پنج‌شنبه 9 فروردین 1403
مزایای رابطه جنسی در ازدواج

مزایای رابطه جنسی در ازدواج

مزایای رابطه جنسی در ازدواج

اکثر افراد رابطه جنسی را یک نیاز غریزی می دانند و بیشتر برای برطرف کردن این نیاز و ارضای خود و همسرشان رابطه جنسی برقرار می کنند.
چه قبول داشته باشید و چه نه، سکس مزایایی بیش از تنها برطرف کردن نیاز جنسی دارد.
رابطه جنسی برای شما خوب خواهد بود، چه از لحاظ جسمی و چه از لحاظ روحی.
در این مقاله به طور خلاصه چندین مزایای رابطه جنسی در ازدواج را بررسی خواهیم کرد.
۱- رابطه جنسی بدن شما را در برابر ویروس ها مقاوم تر می کند. تحقیقات انجام شده نشان داده است که افرادی که در طی یک هفته ۲ الی ۳ بار رابطه جنسی دارند، نسبت به دیگر افراد کمتر بیمار می شوند.
۲- طی بررسی های انجام شده افراد در هر دقیقه سکس ۵ کالری می سوزانند. پس رابطه جنسی می تواند در کم کردن وزن به شما کمک بسیاری کند. همچنین رابطه جنسی به تقویت ماهیچه های بدن شما نیز کمک زیادی خواهد کرد.

مزایای رابطه جنسی در ازدواج

۳- یک رابطه جنسی منظم و پیوسته می تواند ماهیچه های قلب شما را نیز قوی تر کند. با تقویت ماهیچه های قلب خطر سکته های قلبی تا حد زیادی کاهش پیدا می کند.
۴- یکی دیگر از مزایای رابطه جنسی در ازدواج تقویت پایه های زندگی مشترک و روابط پایدار با همسر است. افرادی که در زندگی مشترک رابطه جنسی خوب و راضی کننده ای دارند، مشکلات بسیار کمتری دارند و روحیات آرام تری نیز دارند.
۵- بین رابطه جنسی و سلامت و زیبایی پوست رابطه مستقیمی وجود دارد. برقراری رابطه جنسی باعث ترشح هورمون های استروژن و توستسترون می شود. این دو هورمون به تنهایی می تواند صافی و زیبایی پوست را تضمین کند.

علل خيانت مردان

مزایای رابطه جنسی در ازدواج

۶- رابطه جنسی باعث ترشح اندورفین در بدن می شود. این هورمون باعث ایجاد شادی و رضایت در شما می شود. اگر اخیراً احساس ناراحتی، افسردگی و یا اضطراب می کنید، بهترین راه برقراری رابطه جنسی با همسرتان است. البته این نیاز نیز باید از راه درست برطرف شود و پارتنر شما شخصی باشد که رضایت شما از این رابطه نیز برایش اهمیت داشته باشد. اگر همسر شما شخصی باشد که فقط به نیازهای خود توجه کند، نه تنها که در رابطه جنسی احساس رضایت و آرامش نخواهید کرد، بلکه عصبی تر از قبل نیز خواهید شد.
۷- سکس درواقع یک راه کشنده درد نیز می باشد. بسیاری از دردها از جمله سردرد و یا کمردرد با برقراری رابطه جنسی از بین می روند و یا تا حد زیادی کاهش پیدا می کنند. یکی از دلایل اصلی این اتفاق پخش شدن هورمون اندورفین در بدن است.

مزایای رابطه جنسی در ازدواج

۸- یکی دیگر از مزایای رابطه جنسی خوابی راحت در شب است. بسیاری از افراد در خوابیدن مشکلات زیادی دارند و مجبور هستند زمان زیادی را صرف کنند تا خوابشان ببرد. این افراد در اکثر مواقع پس از رابطه جنسی می توانند خوابی راحت را تجربه کنند.

مزایای رابطه جنسی در ازدواج

۹-با توجه به انقباض عضلات واژن در طی ارگاسم، داشتن رابطه جنسی به طور منظم ماهیچه های واژن شما را تقویت می کند و همین امر باعث می شود ادرار شما بیش از پیش کنترل شود و یا اگر از مشکلاتی اعم از عدم کنترل ادرار رنج می برید وضعیت شما روز به روز بهبود پیدا کند.
۱۰- و در نهایت اصلی ترین مزیت رابطه جنسی با همسر احساس رضایت و خوشحالی است. افرادی که طی زندگی مشترک خود رابطه جنسی منظمی دارند مشکلات کمتری نیز خواهند داشت. علاوه بر این اگر شما بتوانید نیاز جنسی همسرتان را به طور کامل برطرف سازید و خودتان نیز از این مسئله رضایت کافی داشته باشید، هیچگاه با شخصی دیگر نه به شما خیانت خواهد شد و نه به همسرتان خیانت خواهید کرد. اساسی ترین و پایه ترین نیاز هر رابطه مشترکی برطرف سازی این مسئله است. پس توجه و رسیدگی به آن نیز جزو اصلی ترین وظایف هر زوجی می باشد.
ترنم صارمی

انتظاراتى كه نبايد از همسر خود داشته باشيم.

درباره‌ی تیم تولید محتوای ولیمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *