پنج‌شنبه 9 فروردین 1403
برای حفظ رنگ موی ایده آل خود چه کار کنیم؟

برای حفظ رنگ موی ایده آل خود چه کار کنیم؟

برای حفظ رنگ موی ایده آل خود چه کار کنیم؟

رنگ کردن مو

رنگ کردن موها در میان خانم ها به دلایل مختلفی صورت می‌گیرد. اما به هر دلیلی که موهای خود را رنگ کنید، ممکن است بعد از مدتی شاهد تغییر رنگ موی خود باشید.
اتفاقی که برای هیچ یک از خانم ها خوشایند نیست. چه کسانی که از رنگ مو به عنوان وسیله ای برای تنوع و زیبایی ظاهر استفاده می کنند و چه کسانی که سفیدی موهای خود را با رنگ مو می پوشانند.
شاید بارها برایتان اتفاق افتاده باشد که رنگ موی خاصی را با وسواس انتخاب می کنید و بعد از صرف هزینه بسیار و البته با نهایت خوش شانسی،  با رضایت کامل آرایشگاه را ترک می کنید. اما مدت کوتاهی که از آن می گذرد، رنگ موی شما به زردی و یا قرمزی می زند و تبدیل به یکی از معضلات آرایشی شما می شود!
اما واقعا چرا رنگ مو بعد از مدتی تغییر می کند و چطور می توان جلوی این تغییرات را گرفت؟

رنگ موی طبیعی هم ممکن است تغییر کند!

تغییرات رنگ موی سر در حالت طبیعی نیز ممکن است رخ دهد.
رنگ موی طبیعی شما بدون استفاده از هیچ محصول شیمیایی ممکن است تحت اثر هورمون های مختلف روشن تر یا تیره تر شود.
این تغییر در دوران بارداری مشهودتر است. عوامل محیطی بسیاری نیز ممکن است باعث این تغییرات شود. استفاده  زیاد از سشوار،  اتو مو و برس کردن زیاد باعث آسیب دیدن مو و مستعد شدن آن برای تغییر رنگ می شود.
گاهی استفاده از مواد تقویتی نیز ممکن است موهای شما را اندکی تغییر رنگ دهند. یا فلز مس باعث سبز شدن مو می شود. اگر آبی که با آن استحمام می کنید،  مس زیادی داشته باشد این تغییر رنگ را مخصوصا بر روی موهای روشن می بینید. قرار گرفتن مداوم در معرض آفتاب شدید هم ممکن است در بعضی افراد سبب تغییر رنگ موی طبیعی شود.
بدیهی است که وقتی از یک ماده شیمیایی و یا هر ماده خارجی دیگری برای تغییر رنگ موهایتان استفاده کنید،  به مرور زمان و با شسشتشو یا سشوار کشیدن و هر عامل خارجی دیگر،  این وضعیت تغییر کند. هیچ وقت به طور کامل نمی توان تغییرات رنگ مو را از بین برد اما می توان با راهکارهایی آن ها را به حداقل رساند.
رنگ کردن مو

پنج راز درباره زیبایی صورت

 

قبل از رنگ کردن مو چه کنیم؟

برای اینکه رنگ زیباتری بر روی موهای خود داشته باشید و برای مدت طولانی تری نیز آن را حفظ کنید،  قبل از اقدام به رنگ کردن،  کمی برای سالم تر شدن ساقه موهایتان وقت بگذارید. از ماسک ها و روغن های گیاهی استفاده کنید و موهای خود را تا جایی که می توانید سشوار و اتوی داغ نکنید.
اجازه دهید موهایتان با هوای معمولی خشک شود و سپس از سشوار برای حالت دادن به موهای خود استفاده کنید. سشوار را با فاصله از موهای خود بگیرید و اجازه ندهید موهایتان بیش از اندازه داغ شوند.
استفاده زیاد از مواد شیمیایی مثل اکسیدان ها،  اثرات تخریبی زیادی نه تنها در ریشه مو دارد که باعث ریزش آن می شود بلکه با آسیب زدن به ساقه مو باعث تغییر حالت و تغییر رنگ آن می شود. زمانی که از اکسیدان و یا دکلره استفاده می کنید به سبب ایجاد این تغییرات،  نمی توانید انتظار ماندگاری بالایی را از رنگی که استفاده کرده اید داشته باشید.

رنگ کردن مو

کارهایی که بعد از رنگ کردن مو  باید انجام داد.

بعد از رنگ کردن تا یکی دو روز موهای خود را شامپو نکنید،  تا رنگ مو بر روی سرتان فیکس شود.
استفاده از شامپوها و شوینده ها به طور طبیعی باعث شسته شدن رنگ ها از روی ساقه مو می شوند. اما برای حل این مشکل چه می توان کرد؟
یکی از راهکارهای آسان استفاده از شامپوهای تثبیت کننده رنگ مو است، . اگر در هربار استفاده کمی هم از رنگ مویتان به آن اضافه کنید،  میتوانید رنگ مویتان را برای مدت طولانی تری حفظ کنید. باید بدانید رنگی کمترین تغییر را بر روی موهای شما دارد،  که به رنگ موی طبیعی شما نزدیک تر باشد.
شامپوها و نرم کننده های مخصوص موهای رنگ شده نیز محصولات خوبی برای مراقبت از تغییرات رنگ مو هستند. شامپوهای بدون سولفات،  به ماندگاری رنگ مو کمک می کنند. تا جایی که می توانید دفعات تعداد شسشتشو با شامپو را کاهش دهید تا رنگ موی شما مدت طولانی تری حفظ شود.
از شامپوهای روشن کننده استفاده نکنید. این شامپو ها با شسشتشوی مولکول های رنگی روی سطح پوست باعث کمرنگ شدن آن می شوند.
سعی کنید همواره رطوبت ساقه موی خود را حفظ کنید. استفاده کردن از روغن های طبیعی مثل روغن نارگیل و زیتون به حفظ رطوبت مو کمک می کنند و همین مساله باعث ماندگارتر شدن رنگ مو می شود.

جدیدترین مدل آرایش عروس در سال ۲۰۱۷

موی خود را با آب داغ نشورید.

همچنین به خاطر داشته باشید که آب داغ نیز باعث تغییر رنگ مو می شود. موی داغ علاوه بر تغییر رنگ مو،  باعث تغییر حالت آن و وز شدن مو می شود.

رنگ کردن مو

مریم نواب

درباره‌ی تیم تولید محتوای ولیمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *