمار شوید
  • شاید با همسرتان دعوا کنید
  • احتمالاً بیشتر از بودجه‌ای که در نظر گرفته‌اید هزینه خواهید کرد
  • ممکن است کیفیت هوای مقصد ماه‌ عسل در حد انتظارات شما نباشد
  • برای برگشت به خانه و شروع روند عادی زندگی نگرانید
  • با واقعیت‌هایی در مورد همسرتان روبه‌رو می‌شوید که اصلاً نمی‌دانستید

 

نیاز به استراحت دارید و نمی‌توانید خیلی سریع ریلکس کنید

حتماً از مدت‌ها قبل برای رسیدن به مقصد موردنظر خود برای ماه‌ عسل برنامه‌ریزی کرده و اکنون برای رسیدن به مقصد راهی طولانی را طی کرده‌اید. این موضوع را در کنار دوندگی‌های بی‌امان خود برای آماده‌سازی جشن عروسی بگذارید. بنابراین بدون شک اکنون بسیار خسته‌اید. پس حتماً حداقل یکی دو روز فرصت نیاز دارید تا خستگی جسمی را از تن به درکنید.این به معنای آن است که احتمالاً یکی دو روز زمان لازم است تا کاملاً سرحال شده و بعدازآن خوش‌گذرانی را آغاز کرده و درنهایت به‌تدریج به آرامش برسید.
پس بهتر آن است که اولاً مقصدی را برای سفر ماه‌ عسل خود انتخاب کنید که چندان هم دور نباشد، ثانیاً به خود و همسرتان فرصت کافی برای استراحت کردن بدهید تا ابتدا به آرامش برسید.

واقعیت‌های این سفر با فانتزی فیلم‌ها متفاوت است

چند حقیقت در مورد جذاب ترین سفر تمام زندگی، سفر ماه عسل

شک نکنید که سفر ماه‌ عسل برای این است که اولاً با همسر و شریک زندگی خود اوقات عاشقانه‌ای داشته باشید و درنهایت او و حالات روحی‌اش را بهتر بشناسید. همچنین اوقات عاشقانه‌ای در سفر ماه‌ عسل با او داشته باشید. اما حقیقت آن است که قرار نیست حالات عاشقانه و جذابی که بین شما می‌گذرد در تمام بیست‌وچهار ساعت روز و همه‌ی لحظات وجود داشته باشد. بدیهی است که انسان‌ها علاوه بر عشق نیاز دارند استراحت کنند، بخوابند، غذا بخورند و حتی برای لحظات یا ساعاتی در خودشان باشند.
حتی ممکن است همسرتان را در حالی ببینید که غرق در افکار خودش است و دارد برای آینده نقشه می‌کشد. بنابراین درست‌ترین طرز فکر آن است که اصلاً انتظار نداشته باشید همه‌ی آنچه بین شما می‌گذرد فقط و فقط لحظات عاشقانه باشد و همسرتان چشم از شما برندارد.

همه چیز برای یک ورود باشکوه به مراسم عروسی آماده است!

ممکن است در سفر ماه‌ عسل خود بیمار شوید

شما به‌تازگی از یک پروسه‌ی هیجان‌انگیز و البته بسیار خسته‌کننده به نام مراسم عروسی فارغ شده‌اید. به همین جهت بسیار بدیهی است که خستگی مفرط سیستم ایمنی بدن شمارا ضعیف کرده باشد. این به معنی آن است که ممکن است به‌محض سوارشدن به هواپیما یا رسیدن به شهر موردنظر به‌شدت بیمار شوید. این مورد نیز بسیار طبیعی است و اصلاً جای نگرانی ندارد.
البته بیمار شدن باعث می‌شود برنامه‌ی ماه‌ عسل شما طبق آنچه در نظر داشته‌اید پیش نرود و احتمالاً لازم باشد یکی دو روز فقط استراحت کنید. ولی همین استراحت اولاً خستگی مراسم عروسی را از تنتان به درمی‌کند و ثانیاً چون بدنتان به آب‌وهوای مقصد عادت می‌کند کم‌کم بهتر خواهید شد.
پس غرولند کردن را کنار بگذارید و از اوقاتی که بیماری ناگهانی برایتان فراهم کرده است تاکمی بیشتر استراحت کنید لذت ببرید. حتی بهتر است قبل از عازم سفر ماه‌ عسل شدن برخی داروهای ساده‌ای را که ممکن است در بیماری‌های سبک به کارتان بیاید با خودتان همراه کنید.

شاید با همسرتان دعوا کنید

” دعوا نمک زندگی است” حتماً این جمله را بارها و بارها از دهان بزرگ‌ترها شنیده‌اید. واقعیت این است که دعوا کردن بخشی از زندگی و خیلی هم عادی و طبیعی است. حتی ممکن است این دعوا در سفر هیجان‌انگیز ماه‌عسل رخ بدهد. البته که در اوایل زندگی مشترک به دلیل آن‌که حساسیت‌های خاصی در شما نسبت به همسرتان و در او نسبت به شما ایجاد می‌شود، دعوا کردن و درگیری‌های مکرر جزئی بسیار طبیعی است. اما بهترین کار آن است که سخت نگیرید تا دعوا سریع‌تر خاتمه پیدا کند. همچنین آرامش خود را حفظ کنید و همه‌چیز را خراب‌شده و از بین رفته نبینید. بهتر است به یکدیگر فضا و فرصت کافی بدهید تا آرامشتان بازیابی شود و بتوانید روابط خوب و عاشقانه‌ی خود را از سر بگیرید.
مهم‌ترین نکته در هنگام دعوایی که ممکن است در ماه‌ عسل رخ بدهد این است که نباید همه‌چیز را خراب‌شده و ازدست‌رفته ببینید و حس کنید روابطتان کیفیت لازم را ندارد. به یاد داشته باشید که ماه‌عسل سفری است که با این کیفیت تنها یک‌بار در زندگی هر فردی رخ می‌دهد. بنابراین آن را با افکار بیهوده‌ای که بعد از دعوا به ذهن هرکسی می‌رسد، خراب نکنید.

دعوا نمک زندگی است، حتی اگر در سفر ماه‌ عسل اتفاق بیفتد. بهترین کار بعد از رخ دادن مشاجره در ماه‌ عسل این است که افکار بیهوده را کنار بگذارید و همه‌چیز را تمام‌شده نبینید.

احتمالاً بیشتر از بودجه‌ای که در نظر گرفته‌اید هزینه خواهید کرد

سفر ماه عسل

یکی دیگر از واقعیت‌هایی که با احتمال زیاد در سفر ماه‌عسل با آن روبه‌رو خواهید شد این است که اگر برای پولی که می‌خواهید با خود به سفر ببرید سقف بودجه‌ای تعیین کرده باشید با احتمال بسیار بالایی در پایبند بودن به آن شکست می‌خورید. سفر ماه‌ عسل ازنظر بودجه چندان قابل‌برنامه‌ریزی نیست. چراکه حضور در یک شهر یا کشور جدید به معنی آن است که بسیاری از نکات مهم که در پایبندی به بودجه‌ی سفر بااهمیت هستند جزو موارد ناشناخته است. به‌عنوان‌مثال ممکن است در مقصد ماه‌ عسل خود با تفریحاتی روبه‌رو شوید که اصلاً در مورد آن‌ها نمی‌دانستید. و همین موضوع باعث شود دلتان بخواهد آن‌ها را با شریک زندگی خود تجربه کنید.
بنابراین برای رویارویی با این واقعیت آماده‌باشید که هیچ‌چیز طبق برنامه‌ریزی مالی شما پیش نرود. به همین سبب حتماً کارت‌بانکی اضافه‌ای به همراه داشته باشید.

ممکن است کیفیت هوای مقصد ماه‌ عسل در حد انتظارات شما نباشد

حتماً از ماه‌ها قبل و هم‌زمان با برنامه‌ریزی برای مراسم عروسی خود، برای سفر ماه‌ عسل نیز برنامه‌ریزی کرده‌اید. برنامه‌ریزی برای سفر ماه‌ عسل صرفاً به معنی بررسی بودجه‌ای که در اختیاردارید و انتخاب و رزرو هتل نیست. یکی از فاکتورهای مهمی که باید برای سفر ماه‌عسل در مورد آن دقت لازم را به خرج داد این است که آب‌وهوای مقصد موردنظرتان را بررسی کنید. آیا در این فصل مقصد موردنظرتان آب‌وهوای خوبی دارد؟ آیا به‌اندازه‌ی کافی معتدل است؟ نکند زیاد گرم یا خیلی سرد باشد؟
حتی باوجود تمامی این بررسی‌ها ممکن است به‌محض رسیدن به مقصد متوجه تغییرات جوی و عدم کیفیت هوا شوید. بدون شک این وضعیت روی برنامه‌هایی که برای سفر ماه‌ عسل خود داشته‌اید تأثیرگذار خواهد بود. احتمالاً اگر هوا خیلی طوفانی باشد نمی‌توانید در کنار ساحل قدم بزنید یا هوای شرجی برای آن‌که در جنگل ناهار بخورید واقعاً وحشتناک است.
بنابراین بهتر است از قبل خودتان را برای چنین روی‌های که البته ناخوشایند است آماده کنید. اما مهم‌ترین نکته حتی پیش از آمادگی این است که باروی دادن چنین وضعیتی ماه‌عسلتان را خراب نکنید و مدام به وضعیت جوی فکر نکنید. بدون شک صدها راه دیگر برای خوش‌گذرانی شما وجود دارد که می‌توانید به‌جای بهره بردن از هوایی که انتظارش را داشته‌اید، از آن‌ها برای لذت باهم بودن استفاده کنید.

چه نکاتی را هنگام انتخاب تالار باید مدنظر قرارداد؟

اگر آب‌وهوای مقصد ماه‌ عسل تان با چیزی که تصور می‌کردید بسیار متفاوت بود بهتر است به‌جای غر زدن به دنبال راه چاره‌ای برای استفاده‌ی بهتر از وقت و جایگزین کردن تفریحات باشید.

برای برگشت به خانه و شروع روند عادی زندگی نگرانید

سفر کردن به‌خودی‌خود تجربه‌ی جذاب و هیجان‌انگیزی است. حال اگر این سفر در غالب ماه‌ عسل با شریک تازه‌ی زندگی مشترک باشد که بدون شک بسیار لذت‌بخش‌تر نیز می‌شود. بنابراین بسیار عادی است که دوست نداشته باشید به خانه بازگردید و روند عادی زندگی خود را از سر بگیرید.
اما نباید اجازه دهید این حس به شما غلبه کرده و کیفیت روزهای آخر سفرتان را تحت‌الشعاع قرار دهد. به این فکر کنید که اکنون عامل بزرگ انگیزشی در زندگی شما وجود دارد که حتماً می‌تواند زندگی شمارا هدفمند و جذاب‌تر کند. پس بهتر است اگر حس می‌کنید دوست دارید نسبت به این‌که قرار است بازگردید غر بزنید، به خودتان تلنگر زده و از آخرین روزها و لحظه‌های این سفر جذاب نهایت لذت را ببرید.

با واقعیت‌هایی در مورد همسرتان روبه‌رو می‌شوید که اصلاً نمی‌دانستید

سفر ماه عسل

” انسان‌ها را در سفر باید شناخت ” این جمله از آن دست جملات ناب کهنی است که باید با طلا نوشته شود. بسیاری از لایه‌های شخصیتی انسان‌ها در سفر خودنمایی می‌کند. ویژگی‌هایی که شاید پیش‌ازاین هرگز خبری از آن‌ها نبوده است. سفر ماه‌ عسل نیز به خاطر ذات سفر بودنش این ویژگی منحصر ب فرد را دارد که شمارا با لایه‌های نه‌چندان پیدای شریک زندگی‌تان روبه‌رو خواهد کرد. ممکن است در این سفر دریابید که همسرتان کمی تنبل‌تر از چیزی است که همیشه تصور می‌کردید یا دوست ندارد در جمع‌های شلوغ و محیط‌های پرتردد رفت‌وآمد کند. ممکن است پرخورتر از همیشه به نظر برسد یا حساسیت‌های خاصی روی شما داشته باشد که پیش‌تر نمی‌دانستید. حتی ممکن است کمی دچار وسواس تمیزی باشد یا زود از کوره در برود و غر زدن را آغاز کند.
به‌هرحال شما به ماه‌ عسل رفته‌اید تا علاوه بر خوش‌گذرانی همه‌ی این نکات را بدانید و همسرتان را بهتر و بیشتر بشناسید. پس‌ازاین واقعیت فرار نکنید و به ماه‌عسل تان نگاهی ورای یک سفر چندروزه‌ی جذاب داشته باشید.

درباره‌ی تیم تولید محتوای ولیمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *