پنج‌شنبه 9 فروردین 1403
مربع شادی

ضلع اول مربع شادی

ضلع اول مربع شادی

مراسم عروسی از دیرباز تا به امروز به عنوان مراسمی آیینی در ایران برگزار می شود و بنابر فرهنگ هر قومی دارای تفاوت هایی در آداب و رسوم برگزاری آن است.
امروزه مراسم عروسی قالب جدیدتری را به خود گرفته است اما برگزاری آن، خود به منزله  حفظ این آیین باستانی ست.
هرکل زیبایی، از اجزای زیبایی تشکیل شده است. یک مراسم عروسی از کارهای کوچک و بزرگی تشکیل شده که از قلم انداختن هرکدام می تواند مشکل ساز شود. به این منظور ما مربعی را با نام مربع شادی به شما معرفی می کنیم تا هیچ کاری را از قلم نیندازید.

از کجا شروع کنیم؟

اولین ضلع این مربع مکان عروسی است. این اولین قدمی است که باید بردارید زیرا اول باید بدانید با توجه به تاریخ های خالی تالارها و همچنین زمان مناسب برای خودتان، روز عروسی چه تاریخی ست؟ با ثابت کردن این تاریخ می توانید کارهای دیگر مانند آرایشگاه، آتلیه، لباس، کیک و … را هم ثابت کنید.
انتخاب سالن عروسی به چند عامل وابسته است: بودجه، فصل، تعداد مهمان.
گام اول دانستن تعداد مهمان های شماست تا اندازه و ظرفیت سالن عروسی و امکانات آن را تعیین کنید. در نظر داشتید اگر زیاد مهمان دعوت کنید، زیبایی ظاهری و دلبازی مکان عروسی از بین می رود. مهمان هایتان را آقا و بانو دعوت کنید. اگر نمی توانید از تعداد مهمان ها کم کنید،
در طراحی سالن دقت کنید. مثلا هر سالنی دارای چند رنگ روکش صندلی است. رنگ روشن را برای صندلی و میزها انتخاب کنید. روکش با رنگ روشن، فضا را بزرگتر ودلبازتر نشان می دهد. اگر سالنی را انتخاب کرده اید که کوچک است، گل آرایی تان نیز سبک باشد مثلا فقط جایگاه عروس و داماد را باگل آراسته کنید و از پارچه های چین دار برای میزها و صندلی ها استفاده نکنید. لازم نیست که به دنبال سالن های گرانقیمت بروید بلکه یک سالن کوچک و زیبا را می توانید با گل آرایی، نور، مبلمانی زیبا برای جایگاه عروس و داماد و روکش های مرتب و یکدست، زیبا و آراسته کنید.
حتما به کیفیت غذاها، کادرخدماتی، ظروف، نظافت سالن،امکانات رفاهی مانند پارکینگ و ظرفیت آن و آسانسور برای سالن هایی که در طبقات بالایی قرار دارند،اتاق پرو، اتاق عقد آراسته و محل رفت و آمد و شادی بین میزها توجه کنید. در هنگام انتخاب سالن، اگر میخواهید در فیلم برداری از هلی شات یا کرین استفاده کنید، سالن هایی با سقف بلند را انتخاب کنید.
اگر فصل تابستان را برای برگزاری مراسم خود انتخاب کرده اید، می توانید به باغ یا باغ تالار هم فکر کنید.یک جشن عروسی در زیر آسمان، زیباتر خواهد شد.
معمولا ورودی باغ یا تالار را با گل و سراپرده های حریرتزیین می کنند. گاهی هم از مشعل های روشن برای رویایی تر کردن فضا استفاده می کنند. اگر به جای مشعل از شمع در شمع دانی های بلورین استفاده کنید، فضای رویایی تری را به وجود خواهید آورد. می توانید ورودی را باقاب عکس های سفیدی که در آن عکس های دونفره مربوط به دوران نامزدی تان را گذاشته اید به رویایی تر شدن این فضا کمک کنید. نورپردازی فضای ورودی و یا محوطه ها درباغ و همچنین نورپردازی داخلی، می تواند تمرکز دید را بر زیبایی های محیط معطوف کند و جلوه زیبایی به مکان عروسی ببخشد.

اشتباهاتی که دامادها نباید در روز عروسی مرتکب شوند

مربع شادی
حسین رحمتی زاده

درباره‌ی تیم تولید محتوای ولیمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *