پنج‌شنبه 9 فروردین 1403
با بهترین مراکز تجاری و تفریحی شرق تهران آشنا شوید

با بهترین مراکز تجاری و تفریحی شرق تهران آشنا شوید

با بهترین مراکز تجاری و تفریحی شرق تهران آشنا شوید

خرید کردن یکی از لذت‌بخش‌ترین تفریحات برای خانم‌ها به شمار می‌آید و حس خوبی را به آن‌ها منتقل می‌کند. همه‌ی ما هنگام خرید کردن سعی می‌کنیم به مکان‌هایی مراجعه کنیم که اکثریت نیازهای ما را به‌صورت یکجا داشته باشد و یا حداقل تعداد بیشتری از آن‌ها را تأمین کند.
خوشبختانه امروز باوجود مرکز خرید های فراوانی که ساخته‌شده این نیاز به شکل کامل تأمین‌شده و همه‌ی افراد به‌راحتی و با طی کردن یک مسیر کوتاه می‌توانند به نزدیک‌ترین مرکز خریدی که نزدیکشان است مراجعه کرده و لوازم موردنیاز خود را خریداری کنند.
میزان تراکم مراکز خرید در پایتخت به میزانی رسیده است که در هرکدام از مناطق اصلی تهران چندین مرکز خرید بزرگ وجود دارد. مرکز خریدهایی بزرگ و با معماری های مدرن که جدیدترین مدل های روز را در هر زمینه ای ارائه می کند. با توجه به تعدد وجود این مراکز شما می توانید حتی قیمت های آن ها را مقایسه کرده و با توجه به میزان بودجه خود به این مراکز مراجعه کنید.
امروزه مراکز و بازارهای خرید فقط مخصوص خرید کردن به‌حساب نمی‌آیند و مثل زمان گذشته تنها در شب‌های عید مملو از جمعیت نمی‌شوند، زیرا خرید کردن از آن شکل سنتی خود خارج‌شده و در حال حاضر یک تفریح محسوب می‌شود. که این موضوع باعث شده که مراکز خرید و بازارها در تمام فصل‌های سال شلوغ و پرجمعیت باشند.
همان‌طور که گفتیم اقصی نقاط پایتخت از مراکز خرید اشباع‌شده است ولی ما در این مقاله سعی داریم تا شمارا با مراکز خرید درجه‌یک شرق تهران آشنا کنیم.

مراکز خرید و بازارهای شرق تهران

۱) مرکز خرید قائم، خیابان پیروزی

مرکز خرید قائم، خیابان پیروزی

مرکز خرید قائم مجموعه‌ای ۴ طبقه‌ای در خیابان پیروزی، خیابان نبرد شمالی، چهارراه فرزانه است. در این مرکز خرید اجناس دسته‌بندی و هر طبقه به یک دسته اختصاص داده‌شده است. اقلامی همچون انواع پارچه‌ها، پوشاک و کفش مردانه، کالای خواب، حوله، پوشاک زنانه، کیف و کفش و حتی سیسمونی و لوازم نوزاد در این مجموعه به فروش می‌رسد.
سطح قیمت‌های این پاساژ در حد متوسط و تقریباً مقرون‌به‌صرفه است. طراحی دکوراسیون این مرکز مدرن و به سبک روز بوده و برای مشتریان فضای جذابی دارد. متاسفانه در این پاساژ خبری از رستوران و کافه برای گذران وقت نیست.

۲) مجتمع تجاری امیر، خیابان شهید مدنی

مجتمع تجاری امیر مرکزی تجاری و تفریحی است که در خیابان شهید مدنی، بالاتر از تقاطع سبلان قرار دارد و به‌راحتی از طریق بزرگراه‌های امام علی (ع)، شهید صیاد شیرازی و ایستگاه متروی سبلان قابل‌دسترسی است.
این مرکز خرید با داشتن ۲۰۰۰۰ متر زیربنا، ۹ طبقه دارد که ۷ طبقه آن دارای واحدهای تجاری است و دوطبقه‌ی دیگر تفریحی ساخته‌شده‌ است. دسترسی راحت به دلیل مجاورت با ایستگاه مترو، معماری جذاب و ایمن و باثبات در مقابل حوادث، به‌کارگیری مدرن‌ترین روش‌های علمی و تکنولوژی روز دنیا در ساخت، مدیریت و انتخاب دقیق و چیدمان متناسب و کاربری‌های متنوع ویژگی‌هایی است که مجتمع تجاری امیر را از دیگر همتایان خود متمایز می‌کند.

مجتمع تجاری امیر

در این مرکز خرید می‌توانید انواع پوشاک و کیف و کفش مردانه، زنانه و بچه‌گانه، آرایشی و بهداشتی، بدلی، لوازم‌خانگی، موبایل و لوازم جانبی و سایر اقلام موردنیاز خود را پیداکرده و خرید کاملی را تجربه کنید و دیگر نیاز نیست خیابان به خیابان را گشته و به دنبال اجناس موردنظرتان بروید. سطح قیمت این پاساژ هم تقریباً در حد متوسط است.
به دلیل وجود شهربازی سرپوشیده در این مرکز، با خیال راحت می‌توانید فرزندانتان را با خود همراه کرده و همان‌طور که شما از خرید لذت می‌برید آن‌ها هم به بازی و تفریح پرداخته و لحظات شادی را سپری کنند.

۳) سون سنتر، میدان هفت حوض(نبوت)

سون سنتر

مجتمع تجاری سون سنتر در زمینی به مساحت ۲۱۰۰ مترمربع احداث‌ شده است و حدود ۲۰۰۰۰ مترمربع زیربنا دارد. این مرکز خرید با طراحی چشم‌نواز و امکانات متعدد می‌تواند تجربه خوبی از خرید را برایتان رقم بزند. سون سنتر دارای ۷ طبقه تجاری است که در هر یک از آن‌ها می‌توانید اقلام مختلفی شامل کیف و کفش، پوشاک زنانه و مردانه، لباس کودک و نوجوان، طلا و جواهر، بدلی، لوازم تزیینی، لوازم آشپزخانه، وسایل ورزشی، آرایشی و بهداشتی، اسباب‌بازی، لوازم الکترونیکی و … را خریداری کنید.
بد نیست بدانید که معمار و سازنده این پروژه مهندس امیر فخرالدین رحیمی است. در سون سنتر دیگر نیازی نیست نگران کمبود جای پارک برای ماشین خود باشید زیرا این مجموعه دارای ۴ طبقه پارکینگ طبقاتی می‌باشد. همچنین این مجموعه دارای تالارهای مجلل برای برگزاری مراسم‌های شما می‌باشد و انواع رستوران‌های زنجیره‌ای و فست فود و سنتی در آن برای انواع سلیقه‌ها وجود دارد تا بتوانید یک خرید خاطره‌انگیز را با یک غذای خوشمزه به اتمام برسانید و در کنار خانواده‌ خود لحظات خوشی را سپری کنید.

۴) مجتمع تجاری دنیای نور، بزرگراه رسالت

مرکز خرید دنیای نور تهران یکی از زیباترین و بزرگ‌ترین مراکز خرید تهران است، که در شرق پایتخت واقع‌شده است. مجتمع تجاری دنیای نور در ده طبقه با 280 واحد تجاری طراحی‌شده و باوجود تنوع بسیار در این مرکز، شما خرید راحتی خواهید داشت؛ زیرا هر کالایی با هر قیمتی که مدنظر داشته باشید می‌توانید خریداری کنید.
این مجموعه برای آن دسته از افراد که به دنبال آرامش، زیبایی و امکانات هستند انتخاب خوبی است. در مجتمع تجاری دنیای نور برای تمام افراد خانواده می‌توانید خرید کنید ازجمله کالاهای عرضه‌شده در واحدهای تجاری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد : پوشاک زنانه، کیف و کفش ، پوشاک مردانه، پوشاک کودک و نوجوان، طلا و جواهر، بدلیجات، لوازم آشپزخانه، لوازم تزئیناتی، لوازم ورزشی، آرایشی و بهداشتی، محصولات فرهنگی و هنری، اسباب‌بازی و حتی اگر به دنبال خرید کادو و یا سوغاتی هم هستید به پاساژ دنیای نور مراجعه کنید. در کنار این محصولات برندهایی چون تی تی و هالیدی و … مشغول به فعالیت هستند و کیفیت اجناس آن‌ها شمارا به خرید ترغیب خواهد کرد.

آرایشگاه بیانکا

پس از واحدهای تجاری و محصولات ارائه‌شده در این پاساژ، به امکانات رفاهی و سرگرمی آن می‌پردازیم، که مطمئناً از امتیازات ویژه‌ی بازار دنیای نور خواهد بود. ساختار این مجموعه به نحوی است که از تمام طبقات می‌توان به طبقه همکف تسلط داشت و به دنبال این موضوع در طبقه همکف آب‌نمایی را طراحی کردند که بر زیبایی مجموعه افزوده است.
همچنین معماری آن به‌گونه‌ای است که در شب اگر از کنارش بگذرید همانند نگینی در آسمان خواهد درخشید و چشم هر بیننده‌ای را به خود جذب می‌کند.
ازجمله دیگر امکانات آن می‌توان به مرکز نگهداری کودک اشاره کرد که دریکی از طبقات آن تعبیه‌شده است و شما برای داشتن یک خرید راحت‌تر می‌توانید کودک خود را در این مرکز به پرستارانی که در نظر گرفته‌شده‌اند بسپارید. همچنین شهربازی دنیای نور تهران برای کودکان شما بسیار جذاب خواهد بود.
آدرس پاساژ دنیای نور تهران: بزرگراه رسالت، بین بزرگراه امام علی و شهید صیاد شیرازی، مرکز تجاری دنیای نور.

۵) بازار هفت‌حوض، میدان هفت حوض(نبوت)

بازار هفت‌حوض

میدان نبوت یا همان هفت‌حوض سابق از بزرگ‌ترین و پر رفت و آمدترین میدان‌های تهران است که در شرق تهران و منطقه ۸ شهرداری قرارگرفته است. میدان و محدوده‌ای پر از فروشگاه‌های رنگارنگ که بیشترشان مخصوص لباس‌های زنانه هستند. میدان هفت‌حوض تنها قسمتی از محله قدیمی و معروف نارمک است. این میدان از جهاتی با دیگر میادین پایتخت متفاوت است و قرار گرفتن در دل یکی از قدیمی‌ترین محلات پایتخت و بزرگی و سرسبزی آن، میدان نبوت را بیشتر شبیه پارک کرده است.
میدان نبوت و خیابان آیت پر از فروشگاه‌های متنوع هستند. خیابان آیت که دوطرفه است، پیاده‌روهای بزرگ و پهنی هم دارد. پیاده‌روهایی که با فاصله‌های نزدیک به هم پر از نیمکت‌های چوبی و آلاچیق برای استراحت رهگذران هستند و باغچه‌های کنار نیمکت‌ها هم باعث زیبایی دوچندان آن‌ها شده است.
اینجا هر مدل لباس زنانه، مردانه و بچگانه که بخواهید پیدا می‌شود و البته بیشتر اجناس فروشگاه‌ها زنانه هستند. انواع لباس‌های زمستانی، بافت، پالتو و بارانی، کفش و پوتین، کیف و روسری، لوازم‌آرایشی، لباس راحتی و خلاصه همه جور مدل پوشیدنی را می‌توانید اینجا پیدا کنید. البته بین فروشگاه‌های لباس تعدادی فروشگاه‌های متفرقه مثل لوازم‌خانگی، طلا و بدلیجات، لوکس‌فروشی، لوستر و آباژور، کالای خواب و. . . هم به چشم می‌خورد.

 

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که مردم را از همه قسمت‌های شهر برای خرید به این منطقه می‌کشاند به‌غیراز تنوع کالاها، وجود تعداد زیادی حراجی لباس است. تقریباً از هر چهار فروشگاه یکی‌شان حراج فصلی زده و پوشاک را باقیمت‌های مناسب‌تری می‌فروشد.

 

۶) تیراژه ۲، خیابان شهید مدنی

تیراژه ۲

مرکز خرید تیراژه۲ در سال ۱۳۹۲ توسط شرکت سرمایه‌گذاری تیراژه گستر کیش به بهره‌برداری رسید. این مرکز خرید با قرار گرفتن در قلب منطقه ۷ تهران و دسترسی مطلوب به شاهراه‌های انتقالی شرق پایتخت، به‌عنوان بزرگ‌ترین مرکز خرید در مرکز و شرق تهران فعالیت خود را آغاز کرده و طی سه سال گذشته توانسته با گرد هم‌ آوردن برترین برندهای ایران و جهان، میزبان شمار زیادی از شهروندان باشد.
یکی از مهم‌ترین مزیت‌های تیراژه۲ موقعیت جغرافیایی منحصربه‌فرد آن است که بنا بر آمار و ارقام، محدوده پیرامونی آن پرتراکم‌ترین منطقه شهری تهران و ایران محسوب می‌شود.

 

مجاورت این مرکز خرید با اتوبان امام علی(ع) و نزدیکی به اتوبان صیاد شیرازی و همچنین قرار گرفتن درکنار ایستگاه مترو مدنی دسترسی به این مرکز خرید را بسیار مطلوب نموده است.
بر همین اساس شهروندان عزیز مناطقی چون نوبنیاد، پاسداران، ارتش، تهران‌پارس، نارمک، گلبرگ، پیروزی، افسریه، نیرو هوایی، مجیدیه و به‌طورکلی محدوده شرق تهران اکنون می‌توانند همه نیازهای خود را در محیطی دل‌نشین، گرم و با به‌روزترین امکانات تأمین کنند.

 

۷) نگین شرق، فلکه اول تهران پارس

مرکز خرید نگین شرق یک مجموعه کوچک اما پرطرفدار در تهران‌پارس، بین فلکه دوم و اول، شمال خیابان تیرانداز است. در این مرکز خرید جنس‌های گوناگونی توسط فروشندگان ارائه می‌شوند که می‌توانند نیاز شمارا برطرف کنند. از پوشاک زنانه و مردانه گرفته تا لوازم‌آرایشی و بهداشتی و کالاهای ریزودرشت در نگین شرق پیدا می‌شوند. بااینکه در نزدیکی نگین شرق، فروشگاه‌های زیادی وجود دارد و مرکز خرید بزرگ پارسیان نیز در چند قدمی آن است، ولی بازهم توانسته در میان مردمان محلی طرفداران خودش را بیابد.

سالن زیبایی ستیا

۸) مجتمع تجاری پارسیان، فلکه دوم تهران پارس

مجتمع تجاری و اداری پارسیان در تهران‌پارس، فلکه دوم و در زمینی به مساحت تقریبی ۳۹۵۵ مترمربع قرار دارد و شامل ۱۰ طبقه است. ۱۴۹ واحد تجاری در این مجتمع فعالیت می‌کنند و کالاهایی را از قبیل پوشاک زنانه و مردانه، لوازم‌آرایشی و بهداشتی و بسیاری اقلام دیگر را به مشتریان ارائه می‌دهند. این مرکز پارکینگی با گنجایش ۱۹۹ اتومبیل هم دارد.
نمای زیبای این مجتمع تجاری و موقعیت جغرافیایی (نبش فلکه دوم) آن، باعث شد تا از همان ابتدا موردتوجه شرق نشینان قرار گیرد. بد نیست بدانید که در نمای این ساختمان از سنگ گرانیت و ورق كامپوزیت ژاپنی استفاده کرده‌اند. در اینجا علاوه بر تجربه یک خرید لذت‌بخش می‌توانید از کافه و رستوران‌ها نیز استفاده کنید.

۹) مجتمع تجاری سپید، فلکه اول تهران پارس

مجتمع تجاری سپید

 

مجتمع تجاری سپید در تهران‌پارس، فلکه اول واقع‌شده است که این فرصت را در اختیار شما قرار می‌دهد تا خریدی لذت‌بخش را در محیطی آرام، امن و شاداب تجربه کنید. دسترسی به وسایل نقلیه عمومی از قبیل مترو و اتوبوس بی آر تی از امتیازات مهم این مرکز خرید به شمار می‌رود. اجناس این مرکز خرید بسیار لوکس و تقریباً گران‌قیمت هستند.

با مراجعه به مرکز خرید سپید می‌توانید انواع پوشاک زنانه، مردانه، بچگانه و ورزشی، طلا و جواهر، ساعت، کریستال، لوازم‌آرایشی و بهداشتی، لوازم تزیینی، تلفن همراه و … را تهیه کنید و از خرید خود لذت ببرید. سه تالار پذیرایی و انواع فود کرت از دیگر امکانات رفاهی این پاساژ به‌حساب می‌آید.

10) شهر کودک شاپرک، بزرگراه رسالت

شهر کودک شاپرک
اگر در جستجوی مکانی برای تأمین کلیه‌ی نیازهای کودکتان هستید، شهر کودک شاپرک می‌تواند بهترین پیشنهاد باشد. این مجتمع یک مرکز دائمی ویژه‌ی کودکان است که از امکانات رفاهی نیز برخوردار است. مجتمع شاپرک از هفت بخش که اصطلاحاً هفت دهکده نامیده می‌شوند، تشکیل‌شده و دهکده‌‌های مختلف به موضوعاتی مانند اسباب‌بازی، سیسمونی، پوشاک کودک، کتاب و سی دی، مواد غذایی کودک و… اختصاص دارد.
در این مجموعه بازی‌‌های مختلفی برای تحرک کودکان وجود دارد و مواردی از قبیل باشگاه ورزشی، آتلیه عکاسی، کارگاه‌‌های تخصصی مادر و کودک و… نیز از دیگر امکانات آن محسوب می‌شوند. این مجموعه در تهران‌پارس، بزرگراه رسالت، نرسیده به بزرگراه باقری واقع‌شده است.
شرق تهران از اصالت بالایی برخوردار است که دارای مکان‌های با قدمتی می‌باشد. البته معرفی تمام آن‌ها در قالب یک مقاله نمی‌گنجد و مستلزم فهرست‌های بالابلندی است.

در ادامه دو مکان تفریحی و جذاب منطقه شرق تهران را هم به شما معرفی خواهیم کرد.

۱) بوستان پلیس

بوستان پلیس

بوستان پلیس یک مکان تفریحی واقع در شمال شرق تهران است که توسط یک خیابان به دو قطعه‌ی شمالی و جنوبی تقسیم‌شده است. این بوستان بزرگ‌ترین پارک خاورمیانه و یکی از مکان‌‌های تفریحی ‌تهران‌پارس محسوب می‌شود. بخشی از این پارک درگذشته درختان انار زیادی داشته و به همین دلیل به باغ اناری معروف است. بخش دیگر نیز درگذشته بیابان بوده که پس از احداث پارک به فضای سبز تبدیل‌شده است.
این پارک در سال ۱۳۸۲ در هفته‌ی پلیس افتتاح شد و به همین دلیل بوستان پلیس نام‌گذاری شده است. بوستان پلیس شبیه باغ‌‌های ایرانی ساخته‌شده و دارای پوشش گیاهی متنوع و آب‌نماهای فراوان است که در معماری ستون‌ها و رواق‌ها نیز از معماری دوران ساسانی بهره گرفته است. در بخش باغ اناری عمارتی به نام عمارت ارباب هرمز وجود دارد که درگذشته مربوط به شخصی به همین نام بوده است‌. ارباب هرمز شخصی زرتشتی و مالک اصلی زمین‌‌های تهران‌پارس بوده است. قدمت این عمارت به دوران قاجار می‌رسد.

۲) باغ پرندگان

باغ پرندگان

باغ پرندگان یکی از مناطق دیدنی و جذاب تهران‌پارس است که در شمال شرق تهران در جنگل‌‌های لویزان قرار دارد. این باغ در دو فاز به نام‌‌های «دشتچر» و «آبچر» طراحی‌شده که کار ساخت یکی از فازهای آن به پایان رسیده و فاز دیگر در حال تکمیل است.
در فاز دشتچر پرندگانی نگهداری می‌شوند که پرواز نمی‌کنند؛ اما پرندگان فاز آبچر می‌توانند پرواز کنند و توسط تور از خروج آن‌ها جلوگیری شده است. در بدو ورود به باغ پرندگان، طوطی‌‌های سخنگو به بازدیدکنندگان خوشامد می‌گویند و پرندگان دیگری مانند طوطی، کلاغ، کبوتر، فنچ، عقاب و… نیز در آن قابل‌مشاهده هستند. طراحی باغ پرندگان در نوع خود منحصربه‌فرد است و شامل درختان زیبا و سنگفرش‌‌های دیدنی است که نظر همگان را به خود جلب می‌کند.

درباره‌ی تیم تولید محتوای ولیمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *