پنج‌شنبه 9 فروردین 1403
ظرافت در انتخاب آن‌چه زیبایی شما را در شب عروسی تکمیل می‌کند

ظرافت در انتخاب آن‌چه زیبایی شما را در شب عروسی تکمیل می‌کند

انتخاب تاج، تور، شنل و سایر لوازم موردنیاز لباس عروس

پس از مدتی تلاش و برنامه‌ریزی کم‌کم به روز عروسی نزدیک می‌شوید. این شب خاطره‌انگیز که تمام عمر آن را فراموش نخواهید کرد، پر از استرس و هیجان است. برای اینکه استرس این روز را کاهش دهید باید برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشید و همه جزییات را با دقت انجام دهید. می‌توان گفت لذت‌بخش‌ترین بخش کارها خرید است. حتی خرید هم باید با برنامه‌ریزی دقیق انجام شود. بعد از خرید لذت‌بخش و هیجان‌انگیز لباس عروس، تهیه چند مدل زیورآلات و اکسسوری خالی از لطف نیست. خرید این اقلام کوچک دوست‌داشتنی هیجان‌انگیز است اما بهتر است هیجان خود را کنترل کنید و هر چیزی که به نظرتان زیبا است نخرید. بسیاری از این ملزومات فقط برای مراسم عروسی مناسب هستند. شما باید در این روز بدرخشید. به هر چیزی که به شما کمک کند روز بهتری برای خود بسازید فکر کنید. یک تور زیبا، تاج درخشان، دستکش، ساعت، طلا و جواهرات و … که می‌تواند در کنار لباس شما ترکیب بی‌نظیری خلق کند. برای اینکه بهترین و زیباترین استایل را در این روز داشته باشید، باید همه اجزای لباستان با هم هماهنگ باشد. این زیبایی را با یک عطر ملایم همراه کنید. به عنوان عروس بوی ملایم مثل عطر گل می‌تواند انتخاب مناسبی باشد. در این مقاله به نکاتی در مورد انتخاب اکسسوری عروس صحبت خواهیم کرد.

  • کفش
  • طلا و جواهرات
  • تور عروس
  • تاج عروس و ملزومات آراستن موها
  • شنل عروس
  • دستکش

کفش

شما باید پیش از تائید نهایی لباستان کفش را انتخاب کنید. مهم است که قد لباس با پاشنه کفش شما تناسب داشته باشد. کفش‌های پاشنه‌بلند جذاب هستند به‌ویژه اگر پاشنه ظریفی داشته باشند اما برای روز جشن عروسی بهتر است کفشی انتخاب کنید که در کنار زیبایی، راحت هم باشد. در ساعات پایانی روز پاهای شما خسته و کمی متورم می‌شود. کفش باید راحت باشد و بندهای آن به‌خوبی بسته شده باشد تا پا در آن حرکت نکند. به‌هرحال انتخاب آخر با شماست. ترجیح می‌دهید مثل همیشه باشید یا عروس خانم قدبلندی به نظر برسید که جلوی مهمان‌ها به‌سختی راه می‌رود؟

طلا و جواهرات

مهم‌ترین بخشِ طلا و جواهرات عروس حلقه ازدواج است. حلقه ازدواج فقط برای یک روز نیست. شما در تمام طول زندگی مشترک خود آن را به دست خواهید داشت. در انتخاب حلقه ازدواج آزاد هستید. هر چه به نظرتان زیبا است انتخاب کنید و یک عمر آن را با خود همراه کنید. تنها همراه همیشگی حلقه ازدواج که بهتر است با آن ست باشد، ساعت مچی است. برای انتخاب سایر زیورآلات مانند گردنبند، گوشواره، دستبند و … باید انتخابی متناسب با لباستان داشته باشید. پیشنهاد می‌کنیم بیش‌ازحد از زیورآلات استفاده نکنید. فراموش نکنید آنچه باید در این روز بدرخشد شما هستید. برای لباس سفید خالص بهتر است از طلا و جواهرات زردرنگ استفاده نکنید. اگر تمام جزییات لباستان نیز سفید است، برای تاج و سایر زیورآلات مروارید، پلاتینه یا نقره‌ای انتخاب بهتری از رنگ طلایی است. برای درجاتی از رنگ سفید که کمی به زرد متمایل است زیورآلات طلایی مناسب است.

 

حلقه ازدواج فقط برای یک روز نیست. شما در تمام طول زندگی مشترک خود آن را به دست خواهید داشت. در انتخاب حلقه ازدواج آزاد هستید. هر چه به نظرتان زیبا است انتخاب کنید و یک عمر آن را با خود همراه کنید.

 

علاوه بر رنگ جواهرات نکات دیگری نیز وجود دارد که باید به آن توجه کرد. گردنبند شما باید با لباستان هماهنگ باشد. تفاوتی نمی‌کند گردنبندهایی با زنجیر باریک‌ و آویز ساده را می‌پسندید یا انواع کلاسیک آن، مهم این است که متناسب با بخش بالایی لباس شما باشد. با یک سینه‌ریز متناسب با لباستان، زیبایی خود را دوچندان کنید. اگر گردنبند مروارید انتخاب می‌کنید می‌توانید موهای خود را نیز با دانه‌های مروارید تزیین کنید. برای لباس عروس یقه دار، نیازی به سینه‌ریز ندارید. به‌جای گردنبند می‌توانید از سربند استفاده کنید و پیشانی خود را با آن بیارایید.

 

ظرافت در انتخاب آن‌چه زیبایی شما را در شب عروسی تکمیل می‌کند

یکی از زیورآلات شما می‌تواند بزرگ باشد و جلب‌توجه کند. دقت کنید که اگر گردنبند بزرگ و درخشانی انتخاب کرده‌اید، گوشواره کوچک برای آن مناسب‌تر است. اجازه ندهید درخشش بیش‌ازحد طلا و جواهرات مانع دیده شدن زیبایی شما شود. آراسته بودن به معنی جلب‌توجه نیست. اگر می‌خواهید استایل کلاسیک و رسمی داشته باشید نیازی نیست جواهرات زیادی استفاده کنید.

مشورت هوشمندانه یعنی صرفه جویی و هزینه کمتر

تور عروس

تور یکی از بخش‌های نمادین لباس عروس است اما اجباری در استفاده از آن وجود ندارد. در فرهنگ غربی تور، نماد حجاب عروس است اما در فرهنگ ما حجاب کاملی به حساب نمی‌آید. تور نیز به‌عنوان یکی از اکسسوری عروس باید از قانون متناسب بودن با لباس پیروی کند. اگر لباس شما ساده است تور گل‌دار انتخاب مناسبی است. ولی برای لباس‌های پرزرق‌وبرق حتماً از یک تور ساده استفاده کنید. علاوه بر این اگر موهای خود را با مروارید، گل‌های کریستالی یا هر یک از انواع تزئینات مو آراسته‌اید روی آن را با تور نپوشانید. اگر تحمل تور برای شما دشوار است اما دوست دارید در عکس‌های روز عروسی آن را به سر داشته باشید، می‌توانید تور را به صورتی روی موها قرار دهید که پس از مراسم عقد به راحتی جدا شود و بتوانید جشن عروسی را بدون تور ادامه دهید. اگر پشت لباستان کمی باز است و مایلید تور روی آن را بپوشاند از گیپور طرح دار استفاده کنید. مراقب باشید که تور سر نباید سنگین باشد. این تور روی موهای شما ثابت می‌شود و اگر سنگین باشد آزاردهنده خواهد بود. نکته مهم دیگر در انتخاب تور قد آن است. درواقع تنوع مدل‌های تور در قد آن است. تور می‌تواند قد شما را کوتاه‌تر یا بلندتر نشان دهد. تورهای بلند بسیار زیبا هستند اما شما را کوتاه‌تر نشان می‌دهند پس اگر مایلید بلندتر دیده شوید باید از آن چشم‌پوشی کنید. این تورها باشکوه اما پردردسر هستند. مراقب تزیینات تور باشید. تور بلندی که با مرواریددوزی و نوارهای سنگین تزیین‌شده باشد ممکن است به موهای شما فشار زیادی وارد کند. اگر تمایل دارید از تور کلاسیک بلند که روی زمین کشیده می‌شود استفاده کنید، باید مراقب سطوح کثیف باشید. تور سفید شما لااقل تا پایان مراسم باید سفید به نظر برسد. علاوه‌براین تور بلند برای لباس‌های دارای دامن بلند کلوش و ماهی مناسب است. اگر استایل راحت و ساده می‌پسندید و علاقه‌مند به استفاده از تور هستید، بلندی آن را تا سرشانه انتخاب کنید. این مدل ساده، راحت و به‌روز است. برخی از مدل‌های تور روی صورت را می‌پوشانند اما اغلب آن‌ها رو یا پشت سر نصب می‌شوند. قد تور همچنین می‌تواند تا روی آرنج و یا نوک انگشتان شما باشد.

تاج عروس و ملزومات آراستن موها

در مورد تاج دو نکته مهم است. قد تاج بر قد شما می‌افزاید. بلندقد بودن خوب است اما اگر آقای داماد نیز قدبلند باشند، بهتر است تاج و کفش خود را طوری انتخاب کنید که از داماد بلندقدتر نشوید. نکته دوم هماهنگی آن با مدل موی شماست. تاج باید روی موهای شما به‌خوبی جلوه کند. چنانچه مدل موی ساده انتخاب کرده باشید می‌توانید از تاج ظریف استفاده کنید. در غیر این صورت از تاج بزرگ‌تر استفاده کنید تا در میان پیچ‌وتاب موهای شما خود را نشان دهد. سربندهای زیبا و ظریفی که روی پیشانی می‌نشینند هم گزینه مناسبی هستند البته درصورتی‌که با مدل مویی که انتخاب می‌کنید، هماهنگ باشد. علاوه بر آن می‌توانید از آویزهایی بر روی موهای خود استفاده کنید. این زیورآلات معمولاً به شکل گل‌ها هستند و می‌تواند بالا، پایین یا هر قسمتی از موهای شما قرار گیرد. برای تزیین موهای عروس از گل طبیعی نیز استفاده می‌شود. این گل‌ها را می‌توانید با دسته‌گلتان ست کنید. اگر نگران پژمرده شدن گل طبیعی هستید، گل‌های مصنوعی مناسبی نیز برای این کار وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. علاوه بر این تزیینات مروارید، کریستال و فلزی زیبا و متنوعی وجود دارد که با توجه به مدل مو و لباستان می‌تواند زینت‌بخش موهای شما در این شب باشکوه و خاطره‌انگیز باشد.

 

تاج باید روی موهای شما به‌خوبی جلوه کند. چنانچه مدل موی ساده انتخاب کرده باشید می‌توانید از تاج ظریف استفاده کنید. در غیر این صورت از تاج بزرگ‌تر استفاده کنید تا در میان پیچ‌وتاب موهای شما خود را نشان دهد.

شنل عروس

در فصل‌های گرم سال جنس حریر، گیپور و ساتن استفاده می‌شود اما برای فصل سرد خز سفید انتخاب زیبا و مناسبی است که در کنار زیبایی، شما را گرم نگه خواهد داشت. در فرهنگ ایرانی شنل نقش حجاب عروس را ایفا می‌کند اما اگر لباس شما طرح‌ها و مرواریددوزی زیادی دارد شنل بلند انتخاب نکنید. شنل قرار نیست تمام زیبایی لباس شما را بپوشاند.

ژست عروس و داماد : انتخاب ژست مناسب یکی از دغدغه‌ی زوج‌ها در روز عروسیشان

دستکش

 

ظرافت در انتخاب آن‌چه زیبایی شما را در شب عروسی تکمیل می‌کند

این بخش از لباس زیبا و خاص به نظر می‌رسد اما خیلی رایج نیست. دستکش‌ها با اندازه‌های مختلف از مچ دست تا آرنج و با پارچه‌هایی مانند توری، ساتن و قلاب‌دوزی طراحی و تولید می‌شوند. دستکش‌های کوتاه، نیمه‌رسمی و دستکش‌های بلند دکمه‌دار، کلاسیک هستند. بلندترین نوع دستکش، به دستکش اپرا معروف است و تا بالای آرنج ادامه دارد. این دستکش را با پیراهن‌های بدون آستین می‌پوشند و به کمک حدود 16 دکمه روی آرنج ثابت می‎‌شوند. دستکش‌ها نیز مانند سایر لباس‌ها از پارچه‌های متنوعی تهیه می‌شوند. ساده‌ترین قاعده این است که پارچه‌ای را انتخاب کنید که لباس عروسی شما را تکمیل کند. فصل عروسی و گرمی و سردی هوا را نیز باید در نظر بگیرید. اگر علاقه‌ای به دکمه ندارید از دستکش‌هایی با پارچه کشی استفاده کنید. پارچه‌های کشی آزادی عمل بیشتری به شما می‌دهند و راحت‌تر هستند. برای لباس‌های پرزرق‌وبرق از انواع براق مثل ساتن استفاده کنید. پارچه‌های پرطرفدار توری همیشه انتخاب خوبی برای خانم‌های رمانتیک و شیک‌پوش هستند. علاوه بر این برای فصل گرم تابستان بهترین و راحت‌ترین انتخاب هستند. در استفاده از این اکسسوری با دو مشکل روبرو هستید. نخست اینکه توجه داشته باشید زمان سرو شام و حلقه دست کردن باید آن را دربیاورید. اگر نگران این بخش هستید می‌توانید از دستکش‌های بدون انگشت استفاده کنید. دومین مورد این است که دستان شما بیش از سایر اعضا احتمال کثیف شدن را دارند و دستکش‌ها نیز از این قاعده مستثنا نیستند. به‌ویژه دستکش سفید عروسی که به‌راحتی می‌تواند کثیف شده و زیبایی خود را از دست بدهد. اگر تصمیم گرفتید با استفاده از دستکش در روز عروسی خود، استایل خاص و منحصربه‌فردی ایجاد کنید مراقب موارد بالا باشید.

مطمئناً لباس عروس، در شب جشن عروسی می‌درخشد اما چیزی که به آن جلوه بیشتری خواهد داد اکسسوری لباس عروس است که در نهایت دقت و سلیقه انتخاب نموده‌اید. برخی از این اکسسوری‌ها ضروری نیستند اما می‌تواند استایل متفاوتی برای شما ایجاد کند. زیبایی، حاصل هماهنگی و تناسب است پس همه اجزای لباستان را هماهنگ با هم انتخاب کنید. از جواهرات، تاج، تور و هر کدام از اجزای لباس که به نظرتان مناسب است کمک بگیرید اما حتماً همه این اجزا را متناسب با لباس و سبک مورد نظرتان انتخاب کنید. این تنها طلا و جواهرات نیستند که می‌توانند زینت‌بخش شما باشند. می‌توانید از اجزای دیگری همچون کمربند نیز برای این منظور استفاده کنید. دقت داشته باشید که کمربند باریک شما را بلندتر نشان می‌دهد. برای کوچک‌تر نشان دادن سایز کمر خود می‌توانید از کمربند باریک و کارشده استفاده کنید. اگر در این روز لوازم کوچکی مثل تلفن همراه یا لوازم آرایش دارید که لازم است همراهتان باشد می‌توانید از یک کیف‌دستی کوچک و زیبا کمک بگیرید. البته نیازی نیست خودتان آن را حمل کنید. می‌توانید از همراهان کمک بگیرید. اگر مایلید خاص‌تر باشید، از ملزومات زیبایی که کمتر استفاده می‌شوند استفاده کنید. دستکش، تور یا دامن بلند، چتر، بادبزن یا هر اکسسوری دیگری که با استایل شما هماهنگ باشد، می‌تواند انتخاب مناسبی باشد. تصمیم به خریدن هر چیزی گرفتید حتماً آن را امتحان کنید. این ملزومات ظاهری فریبنده دارند که باعث می‌شود اصل هماهنگی و تناسب را از یاد ببرید.
می‌خواهید خانمی برازنده به نظر برسید یا دختری جوان؟ این انتخاب شماست. همه اجزای لباستان باید با این انتخاب هماهنگ باشد. در این روز نیازی نیست خود را متفاوت از آنچه هستید نشان دهید. خودتان باشید و از این روز لذت ببرید. شما قرار است زیباترین نسخه خودتان باشید. اگر اهل جواهرات نیستید، خود را در آن غرق نکنید. آنچه این زیبایی را تکمیل می‌کند خود شما هستید. تاج، تور، لباس و زیورآلات بدون چشمانی که از شادی می‌درخشد و لبخندی که بر لب دارید، صحنه زیبایی خلق نخواهد کرد. در کنار این جلوه‌های بصری عطری خوشبو انتخاب کنید و شامه اطرافیان را نیز تحت تاثیر قرار دهید.

درباره‌ی تیم تولید محتوای ولیمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *