پنج‌شنبه 9 فروردین 1403
سیاست های رفتار با خانواده همسر

سیاست های رفتار با خانواده همسر

بهترین راه ارتباط برقرار کردن با خانواده همسر کدام است؟

خانواده ایرانی طی سال ها تغییر کرده و روابط خانوادگی دستخوش تغییراتی شده است. این موضوع را نمی توان انکار کرد با این وجود خانواده در فرهنگ ایران امروزهمچنان جایگاه ویژه ای دارد و برای دستیابی به ارتباطات گرم و دوستانه با همسرمان لازم است رابطه مناسبی هم با خانواده او داشته باشیم.
خانواده های امروزی کمتر از گذشته با اقوام و خویشان همسر خود زندگی می کنند با این وجود تعاملات و رفت وآمد ها باقی است و باید سعی کنیم این ارتباطات به سالم ترین شکل خود برقرار شود. رفتار با خانواده همسر چندان پیچیده و حل نشدنی نیست به شرط اینکه تعادل را سرلوحه رفتار خود قرار دهیم.
هدف این نیست که بهترین عروس یا داماد عالم باشید هدف این است که در حالی که خودتان هستید موجب رنجش و آزار خانواده عزیز ترین شخص زندگی تان نشوید و با آن ها به خوبی تعامل داشته باشید. بنابراین توصیه می کنیم این راهکارها را به دقت مطالعه و تحلیل کنید:

  1. خودشناسی

لازم و واجب است که پیش از ازدواج خود حقیقی تان را بشناسید و با نقاط ضعف و قوت خود آشنا باشید رفتار با خانواده همسر در گرو این امر است. درصورتی که به نقاط قوت و ضعف خود مسلط باشید متوجه خواهید شد چه زمان هایی مشکلات ارتباط از شماست و نیازمند است در رفتار خود اصلاحاتی انجام دهید و چه زمان هایی باید از خانواده همسرتان بخواهید انعطاف بیشتری به خرج بدهند.
در حالی که بعضی اوقات ما به نقاط ضعف خود وافق نیستیم و انتظار داریم کل دنیا بر وفق مراد ما تغییر کند. برای هر تغییری لازم است از خودمان شروع کنیم.

سیاست های رفتار با خانواده همسر

  1. مشخص کردن مرزها

خانواده همسر شما بسیار عزیز و محترم هستند زیرا برای مهمترین عنصر زندگی تان ارزشمند هستند اما این به آن معنی نیست که مثل خانواده خودتان هستند. قطعا خانواده همسرتان منافع وی را به منافع شما ارجح خواهند دانست. بنابر این اساس رفتار با خانواده همسر باید بر اصل احترام باشد و حد و مرزها رعایت شود. نحوه رفتار با خانواده شوهر یا رفت و آمد با ایشان باید با همسرتان هماهنگ شود و همچنین از صمیمیت بیش از حد پرهیز کنید.
این به آن معنا نیست که برای خانواده همسرتان کلاس بگذارید و یا از ارتباط با آن ها دوری کنید بلکه هدف این است که حدود را رعایت کنید و بین خانواده خودتان و همسرتان تفاوت قائل شوید.

  1. پیش داوری نکنید

پیش داوری های معمول در روابط با خانواده همسرتان سایه می افکند. همه مادرشوهر ها یا مادر زن ها خبیث نیستند. خواهر شوهر یا برادر زن شما قصد برهم زدن روابط شما را ندارد. سعی کنید مثبت اندیش باشید و با حسن نیت وارد رابطه با خانواده همسرتان شوید این اساس رفتار با خانواده همسر است.
تصورات قدیمی و نقل قول های منفی را فراموش کنید. دنیا بسیار تغییر کرده و همه خانواده ها به فکر خوشبختی فرزندانشان هستند.

  1. با همسرتان مشورت کنید

همسر شما سال ها پیش از شما با خانواده اش تعامل داشته و آنها را بهتر می شناسد. بنابراین درخصوص رفتاربا خانواده همسر از خود او مشورت بگیرید. بخواهید از خصوصیات خانواده اش برایتان بگوید و از حساسیت ها یشان آگاهتان سازد. به این ترتیب شما در تاریکی قدم نخواهید زد و خواهید توانست بهتر تصمیم گرفته و رفتار پخته تری داشته باشید.

خواب کافی برای بدن ما چه میزان است

سیاست های رفتار با خانواده همسر

  1. از دید خانواده همسرتان نگاه کنید

سعی کنید در مسائل مختلف خود را جای خانواده همسرتان بگذارید و برای لحظه ای هم که شده مسائل را از دیدگاه آن ها ببینید این نگرش در رفتار با خانواده همسر بسیار تاثیر گذار است. نگاه یک سویه ما را از دیدن حقیقت بازداشته و مانع از تصمیم گیری صحیح می شود.

  1. حرف بزنید

در مواردی که دلخوری پیش می آید و احساس می کنید برخورد مناسبی با شما صورت نگرفته بهترین شیوه رفتار با خانواده همسراین است که احساسات خود را با لحن مناسب و دور از بدگویی و تشنج مطرح کنید. تا زمانی که از احساسات خود صحبت نکنید مسائل حل و فصل نخواهد شد و ممکن است خشم و ناراحتی شما بر روابط آتی تان تاثیر منفی بگذارد.
شاید اگر ناراحتی خود را مطرح کنید دلایلی بشنوید که اطمینان حاصل کنید ناراحتی شما بی مورد بوده و یا حتی ممکن است بتوانید در تعاملات خانواده همسرتان تغییراتی ایجاد کنید که همگی از آن استفاده ببرید.

  1. مهربان باشید

هیچ کس از مهربانی ضرر نمی کند به شرط رعایت تعادل. روابط با خانواده همسرتان را به حضور او محدود نکنید. زمانی که حضور ندارد با آن ها تماس بگیرید و جویای حالشان باشید. به همسرتان اجازه دهید زمان هایی بدون حضور شما با خانواده اش تعامل داشته باشد و آن ها را خوشحال کند.
سعی کنید با حسن نیت به تعامل با خانواده همسرتان بپردازید در این صورت می توانید انتظار داشته باشید رفتار با خانواده همسر شکل بهتری پیدا کرده و احترام متقابل رعایت شود.
برای بسیاری نحوه ارتباط با خانواده شوهر،رفت و آمد با خانواده شوهر،نحوه رفتار با خانواده همسر یک معما به شمار می آید در حالی که رفتار با خانواده همسر چندان هم پیچیده نیست فقط کافی است آنطور که دوست دارید با شما برخورد کنند با ایشان برخورد کنید .
شهرزاد کیافر

توصیه های خانگی برای سرحال ماندن در هوای سرد

درباره‌ی تیم تولید محتوای ولیمه

یک نظر

  1. با سلام خسته نباشید خانواده شوهرم حسودن هر رازی رو فهمیدن موفق نشدیم چشم شور دارن دو رو هستن این دفعه تصمیم گرفتم راستشو نگم اونها هم متوجه شدن مرتب به گوش می رسانند که دوروغ می گید من خانواده ام تا آخر نمی واقعیت رو بفهمند دوست دارم وقتی از خودم پرسیدن هم راستشو نگم که خانواده ضایع نشن وهم مودبانه برخورد کنم که دلشون نشکنه ودیگه دست از سر ما بردا رن تو زندگی مون سرک نکشند مگه من به زندگیشون کار دارم اصلا برام مهم نیست میگم لا تجسسو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *