پنج‌شنبه 9 فروردین 1403
 لباس پوشیدن بر اساس رنگ پوست

لباس پوشیدن بر اساس رنگ پوست

 لباس پوشیدن بر اساس رنگ پوست

 لباس مناسب رنگ پوست

رنگ لباس‌هایی که می‌پوشید در ظاهر شما بسیار مؤثر است!
ممکن است با پوشیدن برخی رنگ‌ها بسیار جذاب و شاداب به نظر برسید!
همچنین پوشیدن برخی رنگ‌ها نیز شما را بی‌حال و بی‌رمق نشان خواهند داد! ازاین‌رو بهتر است لباس‌هایی را انتخاب کنید که رنگ آن‌ها متناسب با رنگ پوست شما باشد.
ما در این مقاله مطالبی را در رابطه با لباس پوشیدن بر اساس رنگ پوست بیان خواهیم کرد.
 
 لباس پوشیدن بر اساس رنگ پوست

تعیین رنگ پوست

اگر می‌خواهید بر اساس رنگ پوست خود لباس بپوشید ابتدا باید بدانید پوست شما چه رنگی است! شاید این موضوع ساده باشد و با نگاهی در آینه به میزان سفید، سبزه یا تیره بودن پوست خود پی ببرید! اما بهتر است کمی عمیق‌تر به این مسئله نگاه کنید. رنگ سطح پوست شما ممکن است به‌مرورزمان و براثر عوامل مختلفی نظیر نور خورشید، عوارض دارویی و … تغییر کند. به همین دلیل بهتر است به دنبال فهمیدن زمینه و ته‌مایه رنگ پوست خود باشید! درواقع زمینه رنگ پوست شما حائز اهمیت است. به‌طورکلی ته‌مایه رنگ پوست به سه دسته گرم، سرد و خنثی تقسیم می‌شود. در همین راستا سه راهکار به شما معرفی خواهیم کرد. شما می‌توانید از طریق هریک از راه‌های زیر به تناژ ته‌مایه رنگ پوست خود پی ببرید.

1.      رگ‌های شما چه رنگی است؟

بررسی رنگ رگ‌های زیرپوست یکی از ساده‌ترین راه‌های تشخیص ته‌مایه رنگ پوست است! با توجه به اینکه مچ دست پوست نازکی دارد بهتر است نگاهی به این قسمت بیندازید. رگ‌های شما چه رنگی است؟ اگر رگ‌های خود را به رنگ‌های آبی یا بنفش می‌بینید ته‌مایه رنگ شما سرد است! درصورتی‌که رگ‌های شما سبز به نظر می‌رسد ته‌مایه رنگ پوست شما در دسته گرم قرار می‌گیرد. همچنین اگر تشخیص میان طیف رنگ‌های آبی و سبز ممکن نبود، رنگ پوست شما خنثی است.

چه ساعتی بخرم؟
2.      تست کاغذ سفید

برای اجرای این روش باید رنگ پوست خود را با یک کاغذ سفید مقایسه کنید. در همین راستا یک کاغذ سفید را کنار صورت خود بگیرید. اگر رنگ پوست شما در مقایسه با کاغذ صورتی یا آبی به نظر رسید، رنگ پوست شما سرد است! درصورتی‌که رنگ پوست شما زردتر از کاغذ بود یا سبز به نظر رسید، رنگ پوست شما در دسته گرم قرار می‌گیرد. همچنین اگر پوست شما در طیف رنگ‌های طوسی یا خاکستری دیده شد، شما پوستی طبیعی دارید.

3.      واکنش پوست شما در برابر آفتاب چیست؟

افرادی که تناژ ته‌مایه رنگ پوست آن‌ها جزو رنگ‌های سرد است به‌راحتی در برابر آفتاب می‌سوزند و سرخ می‌شوند! این در حالی است که افرادی که دارای پوستی با تناژ رنگ گرم هستند پس از قرار گرفتن در معرض آفتاب برنزه خواهند شد.

لباس پوشیدن بر اساس رنگ؛ چه رنگی بپوشیم؟

اگر می‌خواهید شیک و خوش‌تیپ به نظر برسید باید به رنگ لباس توجه کنید. درواقع شما باید لباسی بپوشید که رنگ آن متناسب با رنگ پوستتان باشد. در ادامه خواهیم گفت که کدام رنگ با پوست شما سازگار است.

 لباس پوشیدن بر اساس رنگ پوست

اگر رنگ پوست شما روشن است

اگر پوست روشنی دارید بهتر است زیاد سراغ رنگ‌های روشن نروید! لباس‌هایی که رنگ آن‌ها با رنگ پوست شما در تضاد است شما را جذاب‌تر نشان خواهند داد. البته توجه داشته باشید که رنگ چشم‌ها و موهای شما نیز در انتخاب رنگ لباس اهمیت دارد.
رنگ‌های تیره مانند آلبالویی، قهوه‌ای، سرمه‌ای و سبز می‌توانند گزینه مناسبی برای افراد سفیدپوست باشند. همچنین بهتر است این دسته از افراد سراغ رنگ‌های پاستلی و خیلی روشن نروند. رنگ‌هایی مانند سفید یا طوسی و بژ روشن با پوست سفید تناسب چندانی ندارند. لباس‌هایی به رنگ خاکی، شتری و طوسی تیره انتخاب بهتری برای افرادی با پوست روشن هستند.

راهنمای انتخاب عینک مناسب با توجه به فرم صورت و رنگ پوست

اگر رنگ پوست شما معمولی یا سبزه است

اگر رنگ پوست شما در این طیف قرار دارد با گزینه‌های بیشتری مواجه هستید. در این شرایط بیشتر رنگ‌ها با رنگ پوست شما سازگاری دارند! اما بهتر است سراغ طیف رنگ‌های خیلی روشن یا تیره بروید! به‌عنوان نمونه یک تی‌شرت با رنگ بژ روشن یا یک پیراهن ارغوانی روشن می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد.
از پوشیدن لباس‌های سبز و زرد خودداری کنید! این رنگ‌ها به رنگ پوست شما نزدیک بوده و گزینه مناسبی برای شما نیستند. توجه داشته باشید که لباس‌هایی به رنگ پسته‌ای، خردلی و زیتونی نیز با رنگ پوست شما سازگار نیستند.

اگر رنگ پوست شما تیره است

رنگ‌های بسیاری هستند که با پوست تیره سازگاری دارند. اگر پوست شما تیره‌رنگ است می‌توانید سراغ رنگ‌های پاستلی بروید. لباس‌هایی که به رنگ قهوه‌ای هستند را کنار بگذارید! زیرا این رنگ هیچ تضادی را با پوست شما ایجاد نمی‌کند. همچنین بهتر است که کمتر از کت‌وشلوارهای سرمه‌ای و مشکلی استفاده کنید.

 لباس پوشیدن بر اساس رنگ پوست

لباس پوشیدن بر اساس رنگ پوست

برای لباس پوشیدن بر اساس رنگ پوست باید بدانید که کدام رنگ‌ها با رنگ پوست شما هماهنگی بیشتری دارد. بهتر است لباس‌هایی را که رنگ آن‌ها به رنگ پوست شما نزدیک است را کنار بگذارید! معمولاً رنگ‌هایی که با پوست شما در تضاد هستند شما را بهتر جلوه خواهند داد!

تیم تولید محتوای ولیمه

درباره‌ی تیم تولید محتوای ولیمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *