پنج‌شنبه 9 فروردین 1403
علل خيانت مردان

علل خيانت مردان

علل خيانت مردان

طى ساليان گذشته تعداد زيادى از زوج ها با مشكلات زناشويى درگير بوده اند و بسيارى از آن ها نهايتا به جدايى منجر شده است.

در ميان علل مختلف مشكلات زناشويى، خيانت مردان به همسرشان يكى از پررنگ ترين دلايل جدايى زن و شوهر از يكديگر بوده است.

سؤالى رايجى كه ميان تمام زنان كه درگير اين مسئله بوده اند، وجود دارد علت اين خيانت بوده است.

طى تحقيقات فراوانى كه بر روى زوج هاى زيادى انجام شده است، متخصصان دلايلى مشترك و كلى را بين همه ى آن ها پيدا كرده اند.

در اين مقاله به تعدادى از علل خيانت مردان خواهيم پرداخت.

 

١- يكى از ملزومات تداوم رابطه عاطفى ميان زن و شوهر، عشق ورزيدن است. اما گاهى خانم ها تصور مى كنند كه زندگى مشترك بايد همانند داستان هاى عاشقانه سرتاسر احساسات و زيبايى باشد.

درصورتى كه در واقعيت، زندگى مشترك در كنار عشق و علاقه اى كه زوجين به هم مى ورزند، مشكلاتى را خواهند داشت.

اين توقع بى جا در بانوان باعث مى شود كه نسبت به رابطه شان سرد شوند و رفته رفته همسرشان به سمت خانمى ديگر كه به احساسات او قانع باشد برود.

 

علل خيانت مردان

٢- يكى از ابتدايى ترين نيازهاى هر انسانى رابطه جنسى است.

اين غريزه در ميان مردان كمى پررنگ تر و كنترل آن تا حدى مشكل تر از خانم ها است.

يكى از دلايل اصلى كه هر مردى وارد زندگى مشترك مى شود برطرف كردن اين نيازش است. اما گاهى با شروع زندگى مشترك متوجه مى شود كه خانمش تا حدى كه او به اين قضيه وابسته است و نياز دارد، اهميتى به آن نمى دهد.

باید و نباید های تغذیه عروس و داماد

بنابراين كم كم از محيط زندگى با همسرش خارج شده و سعى مى كند نيازهايش را در جايى ديگر برطرف سازد.

٣- برخلاف تصورى كه همگان نسبت به جنس مذكر دارند كه نيازى چندان به بروز احساسات ندارد، مردان توجه و دريافت عشق و علاقه را دوست دارند. آن ها دوست دارند هنگامى كه نيستند كسى دلتنگشان شود. يكى از علل خيانت مردان دريافت نكردن همين عواطف و احساسات است كه رفته رفته آن ها را به سمت شخص ديگرى جذب مى كند.

٤- همانگونه كه هر زنى به خريد كردن و برپا كردن دورهمى هايى با دوستانش علاقه دارد، مردان نيز از تماشاى فوتبال و برگزارى دوره هايى مجردى براى بازى با دوستانشان علاقه زيادى دارند و اگر همسرشان با اين كارها مخالفت كند، پس از مدتى تصميم ميگيرد تا كسى را پيدا كند كه او را همانگونه كه هست بپذيرد.

 

علل خيانت مردان

٥- افراد تغيير مى كنند. شما از همسر ٥٠ ساله تان توقع نخواهيد داشت كه همانند پسرى ٢٠ ساله رفتار كند. همچنين شما نمى تواند پيشگويى كنيد كه خودتان يا همسرتان بعد از گذشت ساليان طولانى چه تغييراتى خواهيد كرد. بعضى از مردان پس از گذشت چندين سال از زندگى مشتركشان متوجه مى شوند كه به آن اندازه اى كه مى خواستند خوشحال و راضى نيستند. و همين احساس باعث مى شود تغيير كنند و به همسرشان خيانت كنند. ( عکس شماره 3 – علل خيانت مردان )

 

علل خيانت مردان

٦- بسيارى از مردان در زندگى مجرديشان عادت داشته اند كه هرروز با فردى متفاوت باشند و هيچگاه پايبند بودن به يك نفر را ياد نگرفته اند. اين افراد پس از ازدواجشان نيز هيچگاه به همسرشان پايبند نمى شوند و همواره دنبال راهى هستند كه در زندگيشان تنوع ايجاد كنند. اين امر تا زمانى تداوم پيدا مى كند كه همسرشان تحمل خود را از دست داده و نهايتاً منجر به جدايى زن و شوهر مى شود.

استرس های قبل و بعد از ازدواج

 

علل خيانت مردان

٧- يكى ديگر از علل خيانت مردان به همسرشان و جدايى زن و شوهر، خسته شدن مردان از زندگى يكنواخت و روتينى است كه با همسرشان دارند. تنوع طلبى خوب است اما افراط در آن باعث مشكلات بسيار جدى مى شود. اين افراد نهايتاً در زندگى مشترك دوام نخواهند آورد و به همسرشان خيانت خواهند كرد.

٨- زنان علاقه زيادى به خريد وسايل گوناگون و ديزاين كردن منزلشان به حالت هاى مختلف دارند. مردها نيز تا حدى در اين راه به آن ها كمك مى كنند. اما از آنجايى كه علاقه زنان به اين كارها پايانى ندارد، روزى مى رسد كه همسرشان احساس مى كند قدر كارهايى كه كرده است دانسته نشده است. پيرو همين قضيه سعى در پيدا كردن كسى  كند كه درمورد اين مسائل وسواس كمترى به خرج دهد و قدردان او باشد.

ترنم صارمی

درباره‌ی تیم تولید محتوای ولیمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *