پنج‌شنبه 9 فروردین 1403
همه چیز برای یک ورود باشکوه به مراسم عروسی آماده است!

همه چیز برای یک ورود باشکوه به مراسم عروسی آماده است!

10 ایده برای ساختن یک نمای زیبا و چشمگیر از ورود عروس و داماد به مراسم عروسی

از زیباترین لحظه‌هایی که در مراسم عروسی اتفاق می‌افتد، لحظه‌ی ورود عروس و داماد به جمع میهمانان است در حالی که میهمانان همگی برای استقبال از آنان صف کشیده‌اند و با اشتیاق به ورود آنان چشم می‌دوزند و برایشان از صمیم قلب آرزوی خوشبختی می‌کنند و دعای خیرشان را بدرقه‌ی راه زوج جوان می‌کنند. با کمی خلاقیت می‌توان این لحظه را به زیبایی آراست و عکس‌های بی‌نظیری از آن ثبت کرد. جمعیتی را تصور کنید که همگی لبخند بر لب به عروس و داماد شایسته چشم دوخته‌اند و حقیقتا کمتر موقعیتی را می‌توان یافت که چنین حجمی از انرژی‌های مثبت و خنده و شادی در یک جا جمع شده باشد پس باید فرصت را غنیمت شمرد و زیباترین تصاویر را از این لحظه ثبت کرد.
وجود اتفاقات زیادی که پشت سر هم در مراسم عروسی در جریان است، از طرفی کار عکاس و فیلمبردار را برای ثبت آن‌ها دشوار می‌کند و از طرفی فرصت‌های زیادی را برای ثبت لحظه‌های به یاد ماندنی خلق می کند. شما نیز برای داشتن یک عروسی جذاب می‌توانید برخی ایده‌هایی که به زیباتر شدن فضا کمک می‌کند و ترکیبی از رنگ‌های زیبا را به تصویر می‌بخشد را در مراسم عروسی خود استفاده کنید.
در این مطلب به تعدادی از ایده‌های مراسم عروسی که بتوان زیباترین تصاویر را از آن ثبت کرد اشاره می‌کنیم. ایده‌هایی مثل:

  • فشفشه
  • کاغذهای رنگی ریز، پولک و یا هرچیز ریز براق
  • روبان های رنگی
  • حباب
  • بادکنک
  • گلبرگ
  • ورقه های نازک کاغذی بلند مخصوص میهمانی ها
  • موشک کاغذی
  • زنگوله های کوچک

میهمانان شما از اینکه در زیباتر و هیجان‌انگیزتر شدن جشن نقشی داشته باشند، لذت می‌برند.

 

فشفشه

همه چیز برای یک ورود باشکوه به مراسم عروسی آماده است!

می‌توانید برای میهمانانی که قرار است هنگام ورود شما به سالن عروسی، به استقبالتان بیایند، تعدادی فشفشه تدارک ببینید تا هنگام ورود شما و زمانی که از میان صف میهمانان عبور می کنید تصاویر درخشانی از ورودتان ثبت شود. فشفشه‌ها ابعاد جدید و تازه‌ای به تصاویر مراسم عروسی شما می‌بخشند. البته استفاده از ایده‌ی هیجان انگیز می‌تواند محدود به این زمان نباشد. چه در اوایل میهمانی و چه در زمان خداحافظی، درخشش این فشفشه‌ها از زیباترین جلوه‌هایی است که می توانید به تصاویر مراسم عروسی اضافه کنید و نه تنها عکس‌های گرفته شده را زیباتر سازید بلکه با ایده های نو یک عروسی جذاب را برای میهمانان برگزار کنید.
کاغذهای رنگی ریز، پولک و یا هرچیز ریز براق
زرق و برق‌های ریز در عکس‌ها به طرز فوق‌العاده‌ای زیبا ثبت می‌شوند. از پاشیدن برنج و پولک بر سر عروس و داماد گرفته تا کاغذهای ریز و اکلیلی تا ترکیبی از همه‌ی اینها، هنگامی که یک زوج از میان چنین موجی عبور می کند، در عکس‌ها جلوه‌ی خیره‌کننده‌ای خواهد داشت.
نکته دیگری که جالب توجه به نظر می‌رسد این است که با انجام این نوع ایده‌ها نه تنها لحظات زیباتری خلق خواهد شد و گروه عکاس و فیلمبردار می‌توانند تصاویر به یادماندنی‌تری ثبت کنند، بلکه میهمانان نیز از اینکه مشارکتی در خلق این نماهای زیبا داشته باشند، لذت می‌برند.

روبان های رنگی

این ایده می‌تواند به شکل‌های مختلفی عملی شود. مدلی که ما در اینجا پیشنهاد می‌کنیم، این است که تعدادی نی یا تکه چوب کوتاه و نازک تهیه کنید و روبان هایی با رنگ‌های مختلف به طول حدودی 20 تا 30 سانتی‌متر به سر هرکدام ببندید تا میهمانانی که برای استقبال از شما صف کشیده‌اند، هنگامی که از میانشان عبور می کنید روبان‌ها را در هوا تکان داده و صحنه‌ی زیبایی خلق کنند. این کار نه تنها برای شما لحظه‌ای هیجان انگیز خلق می‌کند بلکه عکس‌های فوق‌العاده‌ای نیز می‌توان از این روبان‌های رنگین که در فضا تکان می‌خورند ثبت کرد.
این ایده علاوه بر اینکه برای میهمانان نیز هیجان انگیز است، بی‌نظمی و به هم ریختگی به بار نمی‌آورد و مجبور نیستید مثل زمانی که چیزی بر سرتان می‌پاشند تا چند دقیقه بعد (یا حتی تا انتهای مراسم) مشغول تکاندن و تمیز کردن موها و لباستان باشید.

جدیدترین مدل کارت دعوت عروسی برای عروس و دامادهای ایرانی

حباب

همه چیز برای یک ورود باشکوه به مراسم عروسی آماده است!

شاید کم‌زحمت‌ترین ایده برای داشتن زیباترین عکس‌ها ایده‌ی حباب است. نمی‌توانید تصور کنید حباب‌ها چقدر فوق‌العاده به عکس‌ها زیبایی می‌بخشند. اجرای این ایده در مراسم عروسی ساده‌ترین راه برای داشتن تصاویر رویایی است، تنها کافی است دستگاه حباب ساز تهیه کنید تا علاوه بر داشتن تصاویر زیبا، میهمانان را نیز در این عروسی جذاب شگفت‌زده کنید.
کافی است بگذارید حباب‌ها در فضا پخش شوند و ببینید میهمانان با هر سن و سالی، از احاطه شدن با حباب‌ها لذت می‌برند و هرکس دوست دارد حباب‌های اطرافش را به سمت عروس و داماد در حال ورود هدایت کند.
دلیل اینکه حباب تا این حد به فضا و تصاویر زیبایی می‌بخشد این است که هنگامی که نور از آن‌ها عبور می‌کند، رنگ‌هایی زیبا و درخشان ساخته می‌شود و در تصاویر مراسم عروسی شما مانند ستاره‌های درخشان به نظر می‌آیند.

بادکنک

مدتهاست که از بادکنک‌هایی که با گاز هلیم پر می‌شود در جشن تولدها و میهمانی‌های مختلف استفاده می‌شود. اما بعضی سالن های عروسی برای استفاده از این بادکنک‌ها محدودیت‌هایی برای میهمانان می گذارند. از این جهت باید پیش از تصمیم‌گیری برای عملی کردن این ایده، از مسئول سالن بپرسید که آیا امکان استفاده از بادکنک‌هایی که با گاز هلیم پر شده‌اند و در انتها رها کردن آن ها را دارید یا خیر.
اگر امکان محقق کردن چنین ایده‌ای را داشته باشید و برای میهمانان بادکنک‌هایی تدارک ببینید، می‌توانید مطمئن باشید تصاویر خیره‌کننده‌ای از لحظه‌ی ورود شما ثبت خواهد شد.

گلبرگ

همه چیز برای یک ورود باشکوه به مراسم عروسی آماده است!

یکی دیگر از رویایی ترین ایده‌های مراسم عروسی، پاشیدن گلبرگ هنگام ورود عروس و داماد بر سر آن‌‌هاست. گلبرگ ها نه تنها از لحاظ بصری زیبا و چشم‌نواز هستند بلکه نمای رمانتیکی به صحنه‌ی ورود عروس و داماد به سالن می‌دهند. شما هم می‌توانید از گلبرگ‌های رنگارنگ استفاده کنید و هم اینکه رنگ آن‌ها را هماهنگ با تم عروسی خود انتخاب کنید.
این ایده کمی ملایمتر از پاشیدن پولک و کاغذهای رنگی به نظر می‌رسد اما از هیجان آن چیزی کمتر ندارد. شما ‌می‌توانید گلبرگ‌های مصنوعی با طبیعی به دلخواه خودتان انتخاب کرده و البته استفاده از گلبرگ نمایی بسیار طبیعی از هیجان و شادی شما هنگامی که میهمانان در حال پاشیدن گلبرگ‌ها بر سر شما هستند به تصاویر می‌بخشد.

ورقه های نازک کاغذی بلند مخصوص میهمانی ها

همه ما ذاتا چه منظم باشیم و چه شلخته، کمی گرایش به به هم ریختگی و ریخت و پاش داریم و این گرایش شاید از زمان تولد در انسان وجود داشته است. بعضی از ایده‌های ارائه شده در این متن هم (مثل پاشیدن زرق و برق‌های ریز بر سر عروس و داماد!) در نهایت ریخت و پاش زیادی به بار می‌آورد اما این باعث نمی‌شود از این کار لذت نبریم.
یکی دیگر از چیزهایی که در جشن‌ها زیاد به کار می‌رود بندهای بلند کاغذی است که رنگ های متنوعی دارد. تکان خوردن این ورقه‌های رنگارنگ در فضا نمای زیبایی می‌آفریند که برای عکاسی فوق‌العاده است.

لازم نیست اتفاق عجیب‌وغریبی در این میان رخ دهد. با ایده‌های بسیار ساده می‌توان صحنه‌های متفاوتی خلق کرد.

موشک کاغذی

تمام تصور ما از موشک کاغذی، یک اسباب بازی بچگانه است که حتی شاید برای کودکان نسل حاضر که انواع و اقسام اسباب‌بازی‌های پیشرفته را در اختیار دارند، جذاب به نظر نیاید و تنها برای ما حس نوستالزیکی به همراه داشته باشد. به همین دلیل اجرای این ایده در مراسم عروسی در نظر اول کمی خنده‌دار و بچگانه به نظر می‌رسد اما در عمل بسیار سرگرم کننده است.
نمی‌توانید باور کنید میهمانان بزرگسال مراسم عروسی شما چقدر بیشتر از بچه‌ها با این موشک‌های کاغذی سرگرم خواهند شد و چه چیزی بهتر از اینکه هم تصویری دلپذیر برای عکسبرداری و فیلمبرداری از مراسم خلق کنیم و هم میهمانان را برای دقایقی سرگرم کنیم؟
هماهنگ کردن رنگ کاغذ موشک‌ها با تم میهمانی شما و یا با رنگ قالب دکوراسیون سالن عروسی، می‌تواند خوش سلیقگیتان را به میهمانان نشان دهد.

باغ ارزان برای عروسی یک انتخاب هوشمندانه برای کاهش هزینه برگزاری جشن عروسی شما

زنگوله های کوچک

ورود باشکوه به مراسم عروسی

این ایده به لحاظ تصویری به اندازه‌ی سایر گزینه‌هایی که مطرح شد نمای بصری جذابی ندارد. اما نکته‌ای که وجود دارد این است که افراد ناخودآگاه وقتی صدای زنگوله‌ای را می‌شنوند، لبخند به لبشان می‌آید. شاید دلیل این حس درونی این است که صدای ملایم زنگوله برای افراد تداعی کننده‌ی صدای آغاز زندگی و تولد است. به هر حال خوشایند بودن این صدا و حس شادی و شعفی که در میان جمع به وجود می‌آورد، می تواند برای عکاس لحظه‌ی ارزشمندی باشد. عکاسان حرفه‌ای بیش از آنکه به فکر خلق جلوه‌هایی باشند که صرفا نمای بیرونی زیبایی دارد، به دنبال ثبت لحظه‌هایی هستند که سوژه‌های عکس (چه میهمانان و چه عروس و داماد و خانواده‌هایشان) حس شادی در چهره‌شان نمایان است. بدیهی است که زیباترین عکس‌ها زمانی گرفته می‌شوند که حسی واقعی در آنها جریان دارد نه مفهومی ساختگی.
ممکن است فکر ‌کنید اجرای چنین ایده هایی کاری پردردسر و وقت‌گیر است، و ممکن است به راحتی از پس آن برنیایید. اما اگر به عنوان یک عروس فکر می‌کنید همسرتان از چنین ایده‌هایی استقبال نمی‌کند و برای اجرای آن، دست تنها هستید باید بدانید مردان نیز در نوع خودشان از هر چیزی که به لذتبخش ‌تر برگزار شدن مراسم عروسی کمک می‌کند استقبال می کنند. تصور قالبی که نسبت به احساسات زنان و مردان در خصوص عروسی وجود دارد این است که فقط خانم‌ها در مورد مراسم عروسی رویاپردازی می‌کنند و در ذهنشان تمام جزئیات را پیش‌بینی می‌کنند و آقایان احساس خاصی در این باره ندارند و صرفا به دلیل خواسته‌ی همسرشان تن به برگزاری این مراسم می‌دهند. اما واقعیت اختلاف زیادی از این تصویر ذهنی عمومی دارد. آقایان هم نسبت به مراسم عروسی احساسات خاص خودشان را دارند. آنان نیز تمایل دارند تا حد ممکن مراسمی برگزار کنند که ضمن اینکه رضایت خود و همسرشان را برآورده کند، میهمانان نیز با حس رضایت مراسم را ترک کنند. از این جهت، مردان نیز در تلاش برای برگزاری یک مراسم عروسی جذاب و بهتر پیش رفتن مراسم، از انجام کمکی دریغ نمی کنند.

ورود باشکوه به مراسم عروسی

با این حساب می‌توانید بدون نگرانی به انواع و اقسام ایده‌های مراسم عروسی، هم ایده‌هایی که در این مطلب وجود داشت و هم نکاتی که به نظر خودتان به برگزاری یک عروسی جذاب کمک می کند، فکر کنید و برای عملی کردن آن از همسرتان کمک بگیرید
جسارت تفاوت داشته باشید و از جست‌وجو برای یافتن ایده‌های مراسم عروسی نترسید. برگزار کردن یک جشن به‌یادماندنی همان‌قدر که لذت‌بخش است، وقت‌گیر نیز هست اما تمام زحمات آن، به دیدن لبخند رضایت بر صورت میهمانان و متعاقباً حس رضایت درونی خودتان می‌ارزد. مطمئناً در آینده بارها و بارها قرار است تصاویر و ویدئوهای مراسم عروسی‌تان را به همراه همسرتان ببینید و لحظه‌به‌لحظه‌ی آن را مرور کنید. پس اگر ایده‌های متفاوتی برای زیباتر و صمیمانه‌تر برگزار شدن این مراسم به شما پیشنهاد شد، در مورد آن فکر کنید. در همین لحظه سعی کنید به یاد بیاورید که تابه‌حال در زندگیتان به چند مراسم عروسی دعوت شده‌اید و چند بار در جشن‌های مختلف حضور پیدا کرده‌اید؟ از این تعداد، چند مراسم لحظات به‌یادماندنی در خود داشته و در ذهنتان ماندگار شده است؟ اگر به پاسخ این سؤالات دقت کنید، می‌بینید تقریباً تمام افراد مبالغ هنگفتی برای برگزاری یک عروسی جذاب هزینه می‌کنند، اما اینکه چند درصد از آن‌ها واقعاً موفق می‌شوند جشنی به‌یادماندنی برگزار کنند، پاسخ تقریباً واضح است. امروزه‌ اکثر مراسم‌ها از یک قاعده و فرمول ثابت پیروی می‌کنند و تنها کافی است شما یک قدم از این مسیر متداول پا را فراتر بگذارید و جسارت متفاوت بودن داشته باشید تا بتوانید سال‌ها بعد با حس خوب و احساس رضایت، فیلم جشن عروسیتان را تماشا کنید و با لبخند خاطره‌ی آن شب به‌یادماندنی را با همسرتان مرور کنید.

درباره‌ی تیم تولید محتوای ولیمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *