پنج‌شنبه 9 فروردین 1403
نكاتى براى عكاسى روز عروسى

نكاتى براى عكاسى روز عروسى

نكاتى براى عكاسى روز عروسى

نكاتى براى يك عكاسى مناسب در روز عروسى

بسيارى از تجهيزات و تشريفات روز عروسى در همان روز از بين مى رود و اثرى از آن نمى ماند. از جمله كيك، گل ها، موسيقى و…
تنها چيزى كه در اين ميان تا ساليان طولانى مى تواند يادآور خاطرات زيباى اين شب باشد عكس هايى است كه در اين جشن گرفته مى شود. شما موظف هستيد در اين شب با گرفتن عكس هايى به ياد ماندنى خاطراتى را براى كودكان و نوه هايتان در سال هاى بعد زنده كنيد.
در اين مقاله نه تنها كه نكاتى را براى عكاسى مناسب در روز عروسى مطرح مى كنيم، بلكه كار كردن با عكاسان را هم تا حدودى به شما آموزش خواهيم داد.
١- برنامه ريزى براى عكاسى روز عروسى را بايد نوعى وظيفه براى خود بدانيد كه لازم است مدت ها قبل از جشن عروسى تمامى جوانب و ملزومات آن را بسنجيد. در اين راستا لازم است به گروه هاى مختلف عكاسى مراجعه كرده، نمونه كارهاى آن ها را ببينيد و سؤال هايى كه در ذهنتان است را به طور كامل و دقيق از آن ها بپرسيد. در نظر داشته باشيد كه وقتى شما از عكاسى مى خواهيد كه نمونه كارى را به شما نشان دهد او سعى مى كند گلچين كارهايش را به شما نشان دهد. اگر با ديدن نمونه كارها از سبك كارى او خوشتان آمد، بهتر است قبل از تنظيم قرارداد عكاسى روز عروسيتان از او درخواست كنيد كه يك يا دو عروسى را به طور كامل به شما نشان دهد.
٢- همزمان با نگاه كردن نمونه عكس ها در ذهن خودتان به سبكى كه براى عكاسى روز عروسيتان به آن علاقه داريد هم فكر كنيد و بررسى كنيد كه با مدل عكس هايى كه گرفته شده تطابق دارد يا خير.
دقت به جزئيات در اين عكس ها نيز به شما كمك زيادى خواهد كرد. آيا عروس و داماد در اين عكس ها راضى و ريلكس به نظر مى رسند و يا ظاهرى كاملا تصنعى دارند؟

راهکارهایی برای جلوگیری از هدر رفتن مواد غذايى

نكاتى براى عكاسى روز عروسى

٣- شما نمى توانيد با يك بار ملاقات با عكاستان با او قرارداد ببنديد و تا عكاسى روز عروسى با او هيچ ارتباطى نداشته باشيد. بهتر است پس از انتخاب عكاس مورد نظرتان با او در ارتباط كامل باشيد. نكاتى كه به ذهنتان مى رسد را با او در ميان بگذاريد و قرار هاى مختلفى با او بگذاريد و در مورد تك تك جزئيات با او صحبت كنيد. اين ارتباط زياد باعث مى شود كه صميميت شما بيشتر شود و فقط در همين صورت است كه شما مى توانيد در روز عروسيتان با او احساس راحتى كنيد. عكاسى مناسب در روز عروسى تنها به تخصص عكاس وابسته نيست بلكه لازم است شما اطمينان و آرامش كاملى در كناد او داشته باشيد تا در عكس ها خوب به نظر برسيد.

نكاتى براى عكاسى روز عروسى

٤- هنگام بستن قرارداد به طور كامل و با جزئيات تمامى كارهايى كه بايد انجام شود، زمان تحويل عكس ها، تعداد ساعاتى كه مى خواهيد عكاسى انجام شود و هزينه ها را ريز به ريز بنويسيد تا بعدها در اين بازه به مشكل برنخوريد.

نكاتى براى عكاسى روز عروسى

٥- اگر قصد داريد با مجموعه اى قرارداد ببنديد از همان ابتدا عكاس مورد نظرتان را انتخاب كنيد. در اين مجموعه ها معمولا بيش از يك عكاس وجود دارد و با توجه به اين كه هر عكاس شخصيت، تخصص و سبك مختلفى دارد، بهتر است پس از بررسى مستقيمأ با او صحبت كنيد و مطمئن شويد كه عكاسى كه انتخاب كرده ايد همان عكاسى خواهد بود كه در روز عروسى همراه شما است.
٦- در راستاى برنامه ريزى براى عكاسى روز عروسى لازم است عروس و داماد هر دو عكس هايى كه از گذشته دارند و از آن ها راضى هستند را براى عكاس خود بفرستند تا او بتواند براى سبك عكاسى و نوع عكس هايى كه از آن ها مى خواهد بگيرد برنامه ريزى كند.
٧- در روز عروسى همه چيز بيشتر از تصور شما طول خواهد كشيد. از آرايشگاهتان گرفته تا زمانى كه پوشيدن لباستان مى برد و ترافيكى كه در راهتان خواهد بود. در برنامه اى كه قبل از عروسى مى چينيد براى جلوگيرى از حذف تشريفات روز عروسى و كم كردن زمان عكاسيتان بهتر است زمان هايى اضافه را در نظر بگيريد. به طور مثال مى توانيد كمى زودتر به آرايشگاه برويد كه در صورتى كه كارتات بيشتر طول كشيد لطمه اى به عكاسى وارد نشود.
٨- و در آخر سعى كنيد نهايت لذت را از اين روز ببريد. خود را درگير ژست هاى عكاسى نكنيد و بگذاريد عكاسى با حالت طبيعى خود جلو برود. اين نكته را به ياد داشته باشيد كه نگرانى درباره يك عكاسى مناسب در روز عروسى به هيج وجه وظيفه شما نيست، بلكه شما عكاسانى را استخدام كرده ايد و هزينه هايى را متقبل شده ايد تا در اين باره هيچ نگرانى اى باقى نماند. اين وظيفه را كامل به آن ها بسپاريد و عروس و دامادى بدون اضطراب و آرام باشيد!

دلایل اصلی طلاق در زندگی زناشویی

ترنم صارمی

درباره‌ی تیم تولید محتوای ولیمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *