پنج‌شنبه 9 فروردین 1403
با مراکز خرید پارچه در تهران آشنا شوید

با مراکز خرید پارچه در تهران آشنا شوید

با مراکز خرید پارچه در تهران آشنا شوید

شاید برای خیاطان و کسانی که دوست دارند لباس خودشان را خودشان بدوزند، مهمترین دغدغه این باشد که پارچه مناسب لباس خود را از کجا تهیه کنند؟ امروزه تنوع محصولات بسیار زیاد است و دنیای مد و فشن جایگاه بسیار خاص‌تری نسبت به سابق پیدا کرده است. برای همین خرید پارچه از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
وقتی حرف از خرید پارچه زده می‌شود، اولین جایی که شاید به ذهن شما خطور کند بازار بزرگ تهران است. این مساله شاید تا حدی درست باشد اما دیگر به طور کامل صحت ندارد. چرا که امروزه مراکز بسیار بزرگ وپاساژ های متنوع و زیادی وجود دارندکه در آنها انواع و اقسام پارچه ها با جنس های متنوع و در رنگ های مختلف به وفوردیده می‌شود.
در این مطلب می‌خواهیم مهمترین و معروفترین پارچه فروشی های تهران و از جمله آنها پارچه فروشی ربانی و شعب مختلف آن از را بررسی کنیم.

 

امروزه با توجه به جایگاه خاص مد و فشن و اهمیت بیشتر لباسی که به تن می کنیم، شیک پوشی برای افراد مهم‌تر شده است، برای همین است افراد بیشتری ترجیح می‌دهند لباس هایی را به تن کنند که مخصوص آنها دوخته شده باشد و بنابراین برازنده‌تر باشد.

 

آنچه در این مطلب می‌خوانیم آشنایی با مراکز و مکان‌های مهم برای خرید پارچه است.

مراکز و مکان های مهم برای خرید پارچه

 

1- سرای امیرکبیر بازار بزرگ تهران :

یکی از مکان های مهم و معروف برای خرید پارچه، سرای امیرکبیر بازار بزرگ تهران است. در این بازار انواع مختلفی ازپارچه ها وجود دارد. سرای امیر کبیر مکان مناسبی برای انتخاب انواع پارچه های مجلسی، فاستونی، پالتوئی، چادری و ملحفه است. در سرای امیرکبیر بازار بزرگ تهران، انواع پارچه های مختلف را می‌توانید بیابید.
در این بازار هم می‌توانید به صورت خرده فروشی پارچه تهیه کنید و هم می‌توانید به صورت عمده و با متراژ بالا خرید کنید. به طور کلی بازار بیشتر برای افرادی مناسب است که تولیدی دارند یا می‌خواهند خریدهای بسیار عمده کنند. برای تهیه لوازمات جانبی خیاطی مثل دکمه، زیپ، مارک و .. بازار پاچنار که در بازار بزرگ قرار دارد نیز برای شما مناسب است.

2- بازار مولوی :

خیابان مولوی تهران نیز یکی از مکان های معروف تهیه پارچه است. در بازار مولوی نیز تنوع زیادی از محصولات قابل عرضه وجود دارد و انواع مختلف پارچه اعم از پرده ای، ملحفه ای، پالتویی و .. وجود دارد. در بازار مولوی همه نوع اقلام جنسی یافت می‌شود و می توان آن جا را مکانی برای خرید همه چیز نامید؛ ولی پارچه یکی از اقلامی است که به طور وسیع و متنوعی درآن وجود دارد. بازار مولوی از تنوع زیادی برخوردار است و تقریباً برای هر نوع سلیقه‌ای راضی کننده است. این بازار به داشتن تنوع در پارچه های دانتل و گیپور نیز معروف است. به دلیل وسعت و تنوع زیاد این بازار افراد زیادی به سمت آن جذب می‌شوند.

با مراکز خرید پارچه در تهران آشنا شوید

3-خیابان زرتشت:

خیابان زرتشت بیشتر برای خرید پارچه های فانتزی، مجلسی و کار شده و یا کت و شلوار مناسب است. بعضی اوقات ممکن است قیمت این پارچه ها نسبتاً بالا باشد، اما در عوض پارچه های بسیار زیبا و شیک می‌توان در آن یافت. در خیابان زرتشت می‌توانید نمونه‌های پارچه‌های مجلسی را به تن مانکن ببینید و متوجه شوید که پارچه شما وقتی آماده و دوخته خواهد شد، چگونه به تن می‌نشیند و آیا مناسب رنگ پوست و اندام شما هست یا خیر؟

4- عبدل آباد:

اگر می‌خواهید پارچه ملحفه ای یا متقال بخرید و مقدار زیادی ازاین پارچه ها را می‌خواهید، بازار عبدل آباد به شما پیشنهاد می‌شود. در این بازار به صورت کیلویی نیز پارچه فروخته می‌شود. در بازار عبدل آباد پارچه های بسیار رنگارنگ و زیبا پیدا نمی‌شود و شاید گاهی اوقات کیفیت آنها نیز خیلی بالا نباشد، اما برای کارهای روزمره و خیاطی هایی که نیاز به پارچه های خیلی زیبا یا خیلی گران ندارد، مثلاً برای کسانی که در حال یادگیری خیاطی هستند یا دوختن چیزهایی مثل سرویس آشپزخانه یا قاب دستمال و … می‌تواند مفید باشد.

پروتئین مژده

5- خیابان گاندی :

خیابان گاندی نیز چند مغازه پارچه فروشی و خرازی داردکه درآن پارچه های مناسب با قیمت گاهی مناسب و بعضاً هم گران دیده می‌شود. اما پارچه های این خیابان طوری است که نظر بینندگان را به خود جلب می‌کند.

6- بازار تجریش :

میدان تجریش هم یکی از جاهایی هست که برای خرید پارچه می‌توان به آن رجوع کرد. بازار تجریش بین بازارهای فروش پارچه های مناسب برای لباس زنانه از محبوبیت خاصی برخوردار است و امروزه جایگاه مناسبی را بین مراکز خرید پیدا کرده است؛ به این دلیل که این بازار هم از تنوع خوبی بهره مند است و هم قیمت های آن تقریباً مناسب است.

7- کوچه برلن:

کوچه برلن نیز یکی دیگر از مراکز تهیه پارچه است که مخصوصاً برای لباس های مجلسی پیشنهاد می‌شود. در کوچه برلن انواع پارچه های مجلسی و شب را می‌توان دید، البته تنوع این مرکز مسلماً نسبت به مراکز بزرگتر مثل بازاربزرگ یا تجریش کمتر است.

مراکز خرید پارچه در تهران

8- پارچه فروشی ربانی :

در سال های گذشته مردم برای اینکه خرید های خوب و بزرگ انجام دهند و یا به طور راحت یکجا خرید کنند، به بازار می رفتند. چون در بازار هم همه چیز به وفور پیدا می‌شد و هم دارای تنوع خوبی بود و هم قیمت ها ارزان تر بود. این مساله برای خرید پارچه هم صادق بود. اما امروزه اینطور نیست.
پارچه فروشی ربانی نیز یکی دیگر از مراکزی است که در امر فروش انواع پارچه فعالیت دارد و دارای قدمت زیادی در زمینه این صنعت است. از فاکتورهایی که این پارچه فروشی را ویژه و خاص کرده است، این است که شما می‌توانید بدون رفتن به محیط های شلوغ و آلوده شهری پارچه مورد نیاز خود را به صورت آن لاین سفارش و خریداری کنید. در صورتی که خرید شما از یک میزان مشخصی بالاتر باشد هزینه ارسال نیز برای شما رایگان خواهد بود. درپارچه فروشی ربانی شما انواع مختلفی از پارچه ها را اعم از مجلسی، کت دامن، مانتویی، ابریشمی، کرپ، ساتن، پارچه های مجلسی و حریری یا توری رامی‌توانید خریداری کنید. علاوه بر امکانات تسهیل دهی در خرید، پارچه فروشی ربانی سعی کرده است با پشتیبانی منظم، پاسخگوی بسیار خوبی برای مشتریان بوده و در اسرع وقت و کوتاهترین زمان ممکن به سفارشات و یا مشکلات آنها در امر خرید پاسخ دهد.

 

امروزه به دلیل مشغله زیاد زندگی در کلان شهرها و ترافیک و آلودگی ومواردی مثل این افراد گاهی اوقات ترجیح می‌دهند برای خرید کردن از خانه خارج نشوند و به صورت آن لاین و اینترنتی لوازم مورد نیاز خود را تهیه کنند. این موضوع حتی تا انتخاب آنلاین پارچه و سفارش اینترنتی آن نیز پیش رفته است.

 

پارچه فروشی ربانی این مزیت را داردکه درآن بتوانید هم به صورت حضوری و هم به صورت آن لاین و اینترنتی پارچه های مورد نظر خود را به هر میزان که به آن نیاز دارید، تهیه کنید. پارچه فروشی ربانی پشتیبان و مدافع کیفیت محصولات است و سعی دارد محصولات با کیفیتی را به مشتریان خود ارائه دهد، برای همین کیفیت و اصل بودن جنس خود را ضمانت می‌کند؛ همچنین در صورت خرید از این پارچه فروشی در صورت پشیمانی از خریدتان می‌توانید تا بیست و چهار ساعت پس از خرید، بدون کم شدن هیچ وجهی کالای خود را پس داده و پول خود را دریافت کنید.

امروزه با این مساله هم مواجه هستیم که قیمت ها بسیار تغییر می‌کند، این مساله گاهی می‌تواند باعث سوء استفاده فروشندگان شود. لذا قبل از خرید بایستی حتما از قیمت ها آگاهی پیدا کرده و قیمت جاهای مختلف را با هم مقایسه کنیدو از جایی خرید کنیم که بتوانیم قیمت های آن را بررسی کنیم. فروشگاههایی مثل فروشگاه پارچه فروشی ربانی این امکان را برای ما فراهم می‌کند که قیمت همه چیز را به راحتی ببینیم و آن ها را بررسی و مقایسه کنیم.

مراکز خرید پارچه در تهران

9- پارچه فروشی ربانی شعبه تجریش:

این شعبه از پارچه فروشی ربانی در میدان تجریش واقع شده است؛ که در آنجا شما می‌توانید به صورت حضوری خرید کنید، همانطور که پیشتر گفته شد، میدان تجریش نیز یکی از مراکز معروف فروش پارچه است. به همین دلیل پارچه فروشی ربانی اقدام به راه اندازی شعبه در آن کرده است. در پارچه فروشی ربانی شعبه میدان تجریش ، شما می‌توانید انواع پارچه های زمستانی، لباس شب، چادری، کت، ملحفه ای و روتختی وانواع پارچه های مناسب پرده یافت میشود.

کافه ویونا

مراکز خرید پارچه در تهران

تاریخچه پارچه سرای ربانی :

پارچه سرای ربانی در سال ۱۳۸۵ در مشهد، خیابان آزاد شهر اولین شعبه را با مساحت ۷۰ متر مربع با تعداد ۸ نفر فروشنده افتتاح شد.
در سال ۱۳۸۶ در خیابان خسروی نو، با مساحت ۱۴۰۰ متر تجاری و ۴۵ پرسنل در تبلیغات محیطی و تلویزیون به درجه بالایی از تبلیغات رسید.در سال ۱۳۸۷ شعبه ی دیگری در خیابان تابدی با مساحت ۴۰۰ متر و تعداد ۱۲ فروشنده به کار خود ادامه داد ، پس از ۳ سال تمامی شعبه های خود را واگذار کرد و به تهران آمد و یه مدت ۲ سال در بازار تهران به عنوان فروشنده ی عمده ی پارچه مشغول به فعالیت گردید، پس از ۲ سال شعبه مرکزی (صادقیه) به مساحت ۳۰۰ متر را دایر و با گذشت مدت بسیار کمی شعبه نارمک را با ۱۲ فروشنده دایر کرد و با وسعت دادن به شعبه ی صادقیه از متراژ حدودا ۲۶۰ متر به ۷۰۰ متر مربع و افزایش نیروهای فروشنده سطح فروش را ارتقا بخشید. پس ازمدتی تبلیغات در رسانه های مختلف شعبه ی بسیار فوق العاده و زیبای تجریش را دایر کرد. پس از دایر کردن شعبه تجریش با پیشنهاد هایی از سطح کشور جهت اخذ کنندگی به شهرستان ها و حتی خارج از کشور کنندگی شعبه پیروزی را موافقت کرد. در حال حاضر با داشتن چهار شعبه در تهران با هدف رفاه حال هم وطنان از لحاظ قیمت مناسب و کیفیت و رضایت مشتری به انجام فعالیت خود مشغول می باشد. امروزه در شمال ، شرق و غرب تهران شعبه دارد.
خلاصه اینکه شاید پیدا کردن یک فروشگاه خوب و انتخاب جای مناسب برای خرید پارچه سبب شود دیگر به جاهای مختلف نرودو خرید خود را به راحتی انجام دهد و برای خرید پارچه فقط به یک نقطه سفر کنید یا فقط به یک فروشگاه سر بزنید و یا به صورت آن لاین خرید کنید و با چند کلیک خرید خود را انجام دهید و با این روش در وقت و هزینه خود صرف جویی کنید.
این را هم در نظر بگیرید که قیمت پارچه ها از جایی به جایی دیگر متفاوت است و حتی در بازار هم پارچه ها با قیمت متفاوت و گاها بالایی عرضه می‌شود، برای همین همواره باید همه موارد را خوب بررسی و سپس اقدم به خرید کنید.

درباره‌ی تیم تولید محتوای ولیمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *