پنج‌شنبه 9 فروردین 1403
راهکارهایی برای اینکه در عکس‌ها زیباتر باشید

راهکارهایی برای اینکه در عکس‌ها زیباتر باشید

راهکارهایی برای اینکه در عکس‌ها زیباتر باشید

در دنیایی که شبکه‌های اجتماعی حرف اول در حوزه‌ی ارتباطات را می‌زنند، داشتن عکس‌های زیبا، یک قدم رو به جلو برای افراد محسوب می‌شود.
همه‌ی ما دوست داریم که عکس‌های زیبایی از خودمان داشته باشیم، فرق نمی‌کند که این عکس‌ها سلفی باشند، در آتلیه گرفته شده باشند و یا دوست نزدیکمان وقتی حواسمان نبوده تصویرمان را ثبت کرده باشد، زیبا بودن در همه‌ی عکس‌ها نکته‌ی بسیار مهمی برای همه بخصوص خانم‌ها است.
در این مقاله راهکارهایی به شما معرفی می‌کنیم تا با کمک آنها، در عکس‌ها زیبا به نظر برسید. اگر به عکس گرفتن علاقه دارید و یا زیاد در مقابل دوربین‌ها عکاسی قرار می‌گیرید، خواندن این مطلب را از دست ندهید.

1- در فضاهای بسته و تاریک مانند کافی‌شاپ‌ها یا رستوران‌ها عکس نگیرید.

با اینکه این مکان‌ها شرایط خوبی برای گرفتن عکس دارند و به طور معمول به دوستانمان به این اماکن می‌رویم و دوست داریم که با آنها عکس بگیریم، اما متاسفانه معمولا عکس‌های خوبی از کافی‌شاپ‌ها و رستوران‌های تاریک بیرون نمی‌آید.
نور کم باعث می‌شود که پوست کدر به نظر برسند و دور چشم گود و تیره شود. به همین دلیل اگر می‌خواهید در این اماکن عکس بگیرید، سعی کنید که صورت خود را روبروی منبع نور قرار دهید. وگرنه می‌توانید از مکان‌های سربسته خارج شوید و از نور خورشید، که یکی از بهترین نورها برای عکاسی است استفاده کنید. نور خورشید میزان سایه‌ها را کاهش می دهد و علاوه بر آن چشم‌ها را براق‌تر و درخشان‌تر از حالت معمولی نشان می‌دهد که این شرایط برای گرفتن عکس خوب، شرایط ایده‌آلیست.

از پوشیدن رنگ های مکمل نترسید!

راهکارهایی برای اینکه در عکس‌ها زیباتر باشید

2- یک ژست خوب، همه چیز است!

داشتن پوزیشن خوب، در داشتن یک عکس زیبا، بسیار تاثیرگذار است. به عکس افراد مشهور نگاه کنید، تقریبا هیچکدام از آن‌ها، صاف و مستقیم جلوی دوربین عکاسی نایستاده‌اند. اگر عکس قدی می‌گیرید، یک پای خود را جلوتر از دیگری قرار داده و به سمت یک شانه‌ی خود متمایل شوید و همان شونه را به دوربین نزدیک‌تر کنید. در این زاویه، دوربین بهترین عکس را از شما خواهد گرفت.
فراموش نکنید : شکم را به تو بکشید، شانه‌ها را عقب دهید، قوز نکنید و تا حد ممکن ستون فقراتتان را صاف نگه دارید.

3- موهای خود را تازه و شاداب نگه دارید.

سعی کنید برای گرفتن عکس، موهایتان تمیز و مرتب باشد. قبل از اینکه عکس بگیرید، برای این به موهایتان حجم دهید، سرتان را برگردانید و چندبار موهایتان را تکان دهید. پس از اینکه سرتان را برگرداندید می‌بینید موهایتان بسیار حجیم به نظر می‌آیند. برای گرفتن یک عکس خوب، داشتن موهای زیبا نکته‌ی بسیار مهمی است.

راهکارهایی برای اینکه در عکس‌ها زیباتر باشید

4- یک آرایش ملایم و ساده بهترین گزینه است

عکس گرفتن با دوربین عکاسی حرفه‌ای، تمام جزییات صورتتان را ثبت می‌کند. آرایش غلیظ و داشتن حجم زیادی از کرم پودر برروی صورت، در عکس بسیار غیرطبیعی جلوه می‌کند. سعی کنید از سفید کننده‌ی صورت تنها برروی جوش‌ها، نقاط قرمز، و گودی‌های صورتتان مانند گودی زیر چشم استفاده کنید. یک رژ کمرنگ و متناسب با رنگ صورتتان بزنید.
اگر می‌خواهید آرایش کنید، سعی کنید از روش‌های گریم کردن برای زیباتر کردن صورتتان استفاده کنید. کانتور کردن گزینه‌ی بسیار مناسبی برای شما خواهد بود.

حقایقی در مورد گرفتن سلفی

5- با زاویه‌ی درست عکس بگیرید

اگر نشسته‌اید، از عکاس بخواهید که دوربین را بالا ببرید و از زاویه‌ی بالا از شما عکس بگیرد، در این زاویه وقتی صورت خود را بالا می‌آورید تا به دوربین نگاه کنید، صورتتان زاویه‌ی خوبی با دوربین تشکیل می‌دهد و عکستان زیباتر می‌شود.
اما اگر در حال گرفتن عکس قدی هستید، از عکاس بخواهید تا از زاویه پایین‌تر از شما عکس بگیرد، این کار باعث می‌شود که شما قد بلندتر و لاغرتر دیده شوید.

راهکارهایی برای اینکه در عکس‌ها زیباتر باشید

6- عکس‌هایتان را بررسی کنید.

هر فردی، زاویه‌ی مخصوص به صورت خود برای گرفتن بهترین عکس را دارد، پس راحت ترین کار برای داشتن یک عکس خوب، این است که عکس‌هایی که به نظر خودتان و دوستانتان در آن‌ها زیبا هستید را بررسی کنید. بهترین زاویه برای شما کدام است؟ هنگام خندیدن اگر دندان‌هایتان دیده شود زیباترید یا اگر لب‌هایتان برروی یکدیگر باشند؟
در نهایت بخاطر داشته باشید که هنگامی که طبیعی رفتار کنید و طبیعی بخندید، عکس‌ها بسیار زیبا می‌شوند، پس زیاد سخت نگیرید، فقط بگویید “سیب” و لبخند بزنید.

ترنم صارمی

درباره‌ی تیم تولید محتوای ولیمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *