پنج‌شنبه 9 فروردین 1403
با پوستی شفاف در مراسم عروسی بدرخشید

با پوستی شفاف در مراسم عروسی بدرخشید

8 توصیه برای مراقبت از پوست پیش از مراسم عروسی

دوران نامزدی معمولاً دورانی سرشار از تفریح و خوش‌گذرانی است. شما در این دوران مسئولیت کمتری دارید و طبیعی است که بیشتر وقتتان را به مسائلی که اهمیت کمتری دارند اختصاص دهید. حالا باید به‌مرور برای روز مهم و اتفاق مهم آماده شوید! این مطلب در مورد برنامه‌ریزی شما برای هرچه زیباتر شدن و آماده شدن برای مراسم عروسی است.
این اتفاق، بهترین دلیل و بهانه برای این است که بتوانید با انجام تکنیک‌های مراقبت از پوست، مو و ناخن‌هایتان آن‌ها را به زیباترین و درخشان‌ترین حد ممکن برسانید. یکی از متخصصان پوست آمریکایی می‌گوید:«اکثر قریب به‌اتفاق افراد دوست دارند همواره مانند یک سوپر مدل دیده شوند اما معمولاً انگیزه‌ی لازم برای عملی کردن آن را ندارند. اما مراسم عروسی یک فرصت زمانی محدود در اختیار شما می‌گذارد و انگیزه‌ی لازم را برایتان فراهم می‌کند تا یکسری از کارهایی که به‌تدریج شفافیت پوست شما را به بالاترین حد خود می‌رساند به‌طور مرتب و پیوسته انجام دهید.»

زمان به‌سرعت می‌گذرد و باید سریع‌تر لیست اقدامات لازم برای بازگرداندن شادابی پوستتان را تهیه کنید. ما در این مطلب تعدادی از این موارد را ذکر کرده‌ایم:

  • کنترل استرس
  • مراجعه منظم به متخصص پوست
  • استفاده از لایه‌بردارها و روشن‌کننده‌ها
  • آب‌رسانی روزانه به پوست با دوش منظم
  • استفاده از لیزر برای رفع موهای زائد
  • رعایت رژیم غذایی سالم
  • استفاده از سرم‌های مراقبت از مو
  • پرهیز از شستشوی بیش‌ازاندازه

 

استرس خود را کنترل کنید

اگر برنامه‌ریزی‌های پیش از مراسم عروسی را تحت کنترلتان نگیرید و این مقطع را با استرس و فکر و خیال سپری کنید، تهدید بزرگی برای شفافیت پوستتان خواهد بود. متخصص پوست در این مورد می‌گوید: «بسیاری از عارضه‌های التهابی پوست مانند اگزما، پسوریازیس و بسیاری از بیماری‌های دیگر می‌تواند تا حدی براثر استرس به وجود بیاید. ازآنجاکه اضطراب و فشار ذهنی، سیستم ایمنی بدن را تضعیف می‌کند التهابات مزمن تشدید می‌شود.»
استرس بیش‌ازاندازه همچنین کیفیت خواب را تحت تأثیر قرار می‌دهد و به‌طور غیرمستقیم شادابی پوست را به‌قدری کاهش خواهد داد که وضعیت ظاهری شما به‌هیچ‌وجه مناسب یک عروس نباشد.
راه حل؟ هر کاری که فکر می‌کنید به ریلکس تر شدن شما کمک می‌کند را انجام دهید. به‌عنوان مثال رفتن به کلاس یوگا و انجام تمرینات مدیتیشن می‌تواند برای کاهش اضطراب کمک بزرگی باشد.

از یک متخصص پوست مشورت بگیرید

قرار نیست که پوستی بی‌عیب و نقص داشته باشید و الزامی برای این مسئله قائل باشید اما اگر عوارض پوستی مشهود مانند آکنه، جوش یا جای جوش بر پوست خود دارید، قطعاً مراجعه به یک متخصص پوست باید از اولویت‌های مهم پیش از مراسم عروسی باشد. حتی اگر عوارض خاصی هم بر پوست خود مشاهده نمی‌کنید بازهم دو دلیل مهم برای مراجعه به متخصص پوست و گرفتن یک دستورالعمل حرفه‌ای برای بهبود پوستتان وجود دارد:

  1. پزشک متخصص پوست نسبت به خودتان می‌تواند ارزیابی بهتری نسبت به وضعیت فعلی پوستتان داشته باشد
  2. اینکه متخصص پوست می‌تواند یک برنامه‌ی منظم و هدفمند برای رسیدن به پوست ایده‌آلتان تنظیم کند. از کاهش چروک‌های پیشانی گرفته تا کاهش اثرات آکنه.

به گفته‌‌ی متخصصان پوست بعضی درمان‌ها به زمان احتیاج دارند-گاهی بیش از چند ماه- و چیزی که در این میان بیش از همه نیاز دارید یک برنامه‌ی طولانی‌مدت و منظم است.

با پوستی شفاف در مراسم عروسی بدرخشید

زمان‌هایی را به لایه‌برداری و استفاده از سرم‌های روشن‌کننده‌ی پوست اختصاص دهید

تجمع سلول‌های مرده روی پوست زمانی که نور به آن تابیده می‌شود بیش از هر زمان دیگری نشان می‌دهد وضعیت پوست شما ایده‌آل نیست. راهکار مقابله با آن نیز لایه‌برداری منظم همراه با استفاده از سرم روشن‌کننده‌ی پوست است که تا رسیدن زمان مراسم عروسی بهترین نتیجه را خواهد داد.
یک دکتر پوست دراین‌باره می‌گوید: «لایه‌برداری منظم پوست، با از میان برداشتن سلول‌های مرده همان‌طور که باعث بازتاب بهتر نور می‌شود، می‌تواند باعث شود مواد روشن‌کننده بهتر جذب پوست شوند.»
او درباره دفعات لایه‌برداری می‌گوید: «من در ابتدا هفته‌ای یک‌بار لایه‌برداری را توصیه می‌کنم اما پس از یک ماه اگر پوستتان حساسیتی نسبت به آن نشان نداد بهتر است به دو بار در هفته افزایش دهید.» در کنار این‌ها رساندن ویتامین C به پوست نیز یک مکمل عالی است.

چگونه پوست خود را با استفاده از رژيم هاى غذايى سالم و شاداب نگه داريم؟

آب‌رسانی به پوست را با دوش روزانه شروع کنید

بسیاری از خانم‌ها نمی‌دانند آب‌رسانی به پوست باید به‌صورت روزانه باشد و دوش روزانه با یک شوینده‌ی ملایم بهترین راهکار آن است. پزشک پوست در این خصوص می‌گوید: «یک شوینده‌ی ملایم به داشتن پوستی نرم‌تر و شفاف‌تر با تنها یک‌بار دوش گرفتن در روز کمک می‌کند.» او توصیه می‌کند بعد از اینکه به‌آرامی پوست خود را خشک کردید از لوسیون مرطوب‌کننده استفاده کنید تا رطوبت سطح پوستتان حفظ شود. برای رسیدن به پوستی زیبا تا مراسم عروسی (از پوست صورت گرفته تا بدن و پاهایتان) سعی کنید به این کار عادت کنید.

 

مراقبت از پوست برای بازگرداندن شفافیت و شادابی پوست، معمولاً در طولانی‌مدت اثر خود را نشان خواهد داد، پس باید چندین ماه پیش از برگزاری مراسم عروسی به فکر آن باشیم

با پوستی شفاف در مراسم عروسی بدرخشید

انجام لیزر برای از بین بردن موهای زائد را آغاز کنید

هیچ فرصتی بهتر از جشن عروسی برای آغاز لیزر موهای زائد بدنتان وجود ندارد. ممکن است به خاطر گران‌تر بودن این راهکار، تا پیش‌ازاین از راه‌های دیگری برای رفع موهای زائد استفاده کرده باشید. راه‌هایی مانند استفاده از اسپری یا کرم موبر، استفاده از تیغ یا ژیلت و یا اپیلاسیون. اما بهتر است این روش‌ها را مدتی پیش از عروسی متوقف کنید. ممکن است هزینه‌ی آن در کنار سایر مخارجی که پیش از عروسی دارید کمی سنگین به نظر برسد اما اختصاص دادن این هزینه به‌طور ماهیانه از چند ماه پیش از عروسی برای داشتن پوستی نرم و صیقلی به نظر ضروری است و البته ارزشش را دارد.

شما می‌توانید برای کم کردن هزینه‌ها به مراکز لیزری که این خدمات را باقیمت مناسب‌تری ارائه می‌دهند مراجعه کنید، و یا از وب‌سایت‌های تخفیف گروهی که خدمات را با تخفیف به مشتری ارائه می‌دهند استفاده کنید. نظر متخصص پوست دراین‌باره این است که «از 9ماه تا 12 ماه پیش از عروسی بهتر است که جلسات لیزر موهای زائد شروع شود. تا طی این زمان اثرات دائمی آن بر شفافیت پوست مشاهده شود.» اگرچه کمی درد و حس ناخوشایند ممکن است حین انجام لیزر داشته باشید اما میزان آن زیاد نیست و مهم‌تر از آن، موقتی است. از آن گذشته، در بعضی مراکز لیزر که به تکنولوژی‌های پیشرفته‌تری مجهز هستند، از دستگاه‌های خنک‌کننده نیز حین از بین بردن موهای زائد استفاده می‌شود.

رژیم غذایی خود را کنترل کنید

دراین‌باره توصیه‌های بسیاری برای گفتن وجود دارد. در درجه‌ی اول اگر حتی به میزان کم یا پراکنده سیگار یا قلیان استعمال می‌کنید، این را بدانید که یکی از موانع مراقبت از پوست، استعمال این دخانیات حتی به میزان کم است.
نکته‌ی دیگری که باید به آن توجه کرد این است که برای شادابی پوست، تنها خوردن یا نوشیدن یکسری مواد غذایی کافی نیست، بلکه باید پیش از آن از مواد غذایی که به سلامت پوست آسیب می‌زنند دوری کرد. یکی از این خوراکی‌ها که اتفاقاً در رژیم غذایی ما ایرانیان جایگاه ثابتی دارد، نمک است. به همان اندازه، کنسروها و خوراکی‌های نمک‌سود شده مانند انواع شور نیز می‌توانند اثرات ناخوشایندی در جهت کاهش شفافیت پوست داشته باشند. همچنین کافئین بیش‌ازاندازه نیز به‌مرور زمان باعث پیری زودرس و افتادگی پوست می‌شود. پرهیز از خوردن مواد غذایی قندی و شیرین نیز از مهم‌ترین پرهیزهایی است که باید در رژیم غذایی خود رعایت کنید. این مواد قندی نه فقط قند و شکر بلکه بسیاری از دسرها، نوشیدنی‌های قندی مانند نوشابه و انواع مرباها و خوراکی‌هایی که برای تهیه‌ی آن‌ها از شکر مصنوعی استفاده شده را نیز شامل می‌شود.
مواد غذایی چرب نیز از قاتلان شادابی پوست به شمار می‌روند. خوردن انواع غذاهای سرخ‌شده، پفک و چیپس، بسیاری از کیک‌ها و بیسکویت‌ها برای شفافیت پوست بسیار مضر هستند.

8 نوع ماسک شیر، برای داشتن پوستی بی نقص

با پوستی شفاف در مراسم عروسی بدرخشید

از سوی دیگر، پس از حذف یا کم کردن این مواد غذایی مضر، باید یکسری از خوراکی‌ها را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.
به‌عنوان‌مثال همه خوراکی‌هایی که ویتامین C دارند، مانند مرکبات، توت‌فرنگی، فلفل دلمه‌ای و سبزیجات با برگ‌های تیره‌رنگ، برخی از منابع ویتامین C هستند.
اسیدهای چرب مانند امگا 3 نیز از شادابی پوست محافظت می‌کنند که می‌توان آن را در روغن کلزا، گردوی تازه و یا روغن کتان یافت.
ویتامین‌های گروه B نیز برای تقویت بافت پوست بسیار مفیدند و هرکدام نقش خاصی در مراقبت از پوست ایفا می‌کنند. برای اضافه کردن این ویتامین‌ها به رژیم غذایی‌تان کافی است جوانه‌ی گندم یا غذاهایی مانند ماهی، تخم‌مرغ و جگر را به غذاهای مصرفیتان بیفزایید.
ویتامین A نیز که سرآمد ویتامین‌های مفید برای پوست به شمار می‌رود، تا حدی که نباید تنها به خوردن مواد غذایی که ویتامین A دارند اکتفا کرد، بلکه حتی از کرم‌هایی استفاده کرد که در مواد اولیه‌شان ویتامین A وجود دارد. این ویتامین در گوشت قرمز، مرغ، ماهی و لبنیات وجود دارد. با خوردن هویج، غلات و حبوبات نی می‌توان بخشی از ویتامین A موردنیاز بدن را تأمین کرد.

 

مراقبت از پوست و مو دو وجه دارد، خارج از بدن و داخل بدن. با رژیم غذایی سالم پوست را از داخل به‌طور مناسبی تغذیه می‌کنیم، و با شستشوی به‌اندازه و استفاده از کرم‌ها و لوسیون‌های مناسب از بیرون به شادابی پوست کمک می‌کنیم.

 

سلامت موها نیز کمتر از سلامت پوست بااهمیت نیست

به همان اندازه که یک پوست درخشان برای زیبا و بی‌نقص جلوه کردن در مراسم عروسیتان اهمیت دارد، داشتن موهایی سالم و درخشان نیز به زیباتر دیده شدن یک عروس کمک می‌کند. از سوی دیگر، دائم سشوار کشیدن مو، رنگ مو و سایر مواد شیمیایی به‌اندازه‌ی کافی به بافت و ساقه‌ و ریشه‌های مو آسیب می‌زنند. پس قطعاً باید برای مراقبت از آن اقدامات خاصی انجام داد. مثلاً یکی از کارهایی که برای مراقبت از سلامت موهایتان می‌توانید انجام دهید، مراقبت با استفاده از کراتینه کردن موهاست. یکی از متخصصان آرایش و مراقبت از زیبایی دراین‌باره توصیه می‌کند این کار را از چند ماه پیش از مراسم عروسی آغاز کنید. اگر برایتان هزینه‌ی انجام این مراقبت سنگین است، می‌توانید خودتان از سرم‌های آنتی فریز استفاده کرده و در خانه بعد از شستشو برای حفظ رطوبت موهایتان از آن استفاده کنید.

بیش‌ازاندازه موهایتان را با شامپو نشویید

بله درست خواندید. شستشوی بیش‌ازاندازه‌ی مو نه‌تنها نفعی به آن نمی‌رساند بلکه می‌تواند مخرب نیز باشد. چرا که به‌احتمال بسیار زیاد شما در دوران نامزدی و در زمان آماده شدن برای مراسم عروسی رنگ‌های مختلفی را برای موهایتان استفاده می‌کنید، و هر بار شستشو می‌تواند از جلوه و زیبایی رنگ موی شما بکاهد. چرا که شستشوی بیش‌ازاندازه موها چربی و رطوبت طبیعی پوست سر و ساقه‌ی مو را از بین می‌برد و نه‌تنها جنس مو به‌مرور زمان ممکن است زبر و خشن شود بلکه رنگ مو نیز زیبایی اولیه خود را از دست خواهد داد. تعداد دفعات مناسب برای شستشوی موها، حدوداً 3 الی 4 بار در هفته با یک شامپوی ملایم است.

تمام خانم‌ها تمایل دارند در شب عروسی‌شان در زیباترین حالت ممکن باشند. بخش زیادی از زیبایی هر فردی نیز به شفافیت پوست و سلامت پوست و موی او بستگی دارد. هرقدر هم گریم و آرایش بتواند زیبایی شخصی را تحت تأثیر قرار دهد، نمی‌تواند جایگزین زیبایی طبیعی پوست بشود. بنابراین مراسم عروسی بهترین فرصت است برخی عادت‌های سازنده در جهت مراقبت از پوست را رعایت کنیم و بتوانیم آن‌ها را حتی بعد از برگزار شدن مراسم عروسی ادامه دهیم تا دچار پیری زودرس پوست نشده و حتی در سنین بالا شادابی پوستمان را حفظ کنیم.

درباره‌ی تیم تولید محتوای ولیمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *