پنج‌شنبه 9 فروردین 1403
در روز قبل عروسی چه کارهایی بکنم؟

در روز قبل عروسی چه کارهایی بکنم؟

در روز قبل عروسی چه کارهایی بکنم؟

اقدامات قبل از روز عروسی

روز عروسی برای هردختری یکی از زیباترین روزهای زندگی است.
پوشیدن لباس عروسی رویایست که اکثر دخترها از دوران کودکی همراه خود دارند. در کنار این بخش های مثبت، برگزار کردن یک مراسم عروسی ایده‌آل، استرس و دردسر های فراوانی هم دارند.
عروس و داماد در روز قبل عروسی فشار زیادی متحمل می شوند و یک اشتباه کوچک می تواند تمام برنامه های آن ها را بهم بزند.
در این مقاله، به باید ها و نباید های روز قبل عروسی پرداختیم. اینکه عروس روز قبل عروسی، چه کار بکند، چه غذایی بخورد و چه کارهایی نکند که بتواند در روز عروسی خود یک تجربه ی عالی و بدون نقص داشته باشد.

اگر قرار است در آینده ی نزدیک، مراسم عروسی بگیرید، خواندن این مقاله را از دست ندهید.

  • غذای سالم و سبک بخورید.

بدن افراد در مقابله با استرس یکسان عمل نمی کند. برخی اشتهایشان زیاد می شود و میل به خوردن شیرینیجات پیدا می کنند، برخی دیگر اشتهایشان کور می شود و نمی توانند هیچ چیزی بخورد. که البته هر دو حالت عروس را دچار مشکل خواهد کرد.
اگر در روز قبل از عروسی غذای کافی نخورید به احتمال زیاد در روز عروسی و با آن همه فعالیت و عکاسی و رقصیدن ضعف خواهید کرد و چه اتفاقی بدتر از ایتکه عروس وسط مجلس عروسی بیحال شود و یا غش کند؟
و اگر غذای زیاد بخورید و نتوانید در برابر وسوسه ی غذاهای چرب و فست فود مقاومت کنید، احتمال دارد که حالتان بد شود و سنگین شوید.
پس سعی کنید یک غذای سالم، مانند مرغ یا ماهی یا سالاد بخورید. از خوردن غذاهای چرب و سرخ کردنی پرهیز کنید. خوردن غذای سالم در روز قبل عروسی باعث می شود که در روز عروسی، سرحال و شاداب باشید و صبح راحت تر از خواب بیدار شوید.
سعی کنید به مقدار زیادی آب بنوشید تا شادابی بدن و پوستتان حفظ شود. استرس و فشار زیاد ممکن است باعث کمبود آب شود و با نوشیدن آب به مقدار کافی می توانید از این مشکل جلوگیری کنید.

راهکارهایی برای انتخاب بهترین حلقه‌ی ازدواج

در روز قبل عروسی چه کارهایی بکنم؟

  • به اندازه ی کافی بخوابید.

سعی کنید در روز قبل عروسی از خوردن کافئین و قهوه خودداری کنید و شب زود به تخت خواب بروید. به احتمال زیاد باید صبح خیلی زود برای رفتن به آرایشگاه و عکاسی از خواب بیدار شوید و داشتن خواب کافی در شی قبل، به سرحال بودنتان کمک شایانی می کند.

در روز قبل عروسی چه کارهایی بکنم؟

  • لیستی از وسایل مورد نیازتان تهیه کنید

تمام وسایلی که باید در روز عروسی همراهتان داشته باشید را یادداشت کنید و روز قبل عروسی همه ی آن ها را سرجمع کنید و در یک کیف قرار دهید. این وسایل می تواند شامل تاج موهایتان، جواهراتتان، شنلتان باشد. قبل از خواب همه ی وسایل را با لیستتان چک کنید و دقت کنید که چیزی را از قلم نینداخته باشید. این کار باعث می شود تا حد زیادی از استرستان کم شود و علاوه بر آن، صبح وقتی از خواب بیدار شده اید دیگر لازم نیست از این سو به آن سو دنبال وسالتان بگردید.

  • وسائل را در ماشین قرار دهید

لباس عروس، کیفی که تهیه کرده اید، کفش هایتان و تمام وسایلتان را در روز قبل عروسی در ماشین قرار دهید. البته اطمینان پیدا کنید که ماشینتان را در محل امنی پارک کرده اید. در غیر این صورت ممکن است صبح علاوه بر اینکه لباس عروستان را از ماشین دزدیده باشند، ماشین هم برده باشند و همه ی برنامه هایتان خراب شوند.

  • با گوشیتان خداحافظی کنید.

به احتمال زیاد شما در مراسم کیفی همراهتان نخواهید داشت که موبایلتان را در آن قرار دهید. پس روز قبل عروسی تماس های ضروری را بگیرید و نکاتی که لازم است به بقیه بگویید را بگویید و پس از آن خودتان را از شر تلفن همراهتان خلاص کنید. شما می توانید تلفن همراهتان را به مادرتان یا یکی از ساقدوش هایتان بسپارید که در صورت پیش آمدن کارهای ضروری آن ها پاسخگو باشند.
به احتمال زیاد در آن روز تماس های زیادی از اقوام و آشنایان که آدرس را پیدا نمی کنند یا ساعت دقیق شروع مراسم را نمی دانند دریافت خواهید کرد که اگر بخواهید به همه ی آن ها خودتان پاسخ دهید، برایتان دردسر ساز خواهد شد. پس گوشی را به دست یکی از نزدیکان بسپرید و با خیال راحت به کارهایتان برسید.

آینه و شمعدان عروسی بخریم یا خیر؟

در روز قبل عروسی چه کارهایی بکنم؟

  • پول نقد همراهتان داشته باشد

سعی کنید روز قبل عروسی مقداری پول نقد تهیه کنید و همراهتان داشته باشید. به احتمال زیاد برای دادن انعام، خرید خوراکی یا چیزهای ریز لازمتان خواهد شد

  • هماهنگی های لازم با ساقدوش ها را انجام دهید.

اگر تصمیم دارید در روز مراسم، ساقدوش داشته باشید، در روز قبل عروسی هماهنگی های لازم را با آن ها انجام دهید. ساعت حضورشان را قطعی کنید. از لباس هایشان مطمئن شوید و اگر قرار است آن ها را به آرایشگاه بفرستید، با آرایشگرشان صحبت های نهایی را بکنید.

در روز قبل عروسی چه کارهایی بکنم؟

در نهایت، فراموش نکنید که به احتمال زیاد این روز در تمام زندگی شما تکرار نخواهد شد. سعی کنید آرامش داشته باشید و از لحظه لحظه ی این روز رویای لذت ببرید. نگران نباشید، همه چیز طبق برنامه پیش خواهد رفت.

ترنم صارمی

درباره‌ی تیم تولید محتوای ولیمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *