پنج‌شنبه 9 فروردین 1403
ماسک سیب زمینی

ماسک سیب زمینی . طرز تهیه 5 نوع ماسک مفید برای صورت و بدن

ماسک سیب زمینی . طرز تهیه 5 نوع ماسک مفید برای صورت و بدن

ماسک سیب زمینی

زمانی که اسم ماسک صورت را می­شنوید، شاید اولین چیزی که به ذهنتان خطور کند، ماسک­های گران قیمت موجود در بازار هستند. ولی ما در این مقاله قصد داریم از یک ماسک خانگی صحبت کنیم که برای شما کمترین هزینه را دارد و پس از یک دوره­ مصرف نتیجه­ی آن کاملا قابل مشاهده است.
این ماده­ی غذایی شگفت­انگیز، سیب­زمینی نام دارد. سیب­ زمینی که تا دیروز در وعده­های غذایی ما به عنوان یک ماده­ی خوشمزه شناخته شده بود، امروزه یکی از بهترین عناصر برای ساخت ماسک­های خانگی به حساب می­آید.
اگر علاقه­مند هستید تا از فواید آن و تاثیراتش برای صورتتان آگاه شوید، در این مقاله با ما همراه شوید.

ماسک سیب زمینی

خواص سیب ­زمینی

این ماده­ی غذایی دارای فواید بی­شماری بوده که ما مهم­ترین آن­ها را برای شما مطرح خواهیم کرد.  روی، پتاسیم، فسفر، منیزیم، ویتامین C و B-complex از جمله خواصی هستند که برای پوستتان مفید است.
مهم­ترین تاثیرات سیب­زمینی برای روی پوست صورت
اگر شما دارای پوستی تیره هستید و یا به تازگی روی صورتتان چروک­های کوچکی حس می­کنید، ما به شما پیشنهاد می­کنیم تا از این ماسک استفاده کنید. حتی اگر پوست شما مستعد جوش بوده و به سرعت چرب می­شود و یا سلول­هایتان متورم شده است، هیچ نگران نباشید، زیرا سیب­زمینی می­تواند درمانی مناسب برای آن­ها باشد.
ما در ادامه قصد داریم طرز تهیه­ی ۵ ماسک خانگی را در اختیار شما قرار دهیم. با ما همراه شوید تا شاهد تغییراتی مثبت روی پوست صورت و بدن خود شده و از آن لذت ببرید.

ماسک سیب زمینی

  • ماسک سیب ­زمینی

اگر حس می­کنید که پوستتان تیره شده و نیاز به آبرسانی دارد، این ماسک را امتحان کنید.
مواد مورد نیاز: سیب­زمینی را با پوست آب­پز کنید.
دو قاشق شیر (خام)
یک قاشق روغن بادام شیرین یا روغن زیتون

چگونه پوستی شفاف داشته باشیم

طرز تهیه: این ماسک طرز تهیه بسیار آسانی دارد. کافی است تا سیب­زمینی­های پخته شده را از پوست جدا کنید. سپس با شیر و روغن به خوبی مخلوطشان کنید. در آخر آن را به روی پوستتان ببمالید و بعد از گذشت پانزده دقیقه با آب ولرم بشورید.

ماسک سیب زمینی

۲.ماسک سیب زمینی و گِل

افرادی که دارای پوست­های چرب هستند، حتی با شست و شوی صورت هم همچنان آلودگی­ها در اعماق منافذهای صورتشان باقی می­ماند. تنها ماسک­ها قادر هستند این چربی را کنترل کنند و آلودگی را از بین ببرند. همچنین­ ترکیب سیب­زمینی با گِل، می­تواند لکه­های به وجود آمده روی پوستتان را تا حد زیادی کمرنگ کند.
مواد مورد نیاز: یک عدد سیب­زمینی
دو قاشق گِل سرشور
طرز تهیه: سیب­زمینی متوسطی را انتخاب کنید، سپس آن را رنده کرده و تا حدی که آب از آن خرج شود، فشار دهید. سپس دو قاشق غذاخوری گِل سرشور را در کاسه­ای بریزید و آب سیب­زمینی را به آن اضافه کنی و هم بزنید. مخلوط نرم شده را روی صورت خود قرار دهید. صبر کنید تا خشک شود و در نهایت آن را با آب بشورید.

ماسک سیب زمینی و گِل

۳.ماسک سیب ­زمینی و سس سیب

اگر روی صورتتان چروک­های ظریف همراه با لکه­هایی تیره مشاهده می­کنید، همین حالا برای درست کردن این ماسک خانگی اقدام کنید. با مصرف آن نه تنها چروک­هایتان کم­تر خواهد شد، بلکه چربی پوست را کنترل کرده و به آن رطوبت می­رساند تا شاداب و شفاف شود.

مواد مود نیاز: یک عدد سیب­زمینی
سه قاشق سس سیب

طرز تهیه سس سیب:  به مقدار لازم سیب را داخل قابلمه­ای قرار دهید، سپس آن­ها را همراه با شکر، دارچین و آب بپزید. سیب­های نرم شده را پس از خنک شدن له کنید.

8 نوع ماسک شیر، برای داشتن پوستی بی نقص

طرز تهیه­ی ماسک: سس سیب را با سیب­زمینی مخلوط کنید و تا حد ممکن هم­بزنید. خمیر به وجود آمده را روی تمام نواحی­های صورت و گردن خود قرار دهید و پس از گذشت ۲۰ دقیقه آن را با پنبه­ای مرطوب به آرامی پاک کنید.

ماسک سیب ­زمینی و سس سیب

۴. ماسک گلیسیرین و سیب­ زمینی

سیب­زمینی دارای مواد آنتی­اکسیدان بوده که از چروک­های پوست و پیری زودرس آن جلوگیری می­کند. هم­چنین موجب سفتی پوست شما خواهد شد.

مواد مورد نیاز: سیب­زمینی رنده شده
دو قاشق شیر (خام)
چند قطره گلیسیرین
طرز تهیه: سیب­زمینی متوسط را کاملا رنده کنید، سپس چند قطره گلیسیرین و شیر را به آن اضافه کنید. در نهایت مخلوط به وجود آمده را روی پوست خود ماساژ دهید. پس از گذشت پانزده دقیقه آن را با پنبه­ی مرطوب پاک کنید.

ماسک گلیسیرین و سیب­ زمینی

۵. ماسک سیب­زمینی و هویج

ماسک سیب­زمینی و هویج، یکی از بهترین ماسک­های خانگی برای بهبود چروک­های پوستی به حساب می­آید. هم­چنین از تیره شدن پوست جلوگیری کرده و پس از یک دوره­ی مصرفی شاهد روشن شدن چهره­ی خود خواهید بود.

مواد مورد نیاز: سیب­زمینی آبپز
هویچ آبپز
زردچوبه (خیلی کم)
یک قاشق روغن زیتون

طرز تهیه:
سیب­زمینی و هویجی کوچک انتخاب کنید، پس از پخته شدن آن­ها را کاملا له کنید. سپس یک قاشق غذاخوری روغن و زردچوبه را به آن اضافه کنید. مخلوط به دست آمده روی تمامی نواحی صورتتان بمالید و پس از گذشت پانزده دقیقه آن را آب سرد بشورید.

ماسک گلیسیرین و سیب­ زمینی

مینا دارایی

درباره‌ی تیم تولید محتوای ولیمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *