پنج‌شنبه 9 فروردین 1403
غذاهاى ممنوعه قبل از پرواز

غذاهاى ممنوعه قبل از پرواز

غذاهاى ممنوعه قبل از پرواز

اگر قصد سفر با هواپيما را داريد و مى خواهيد سفرى بدون دردسر و راحت داشته باشيد كارهايى است كه قبل از پرواز از انجام دادن آن ها بايد امتناع كنيد.
يكى از اين كارها خوردن بعضى از خوراكى ها است كه امكان دارد در هنگام پرواز براى شما مشكلاتى را ايجاد كنند. در اين مقاله به صورت مختصر غذاهاى ممنوعه قبل از پرواز را براى شما بيان خواهيم كرد.

١- غذاهاى سرخ شده

به هيچ عنوان قبل از پرواز اين گونه غذاها را نخوريد. غذاهاى سرخ كردنى به دليل روغنى كه در طبخ آن ها استفاده شده است، به احتمال قوى در هنگام پرواز براى شما مشكل ايجاد خواهند كرد. يكى از اين مشكلات نفخ و تورم است كه راحتى در پرواز را از شما خواهد گرفت.

غذاهاى ممنوعه قبل از پرواز

٢- گوشت قرمز

اگر وسوسه شده ايد كه پيش از پرواز برگر مورد علاقه تان را بخوريد بهتر است كمى بيشتر درباره آن فكر كنيد. علاوه بر هضم سخت گوشت قرمز كه باعث ناراحتى شما در پرواز خواهد شد، بوى اينگونه غذاها تا مدت زيادى پس از خوردنشان باقى مى ماند و اين امر باعث ناراحتى ديگر مسافران خواهد شد. رعايت مجموعه اى از قوانين در پرواز از مشكلات در سفر با هواپيما جلوگيرى خواهد كرد. .

غذاهاى ممنوعه قبل از پرواز

٣- قهوه و نوشيدنى هاى كافئين دار

در هنگام سفر با هواپيما به طور طبيعى بدن آب خود را از دست مى دهد و خشك مى شود. نوشيدنى هاى كافئين دار اين امر را تشديد كرده و ناراحتى هايى را ايجاد مى كنند. از جمله اين ناراحتى ها سردرد، سرگيجه و خستگى شديد است. اگر به خوردن قهوه عادت داريد سعى كنيد در اين روز به خصوص كمى زودتر و چندين ساعت قبل از پرواز قهوه تان را بخوريد. .

علت ايجاد حال تهوع و راه هاى درمان آن

غذاهاى ممنوعه قبل از پرواز

٤- الكل

نوشيدنى هاى الكل دار يكى از اصلى ترين خوراكى هاى ممنوعه قبل از پرواز است كه شما بايد به طور جدى از خوردن آن اجتناب كنيد. اين نوشيدنى ها در هنگام پرواز شما را گيج خواهند كرد و مسلمأ شما قصد نداريد كه سفر خود را با اين حالت آغاز كنيد. .

غذاهاى ممنوعه قبل از پرواز

٥- حبوبات

حبوبات يكى از عامل هاى اصلى ايجاد گاز در بدن و نفخ هستند. يكى از عوارض اصلى سفر با هواپيما ايجاد نفخ  به علت تغييرات فشار است كه درصورتى كه غذاهاى نفاخ هم خورده باشيد، احساس ناراحتى شديدى خواهيد داشت. راحتى در پرواز مستلزم توجه به همين موارد ممنوعه است كه نبايد قبل از پرواز انجام شود. .

غذاهاى ممنوعه قبل از پرواز

٦- سيب

خوردن سيب شايد از نظر شما بسيار سالم و مناسب باشد اما در واقع اينطور نيست. سيب به علت داشتن فيبر فراوان در ساختارش هضم بسيار سختى دارد و شما مى دانيد كه اين به معنى نفخ و حال بد در پرواز است. .

غذاهاى ممنوعه قبل از پرواز

٧- بروكلى

بروكلى و سبزيجات ديگرى مانند كلم و گل كلم جزو غذاهاى ممنوعه قبل از پرواز هستند. اين خوراكى ها همانند حبوبات باعث ايجاد نفخ فراوان در شما خواهند شد. .

غذاهاى ممنوعه قبل از پرواز

٨- نوشيدنى هاى گازدار

اين نوشيدنى ها بسيار خطرناك و مشكل زا هستند. اگر در پرواز خدمه پرواز از شما نوع نوشيدنى اى كه ميل داريد را پرسيدند به هيچ وجه از نوشيدنى هاى گازدار سفارش ندهيد. اين نوشيدنى ها علاوه بر گازى كه در بدن ايجاد مى كنند، مى توانند عامل اصلى حمله ى قلبى نيز بشوند. .

غذاهاى ممنوعه قبل از پرواز

٩- غذاهاى تند

اين نوع غذاها مى توانند مشكلاتى را از جمله دل درد و معضلاتى مشابه آن بوجود بياورند. از خوردن اين غذاها قبل و در هنگاه پرواز تا حد امكان دورى كنيد. .

افزایش مقاومت بدن در برابر سرماخوردگی پائیزی

غذاهاى ممنوعه قبل از پرواز

راحتى در پرواز امرى است كه شما موظف هستيد هم براى خود و هم براى ديگر مسافران پرواز ايجاد كنيد. در وهله ى اول به پيشگيرى از مشكلاتى كه ممكن است با انجام يك سرى از كارها براى خود بوجود آوريد توجه كنيد و سپس در نظر داشته باشيد كه وظيفه ى شما در يك سفر دسته جمعى اين است كه آسايش ديگران را نيز به هم نريزيد. با انجام چندين كار ساده مى توانيد اين آسايش را به آسانى به وجود آورده، سفر خوبى را براى خود و همسفرانتان به ارمغان آوريد و مشكلات در سفر با هواپيما را به حداقل برسانيد.

ترم صارمی

درباره‌ی تیم تولید محتوای ولیمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *