پنج‌شنبه 9 فروردین 1403
شرکت های تشریفاتی خوب چه ویژگی هایی دارند؟

شرکت های تشریفاتی خوب چه ویژگی هایی دارند؟

شرکت های تشریفاتی خوب چه ویژگی هایی دارند؟

برگزاری مراسم عروسی یکی از آداب ازدواج است که در ایران تشریفات زیادی دارد. سطح توقع و انتظارات خانواده‌ها از برپایی این جشن، عروسی را به یکی از مجلل‌ترین مراسم‌ها تبدیل کرده است. اگرچه مراسم عزاداری و تولد نیز امروز بسیار شبیه به مراسم عروسی برپا می‌شوند.
در هر مراسم به‌صورت کلی نکاتی مانند انتخاب صندلی مناسب، گل ‌آرایی، سفره آرایی، شام، تزیین وسایل و نورپردازی از فاکتورهای اصلی برپایی جشن‌ها است. برای داشتن جشنی منحصر به فرد لازم است در انتخاب شرکت تشریفات عروسی دقت شود زیرا هر شرکت، خدماتی متمایز ارائه می‌دهد.
در هنگام گزینش به مسائلی مانند چگونگی تزیین میز و صندلی، طرز برخورد پرسنل، کیفیت غذا، ظاهر مهمانداران، سرو میوه و انتخاب موزیک‌ها باید دقت شود. با آگاهی نسبت به مزیت شرکت‌های تشریفات مجالس می‌توان انتخابی صحیح داشت و مجلسی منحصر به فرد را برپا کرد که تا سال‌ها در خاطر افراد بماند. قبل از انتخاب حتماً راجع به شرکت‌های تشریفاتی اطلاعاتی کسب کنید. با دنبال کردن این مطلب با نگاهی باز شرکت تشریفاتی را برگزینید.

  • کارگروه تشریفات به چه شرکتی اطلاق می‌شود؟
  • در برپایی مراسم عروسی چه عناصری تأثیرگذار هستند؟
  • در انتخاب شرکت تشریفاتی باید به این نکات دقت شود.
  • خدمات مراسم شامل چه وظایفی می‌شود؟
  • شرکت تشریفاتی خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟
  • کدام شرکت برگزاری مراسم مناسب‌تر است؟
  • تشریفات مجالس خدمات خود را چگونه ارائه می‌دهند؟

کارگروه تشریفات به چه شرکتی اطلاق می‌شود؟

برگزاری مراسم جشن و عروسی توسط گروه ویژه‌ای صورت می‌گیرد که اجرای صفر تا صد آن را بر عهده دارند. از سال 1380 این مؤسسات کار خود را به صورت گسترده‌ای آغاز کردند و بسیاری از عروس و دامادها مراسم خود را به آن‌ها سپردند.
یکی از کارهای اولیه این گروه مشاوره در مورد انتخاب تالار و شیوه اجرای مراسم است. کارگروه تشریفات با در نظر گرفتن تعداد مهمانان و تاریخ مراسم، برای پذیرایی و سرویس‌دهی پرسنل خود را آماده می‌سازد و با آتلیه، آرایشگاه، فروشگاه گل، موسسه کرایه ماشین و یک گروه موسیقی هماهنگی‌های لازم را انجام می‌دهد. بهتر است برنامه‌ریزی مراسم به این کارگروه واگذار شود زیرا با داشتن تجربه و امکانات، مراسمی منحصربه‌فرد را رقم می‌زنند.

 

برگزاری مراسم عروسی توسط شرکت‌های خاصی انجام می‌گیرد که به آن‌ها شرکت‌های تشریفاتی یا کارگروه تشریفات گفته می‌شود. این گروه تمامی خدمات مانند کترینگ، پذیرایی، فیلم‌برداری، سالن آرایی و سرو غذا را انجام می‌دهند.

 

در برپایی مراسم عروسی چه عناصری تأثیرگذار هستند؟

باغ و تالار: همه قشنگی یک مراسم به محل برگزاری آن است. مراسم باید در محیطی دوست داشتنی و دل‌باز اجرا شود. معماری سالن، زیبایی مراسم را رقم می‌زند. ساختمانی با نمای استخر پر آب و نورپردازی شده که از طریق یک فرش قرمز به یکدیگر متصل شده‌اند. دکور رؤیایی جایگاه عروس و داماد و رختکنی مجهز از ویژگی‌های منحصر به فرد یک سالن خوب است. سرویس بهداشتی نیز باید دور از محل پای‌کوبی و سرو غذا قرار داشته باشد.

سفره عقد: در صورت هم‌زمان بودن مراسم عقد و عروسی، چیدن سفره عقد، مراسم را رؤیایی‌تر می‌کند. در سفره عقد مانند سفره هفت‌سین هر وسیله معنای خاصی دارد. قرآن، آینه و شمعدان، سکه، تخم‌مرغ، فندق و گردو، میوه و عسل ترکیب این سفره خوشبختی هستند؛ که متناسب باسلیقه هر فرد آراسته می‌شوند. سفره عقد انرژی خاصی به جشن می‌دهد.

فیلم‌برداری و عکاسی مراسم: ثبت خاطره‌های ناب زیباترین شب زندگی در عمارتی منحصر به فرد به عهده افرادی است که نگاه متفاوتی به این مراسم دارند. لبخندها، نگاه‌های خاص، پای‌کوبی و در آغوش کشیدن‌ها لحظات شیرین مراسم عروسی هستند که توسط عکاس و فیلم‌برداری حرفه‌ای ثبت می‌شوند. این تصویرها پس از تدوین در اختیار صاحبان مجلس قرار می‌گیرند.

خدمات کترینگ: غذا و دسرهای یک مهمانی و سلیقه میزبانان برای تهیه آن‌ها همیشه در خاطر افراد خواهد ماند. خوراکی‌های عروسی ترکیبی از غذاهای ایرانی و فرنگی و دسر و سالاد است که در ظرف‌های ویژه‌ای سرو می‌شوند. تنوع غذا و نوع چیدمان ظروف، سفره‌ای متفاوت را رقم می‌زند. در هنگام شام مهمانداران در کنار میز سرو غذا قرار می‌گیرند و با لبخندی دل‌نشین از مهمانان پذیرایی می‌کنند. بهتر است میزها پس از خالی شدن به‌سرعت شارژ شوند تا اشخاص بتوانند به میزان دلخواه از امکانات کترینگ استفاده کنند.

چه نکاتی را هنگام انتخاب تالار باید مدنظر قرارداد؟

در انتخاب شرکت تشریفاتی باید به این نکات دقت شود

  1. در دفتر شرکت حضور پیدا کرده و خدمات آن‌ها از نزدیک بررسی شود. نمونه‌های اجراشده باید در دفتر به صورت سمپل قرار داده شده باشد تا سلیقه آن‌ها قابل ارزیابی قرار گیرد. در صورت امکان می‌توان در یکی از مراسم‌های شرکت تشریفاتی حضور پیدا کرد.
  2. کیفیت کترینگ موردبازدید قرار گیرد و طعم غذا تست شود تا بتوان از شام مهم‌ترین شب زندگی اطمینان حاصل کرد. دسر و نوشیدنی از خوراکی‌هایی مهم جانبی هستند که تأثیر به سزایی در مجلل شدن مراسم دارند.
  3. عکس و فیلم مهم‌ترین قسمت مراسم را رقم می‌زنند. حتماً باید قبل از بستن قرارداد نمونه کار تصویربرداری دیده شود و دکوراسیون صحنه بر اساس سلیقه برگزارکننده مراسم چیده شود. می‌توان در این راستا از افرادی که به تازگی مراسم عروسی خود را با این شرکت برگزار کرده‌اند نظرخواهی کرد یا سابقه کار شرکت را از طریق پیج و سایت آن‌ها نظاره کرد. بهتر است در این مورد به اندازه کافی سخت‌گیر باشید، چرا که بدون شک این عکس‌های با کیفیت و فیلم‌های جذاب است که از عروسی شما به جا می‌ماند.
  4. آهنگ‌های انتخابی یکی از مهم‌ترین ارکان مراسم است که باید باکیفیت و متناسب باسلیقه افراد انتخاب شوند. ناهماهنگی آهنگ با مراسم، کسالت و سکوت را به دنبال دارد. در این راه می‌توان به برگزارکنندگان هم‌فکری داد.
  5. اگر مجلس شما برای جشن و شادی است مراسم آتش‌بازی، بادکنک و شمع آرایی، تزیین ماشین عروس، بازگشایی هدایا و نورپردازی از ارکان مهمی است که باید هماهنگی آن از قبل انجام شود.
  6. پیشنهادهای موسسه ارائه‌دهنده خدمات باید جدی گرفته شود زیرا آن‌ها تجربه برگزاری مراسم زیادی داشته‌اند.
  7. بودجه در نظر گرفته‌شده یکی دیگر از نکات ضروری است که باید با توجه به آن از برگزارکنندگان مراسم انتظار داشت.

 

شرکت‌های تشریفاتی مراسم خاصی را برای باشکوه کردن مجالس ارائه می‌دهند که باعث شادی مهمانان می‌شود. خدمات ارائه شده باید کیفیت بالایی داشته باشند.

خدمات مراسم شامل چه وظایفی می‌شود؟

 

شرکت های تشریفاتی خوب چه ویژگی هایی دارند؟

  • انتخاب و در اختیار قرار دادن یک سالن مجهز متناسب با مراسم میزبانان.
  • چیدمان سفره عقد، گل آرایی و تزیین جایگاه عروس و داماد و میز و صندلی.
  • معرفی یک گروه موسیقی منحصر به فرد متناسب با عقاید برگزارکننده مراسم.
  • فیلم‌برداری از مراسم با گروهی آموزش دیده و درنظرگرفتن یک آتلیه با لوکیشن حرفه‌ای.
  • تهیه ماشین عروس متناسب با نظر میزبان.
  • خدمات کترینگ و دسر.

شرکت تشریفاتی خوب چه ویژگی هایی دارد؟

  • مهمانداران برخورد مناسبی داشته و ظاهری منحصر به فرد دارند. لباس کارکنان معمولاً یک‌شکل و اتوکشیده است. این کارکنان در دوره‌های آموزشی آداب و معاشرت، نحوه صحیح برخورد با مهمان را آموزش می‌بینند.
  • دفعات پذیرایی در چشمگیر بودن مراسم نقش پررنگی دارد. نوشیدنی، شیرینی و میوه باید در طول مراسم با فاصله زمانی منظم ارائه شود.
  • انتخاب سالنی لوکس با امکانات جایگاه عروس و داماد، فرش قرمز در ورودی سالن، اتاق سرو غذای جداگانه، تمیزی و آراستگی، مجهز به نورپردازی، گل و بادکنک آرایی و سیستم گرمایشی و سرمایشی مناسب.
  • تشریفات هنگام ورود و خروج عروس و داماد.
  • طراحی کارت عروسی.
  • معرفی آرایشگر.
  • مزون خرید لباس عروس.
  • داشتن امکانات برای اجرای هم‌زمان مراسم عقد و عروسی.

 

خدمات مراسم

کدام شرکت برگزاری مراسم مناسب تر است؟

دارای سالن با ظرفیت باشد: یک شرکت تشریفاتی باید برای انواع مراسم‌ها سالن داشته باشد و این سالن‌ها ظرفیت تعداد مهمان‌های زیاد را داشته باشند. فضایی کوچک و بدون امکانات از کیفیت مراسم می‌کاهد. میز و صندلی‌ها نباید خیلی نزدیک به یکدیگر چیده شوند و میز سرو غذا با میز پذیرایی یکی باشد.
سالن دارای پارکینگ باشد: مهمانان باید بتوانند ماشین خود را در فضایی مطمئن پارک کرده و با فکری راحت به مهمانی بپردازند. فضای پارکینگ باید به‌گونه‌ای تعبیه‌شده باشد که نیاز به جابجایی ماشین در طی مراسم نباشد.

چگونه هزينه هاى عروسى خود را مديريت كنيم؟

به محل زندگی اکثر افراد نزدیک باشد: دور بودن سالن و قرار گرفتن آن در حاشیه دور شهر، رفت‌وآمد را با سختی مواجه می‌کند و افراد برای پیدا کردن آن به دردسر خواهند افتاد. ممکن است مهمانان جهت بازگشت به منزل زودتر مراسم را ترک کنند.
اجرای مراسم منظم: نظم در سرویس دهی و اجرای مراسم یکی از مهم‌ترین نکات برای انتخاب شرکت برگزاری مراسم است. آهنگ‌های مراسم نیز باید هماهنگ با روحیه مهمانان انتخاب شود.

پذیرایی به بهترین شکل انجام شود: باید باکیفیت‌ترین غذا، شیرینی، نوشیدنی و میوه بر روی میزها آورده شود و برخورد مهمانداران صمیمی و دوستانه باشد.

 

خدمات مراسم

برگزاری مراسم سمینار و همایش

یکی دیگر از وظایف مؤسسات تشریفاتی اجرای سمینار و همایش‌ها است. این مراسم با آداب خاصی برگزار می‌شود و به دلیل تفاوت مخاطبان نیاز به اجرای مراسم به شکلی متفاوت است.

  • در این مراسم محل اجرا بسیار موردتوجه است، گل‌ها در پایین سن و با آرایشی خاص قرار می‌گیرند. میز سخنرانی هم باید با آرایش ویژه‌ای تزیین شود.
  • نکته بعدی در مورد خدمات صوت و تصویری است که باید کیفیت صدا و نور از قبل تست شده باشد و ابعاد تصویر با تعداد مهمانان و فاصله آن‌ها هماهنگ باشد.
  • پذیرایی در حین یا در پایان مراسم در ظرف‌های ویژه با بسته‌بندی منحصر به فردی ارائه می‌شود. در صورت پذیرایی در بین برنامه باید بسته بندی متناسب با فرم صندلی هماهنگ شده باشد.
  • به دلیل طولانی بودن ساعت همایش‌ها باید صندلی مهمانان متناسب با آناتومی بدن ساخته شده باشند.
  • برخورد حرفه‌ای پرسنل از مهم‌ترین نکات اجرای همایشی منحصربه‌فرد است.

سمینار و همایش‌ها نوعی خاص از مراسم هستند که ویژگی خاصی دارند. پذیرایی از مهمانان این مراسم که معمولاً گروه‌هایی خاص هستند با سبکی متفاوت انجام می‌گیرد.

 

خدمات مراسم

تشریفات مجالس خدمات خود را چگونه ارائه می‌دهند؟

معمولاً برای ارائه خدمات، پکیج‌های مختلفی در نظر گرفته می‌شود تا افراد بتوانند با توجه به بودجه خود مراسمی منحصر به فرد داشته باشند. گاهی در خدمات کترینگ برخی خوراکی‌ها کم یا زیاد می‌شوند و گاهی مراسم استقبال از عروس و داماد حذف می‌شود. سالن نیز می‌تواند فقط با گل آراسته شود و بادکنک آرایی حذف شود. در پکیج پایه از چند نوع غذای انتخابی، دسر یا سالاد، یک نوع نوشیدنی به عنوان خوش آمدگویی، دکوراسیون ابتدایی و تعداد محدودی از پرسنل بهره گرفته می‌شود و به‌تدریج با هزینه بالاتر پکیجی متفاوت‌تر با خدماتی بیشتر مانند حریر آرایی، آتش‌بازی، سالن سنتی و اجرای موزیک با یخ خشک و کف ارائه می‌شود.

 

خدمات مراسم

مراسم‌ها امروزه باشکوه فراوانی جشن گرفته می‌شوند. جایگاه‌های ویژه، کترینگ متفاوت، پذیرایی منحصر به فرد، کارکنان آموزش دیده، تصویربرداری حرفه‌ای و سالنی باشکوه از عناصر تشکیل دهنده مجالس هستند که توسط شرکت‌های تشریفاتی به مهمانان ارائه می‌شوند. این شرکت‌ها همه امور را بانظم خاصی انجام می‌دهند و متناسب با سلیقه میزبان سالن و جایگاه را تزیین می‌کنند. در صورت درخواست مشتری خدمات دیگری مانند تزیین ماشین عروس، آرایش عروس، چیدن سفره عقد و انتخاب گروه موسیقی نیز بر عهده این شرکت‌ها قرار می‌گیرد. تشریفات مجالس، عروس و داماد را با مراسم ویژه‌ای به سمت جایگاه هدایت می‌کنند و نسبت به پذیرایی مهمانان حساس هستند. از دیگر خدمات تشریفات مجالس برگزاری همایش، سمینار، جشن تولد و مراسم‌های مناسبتی است.

درباره‌ی تیم تولید محتوای ولیمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *