پنج‌شنبه 9 فروردین 1403
عجیب‌ترین رسوم ازدواج در دنیا

عجیب‌ترین رسوم ازدواج در دنیا

عجیب‌ترین رسوم ازدواج در دنیا

زدواج کردن یکی از قدیمی‌ترین سنت‌های انسان‌ها بوده و با گذشت سال‌ها، این سنت پیوند خوردن زن و مرد، ثابت مانده است.
برگزاری مراسم ازدواج اما، در هر فرهنگ و هر کشوری رسم و رسوم خاص خودش را دارد. برخی دوست دارند مراسمی کوچک بگیرند و این شب زیبا را با نزدیکان عروس و داماد جشن بگیرند اما برخی دیگر ترجیح می‌دهند با میهمانی مفصلی به پیشواز زندگی مشترک خود بروند.
برخی دیگر نیز معتقدند که زندگی زناشویی خود را با سفر رفتن آغاز کنند و جشنی نگیرند. در کنار همه‌ی این صحبت‌ها، رسم و رسومی برای ازدواج در دنیا وجود دارد که به گوشتان هم نخورده است.
در این مقاله به بررسی عجیب‌ترین رسوم ازدواج در دنیا می‌پردازیم، قطعا خواندن این مقاله برای همه بخصوص عروس و دامادها جذاب خواهد بود.

  • ونزوئلا

فرار کنید! فرار کردن یکی از رسوم عجیب ونزوئلایی هاست! اگر عروس و داماد بتوانند قبل از تمام شدن مراسم عروسی فرار کنند و مهمانان متوجه فرار کردن آن‌ها نشوند، برای عروس و داماد خوش یمن خواهد بود. قسمت بد ماجرا این است ونزوئلایی ها معتقدند که اگر هرکدام از مهمان‌ها عروس و داماد را در حال فرار کردن بگیرند، برای آن شخص خوش شانسی زیادی به ارمغان می‌آید.

  • روسیه

اگر دهان بزرگتری دارید، به نفعتان خواهد بود! یکی از عجیب‌ترین رسوم ازدواج در دنیا مربوط به کشور روسیه است که رسم دارند عروس و داماد از شیرینی عروسی به نام کاراویا گاز بزنند و هرکدام گاز بزرگتری از این شیرینی زده باشند، رهبری خانواده را بر عهده می‌گیرد و سرپرست خانواده می‌شود. این شیرینی با گندم تزیین می‌شود چراکه روس‌ها معتقدند اینکار باعث موفقیت و کامیابی در در هم تنیدن حلقه‌های وفاداری برای عروس و داماد می‌شود.

چند نکته مهم برای انتخاب باغ تالار مناسب

عجیب‌ترین رسوم ازدواج در دنیا

  • ترکیه

یکی دیگر از عجیب‌ترین رسوم ازدواج در دنیا مربوط به کشور ترکیه است. در این کشور دوستان داماد در روز عروسی در حیاط خانه‌ی او پرچم ترکیه را می‌گذارند. پرچم ترکیه قرمز رنگ است و برروی آن یک ستاره و یک هلال ماه نقش بسته است. بسته به رسوم منطقه‌ای برروی پرچم آینه، میوه و یا حتی سبزیجات قرار می‌دهند که به معنی آن است که مراسم عروسی در حال شروع شدن است.

  • کوبا

در رسوم کوبایی، هر مردی که با عروس می‌رقصد باید پولی در لباس عروس بگذارد تا برای هزینه‌های عروسی و یا ماه عسل، به عروس و داماد کمک کند! شاید بتوان این رسم را مشابه با همان رسم شاباش دادن ما ایرانی‌ها به عروس و داماد دانست

عجیب‌ترین رسوم ازدواج در دنیا

  • فرانسه

خبر خوب در مورد رسم فرانسوی‌ها برای مراسم عروسی این است که عروس و داماد باید بعد از مهمانی، شکلات و شامپاین بخورند. اما خبر بد این است که آن‌ها باید این خوراکی ها را از کاسه‌ی توالت بخورند! با همچین رسم عجیبی، ترجیحا همسر خود را از کشور فرانسه انتخاب نکنید!

  • ایرلند

برای معرفی عجیب‌ترین رسوم ازدواج در دنیا سری هم به ایرلند بزنیم. در این رسم عجیب و سخت، عروس در هنگام رقص با داماد نباید به هیچ وجه پاهایش را از روی زمین بلند کند! طبق افسانه‌ها اگر عروس پاهایش را از روی زمین در رقص با داماد بردارد، پری‌های شیطانی می‌آیند و عروس را می‌دزدند. به نظر می‌رسد این رسم کار را برای عروس بسیار سخت می‌کند، چرا که رقصیدن با پاهای ثابت اصلا کار راحتی نیست!

مدل کیک عروسی یک طبقه برای افرادی که جشن عروسی خود را ساده برگزار می‌کنند

عجیب‌ترین رسوم ازدواج در دنیا

  • موریس

هرچه چاق‌تر بهتر! مردم این کشور معتقدند هرچه عروس چاق‌تر باشد برای داماد بهتر است چون مردم فکر می‌کنند داماد ثروتمند بوده و همسرش بخوبی غذا خورده است! در بسیاری از کشورها عروس قبل از مراسم عروسی رژیم‌های سفت و سختی می‌گیرد تا بتواند وزن خود را کاهش دهد اما در کشور موریس دقیقا برعکس است و عروس باید قبل از مراسم عروسی خود رژیم افزایش وزن بگیرد، در واقع هرچه عروس چاق‌تر باشد بهتر است.

  • آلمان

در اولین بخش خانه‌داری عروس و داماد که به تازگی ازدواج کرده‌اند، مهمان‌ها به حانه‌ها آن‌ها رفته و ظروفی را برای دور کردن روح‌های شریر از عروس و داماد به زمین زده و شکسته‌اند را جمع کنند. البته درس دیگری پشت این رسم عجیب نهفته است، آن هم این است که اگر عروس و داماد با هم کار کنند و به هم کمک کنند، از پس همه‌چیز بر خواهند آمد.

ترنم صارمی

درباره‌ی تیم تولید محتوای ولیمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *