پنج‌شنبه 9 فروردین 1403
انتخاب لباس عروس

با هر اندامی، می‌توانید در لباس عروس خود بدرخشید!

نکاتی برای شناخت انواع مختلف فرم اندام برای انتخاب لباس عروس

پوشیدن لباس عروسی، تجربه‌ی شیرین مراسم عروسی و تمام اتفاقات مربوط به آن، از لحظه‌هایی است که در زندگی اغلب زنان یک بار اتفاق می‌افتد و این شب تکرارناشدنی باید ازهرجهت کامل و بی‌نقص برگزار شود. بسیاری از زنان سال‌های سال برای چنین شبی رویاپردازی می‌کنند چراکه تنها در این شب می‌توانند شور و شعف عشق خود را با خانواده، دوستان و از همه مهم‌تر، شریک زندگی خود سهیم شوند.
طبیعتاً برای هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن مراسم عروسی، باید جوانب مختلف و متعددی را مدنظر قرار داد. کیفیت سالن عروسی، گروه فیلم‌برداری و عکاسی حرفه‌ای، آرایشگاه حرفه‌ای و مسائلی ازاین‌دست. اما تأثیرگذارترین و حسی‌ترین بخش در میان تمام این اتفاقات، لحظه‌ی پوشیدن لباس عروسی است. لحظه‌ای که زن رویایش را محقق شده می‌بیند و آن را لمس می‌کند. با این وصف، عجیب نیست که پروسه‌ی انتخاب لباس عروسی، انتخاب بهترین مزون لباس عروس و تشخیص لباس عروس مناسب از دشوارترین بخش‌های مقدمات مراسم عروسی باشد.
در این مطلب انواع مختلف فرم اندام زنانه را بررسی کرده و مدل متناسب با آن را پیشنهاد می‌کنیم.
فرم‌های مختلف بدن شامل:

  • اندام ریز جثه و ظریف
  • اندام توپر
  • اندامی با بالاتنه‌ی سنگین
  • اندامی با بالاتنه‌ی کوچک
  • اندام گلابی‌شکل
  • اندام سیبی‌شکل
  • اندام فرم ساعت شنی
  • اندام لاغر و تخت

خانم‌ها برای برگزاری یک جشن عروسی باشکوه، بی‌اندازه اهمیت قائل هستند اما در کنار تمام فاکتورها، اینکه خودشان زیبا و بی‌نقص دیده شوند برایشان بیشترین اهمیت را دارد.

اندام ظریف و ریز جثه

انتخاب لباس عروس

اگر فرم و استخوان‌بندی اندامتان ریز است، بهتر است پیراهنی را انتخاب نکنید که اندامتان را با جزئیات به نمایش بگذارد. در عوض پیراهن‌های سایز متناسب یا اصطلاحاً «فیت» بدنتان با دامن‌های بلند که اندامتان را کشیده‌تر از حالت عادی نشان دهند مناسب شما هستند. از انتخاب لباس عروس با دامن پف‌دار و موج‌دار پرهیز کنید چرا که بدنتان در آن گم می‌شود. پیراهن‌های شیپور شکل، راسته، و یا پیراهن‌هایی که یک کمربند مجلسی در میانه‌ی آن قرار دارد، شما را قدبلندتر جلوه می‌دهد. پیراهن‌هایی که در قسمت بالاتنه اندازه‌ی بدنتان باشد(و اصطلاحاً کمی حالت کمرکرستی پیدا کنند) انتخاب‌های مناسبی هستند. به دنبال پیراهنی باشید که برش A مانند داشته باشند. جنس پارچه به سلیقه‌ی خودتان بستگی دارد. به‌عنوان مثل می‌توانید پارچه‌ای براق و درخشان انتخاب کنید اما باید این نکته را هم در نظر بگیرید که هرچه جزئیات اندامتان کمتر در دید باشد و توجه سایرین بیشتر به قسمت بالاتنه جلب شود، بهتر است.
این نکته را به خاطر داشته باشید که برای انتخاب لباس عروس مناسب، از پوشیدن پیراهن‌هایی که کمربند ندارند یا در قسمت کمر به طرز محسوسی باریک نشده‌اند، پرهیز کنید، چراکه این مدل لباس عروس، پایین‌تنه و پاهای شما را مخفی می‌کند و این‌طور به نظر می‌رسد پاهایتان اصلاً وجود ندارند!
انتخاب دیگری که برای زنان ریزاندام وجود دارد، پیراهن‌های عروسی کوتاهی است که به‌تدریج در حال متداول شدن است. مدل دیگری که ممکن است در یک مزون لباس ببیند و بپسندید پیراهن‌های شیکی هستند که یقه و پشت کمر کمی فانتزی دارند. این مدل‌ها نیز گزینه‌های مناسبی برای کشیده‌تر نشان دادن اندامتان به شمار می‌روند.
از انتخاب لباس عروسی که توجه را به سمت شانه‌ها شما جلب می‌کند پرهیز کنید و حتی‌الامکان به دنبال پیراهن با آستین‌بلند و تور بلند باشید.

اندام توپر و بزرگ‌تر از سایز

انتخاب لباس عروس

در این قسمت، منظور از توپر و بزرگ‌تر از سایز، اندام‌هایی است که هم در قسمت بالاتنه و هم پایین‌تنه پر هستند اما در قسمت پایین‌تنه، لگن و ران‌ها سایز بزرگ‌تری دارند. اگر فرم بدنتان به‌گونه‌ای است که پهلو، لگن و ران‌های پهنی دارید، می‌توانید یکی از این دو گزینه را انتخاب کنید: یا پیراهنی انتخاب کنید که انحناهای بدنتان را به‌خوبی به نمایش بگذارد، یا به دنبال لباس عروسی باشید که کمک می‌کند لاغر و باریک‌تر ازآنچه هستید به نظر بیایید.
از متناسب‌ترین مدل‌هایی که برای جثه‌های توپر وجود دارند، پیراهن‌هایی با چین‌های نامتقارن است که در قسمت کمر طرح ریش‌ریش دارند. سعی کنید لباسی انتخاب کنید که در قسمت بالاتنه برش V شکل داشته باشد تا توجه‌ها را بیشتر به سمت بالاتنه جلب کنید.
دامن لباس عروس مناسب اندام توپر، باید دقیقاً از زیرِ قسمت بالاتنه آغاز شود و با برش A مانند، تا پایین برود. باید به این نکته دقت داشته باشید که کمر دامن از قسمت سینه شروع نشده باشد و مدل چین‌دار نباشد چراکه یادآور لباس‌های حاملگی و زایمان است. جنس پارچه را طوری انتخاب کنید که شل و ول نباشد، زیرا باید فرم اندام شما را نشان دهد در غیر این صورت وزنتان بیشتر از میزان واقعی به نظر می‌آید.
حتماً به خاطر داشته باشید که به‌جای پارچه‌های شیک و مجلسی اما شل و ول، پارچه‌‌ای انتخاب کنید که مانند ساتن خوش‌فرم بایستد.

ضلع دوم مربع شادی

اندامی با بالاتنه‌ی سنگین

انتخاب لباس عروس

اگر در قسمت سینه‌ها و بالاتنه چاق هستید، نکته‌ی کلیدی انتخاب لباس عروس مناسب برای فرم اندام شما، یافتن پیراهنی است که یقه و قسمت‌هایی که اطراف گردن را در برمی‌گیرد با اندام شما متناسب باشد. این نکته‌ای که حتی اگر به بهترین مزون لباس عروس هم مراجعه کنید، به شما یادآوری خواهند کرد.
اول‌ازهمه باید به دنبال یقه‌های ساده باشید نه طرح‌های پرچین و پرزرق‌وبرق. یقه‌هایی که از زیر شانه شروع می‌شوند مانند یقه دلبری، فوق‌العاده خواهد بود. از استفاده از کمربندهای باریک اجتناب کنید همچنین از تورهای و گردنبند ساده استفاده کنید که توجه کمتری به قسمت بالاتنه‌ی شما جلب شود.

اندامی با بالاتنه‌ی ریز و باریک

انتخاب لباس عروس

اگر بالاتنه‌ی شما باریک و لاغر باشد و به مزون لباس عروس مراجعه کنید، مسلماً به شما توصیه خواهند کرد که پیراهنی با یقه‌ی شلوغ و چین‌دار انتخاب کنید. انتخاب لباس عروسی با کمک مزون‌هایی که فیزیک و اندام مختلف را می‌شناسند و بسته به فرم و سایز مشتریان، بهترین پیشنهادها را به آنان می‌دهند، چندان کار سختی نخواهد بود. استفاده از جواهرات و یا پیراهن‌هایی که جواهرات در یقه‌ی آن‌ها کار شده پیشنهادهای مناسبی به نظر می‌رسند. در عوض توجه داشته باشید به‌هیچ‌عنوان یقه‌هایی که شانه‌هایتان در آن‌ها نمایان است انتخاب نکنید.
از دیگر مدل‌هایی که ممکن است در مزون لباس عروس به شما پیشنهاد شود، پیراهنی با بالاتنه یا یقه‌ی ریش‌ریش و شلوغ است تا بدنتان پرتر نشان داده شود.
به خاطر داشته باشید که لباس زیر مناسب، برجستگی دلپذیری را در پیراهن شما ایجاد می‌کند اما با توجه به اینکه بسیاری از مدل‌های لباس عروسی، پشت‌باز یا دکلته هستند، در این زمینه برای انتخاب لباس عروسی با گزینه‌های محدودتری روبرو هستید.

هر شخصی، فرم بدن خاص خود را دارد، اما فارغ از خوش‌فرم بودن یا نبودن، می‌توان با رعایت یکسری نکات در انتخاب لباس عروس مناسب، ضعف‌های اندام را تا حد ممکن پوشاند.

اندام گلابی‌شکل

لباس عروس

زنانی که اندام گلابی‌شکل دارند، یعنی هر چه از بالاتنه به پایین می‌رویم اندامشان پهن‌تر می‌شود، در پیراهن‌هایی که فرم A مانند دارند، بسیار خوش‌فرم به نظر می‌رسند. از آنجا که این دامن‌ها به‌تدریج از بالا به پایین پهن‌تر شده و از قسمت کمر تا پایین مچ پا یک A را شکل می‌دهند، با فاصله گرفتن از لگن و ران‌ها، قسمت میانی بدن را باریک‌تر نشان می‌دهند. این یک قاعده‌ی کلی است.
حتی اگر از بهترین مزون لباس عروس خرید می‌کنید، پیراهنی که پایین‌تنه و باسن را برجسته‌تر نشان می‌دهد به‌کلی فراموش کنید. (پیراهن‌های مدل ماهی از این دسته هستند) و به جای آن سعی کنید قسمت‌های عریض‌تر مانند پایین‌تنه و لگن را بپوشانید.
پارچه‌های شق‌و‌رق‌تر و محکم‌تر مانند ساتن‌های آهاردار، برای این مدل لباس عروسی مناسب‌تر هستند چون به بدن نمی‌چسبند. یقه‌های V شکل و یا بعضی از مدل‌های بند لباس می‌تواند بالاتنه‌ی ظریف‌تری را به نمایش بگذارد.
به خاطر داشته باشید با مدل پیراهن A مانند، با پارچه‌های رسمی، شکلی رسمی و کلاسیک به خود می‌گیرید. اما اگر جنس پارچه کمی نرم‌تر و آزادتر باشد، پیراهن مدل غیررسمی‌تری پیدا می‌کند.

اندام سیبی‌شکل

لباس عروس

اندام سیبی‌شکل به اندام‌هایی گفته می‌شود که کمر (که باریک‌ترین بخش اندام نیز هست) به خوبی به چشم نمی‌آید. لباس عروس مناسب برای این نوع اندام پیراهنی است که توجه افراد را از بالاتنه‌ی عریض و قسمت‌های پهن‌تر دور کند.
متناسب‌ترین انتخاب، مدلی است که در قسمتی از اندام که باریک‌تر است، یعنی قفسه‌ی سینه تا چند سانتی‌متر پایین‌تر در قسمت کمر، چسبان بوده و با یک کمربند ساتن یا کمربند مجلسی دیگر تزیین شود. از این قسمت به پایین، پیراهن باید با ظرافت و به‌تدریج از کمر کمی آزادتر شده تا به‌طور مؤثری بخش‌های عریض اندام را بپوشاند و بدن را خوش‌فرم تر جلوه دهد.
بهتر است به دنبال تور و یا تزییناتی باشید که قسمت‌های بالاتر و قفسه سینه را که باریک‌تر هستند، بیشتر نمایان کند و توجه افراد بیشتر به این قسمت‌ها جلب شود. یقه‌های V شکل و یا یقه دلبری نیز می‌تواند به خوش‌فرم تر دیده شدن بالاتنه کمک کند.
از انتخاب لباس عروسی که در قسمت بالاتنه راسته است، توجه را به خطوط افقی بدن جلب می‌کند و درنتیجه قسمت میانی بدن را پهن‌تر نشان می‌دهد پرهیز کنید. دامن‌های پرچین و چندلایه نیز انتخاب‌های متناسبی به نظر نمی‌رسند، بلکه دامن‌هایی با قوس و انحنای نرم نسبت به دامن‌های پرچین در اولویت هستند.

مدل لباس عروس پرنسسی که شما را شبیه به پرنسس‌های افسانه‌ای می‌کنند

اندام فرم ساعت شنی

لباس عروس

این فرم اندام بیشترین محبوبیت را در بین خانم‌ها داراست و بسیاری از آنان با انجام ورزش‌ها و حرکات بدنی مرتبط، برای دستیابی به این فرم اندام تلاش می‌کند. می‌توان گفت فرم متناسب برای بدن یک زن در حالتی که نسبت‌های بین عرض بالاتنه، کمر و پایین‌تنه متعادل باشد، فرم ساعت شنی است.
عالی‌ترین انتخاب برای اندام‌هایی که فرم ساعت شنی دارند، لباس‌ عروسی است که قوس‌ها و انحنا‌های بدن را به بهترین شکل نمایان کند. بهترین انتخاب برای لباس عروس مناسب برای این فرم بدن، پیراهن‌هایی مانند مدل ماهی است که فرم بدن را به خوبی نمایان کند. این انتخاب روی تن هر فردی می‌نشیند و فارغ از قدکوتاه یا قدبلند بودن افراد، اندام را بی‌نقص نشان می‌دهد.
اگر اندام شما فرم ساعت شنی دارد و می‌خواهید بالاتنه‌تان کشیده‌تر به نظر بیاید، در انتخاب لباس عروسی دقت کنید که مدل پیراهنتان به‌گونه‌ای باشد که دامنش در قسمت دور لگن آزادتر بایستد، با این مدل پیراهن، بالاتنه‌ی کشیده‌تری خواهید داشت با دامنی که قسمت پایین‌تنه را به زیبایی پوشانده است.
اگر به مزون‌هایی که با عنوان «بهترین مزون لباس عروس» مشهور هستند مراجعه کنید، قطعاً در خصوص انتخاب لباس عروسی مناسب پیشنهادهای جالبی خواهید شنید، مثلاً اینکه پیراهنتان در ناحیه پایین کمر (که انحنای بدن به خوبی جلوه داده می‌شود) تزییناتی داشته باشد تا بر قوس بدن بیشتر تأکید شود.

اندام لاغر و تخت

لباس عروس

منظور از اندام لاغر و تخت، اندامی است که برجستگی و انحنای خاصی در آن مشاهده نمی‌شود. زنانی که لاغراندام هستند و قوس‌های اندامشان آن‌چنان به چشم نمی‌آید تلاش می‌کنند تا همان انحناها و برجستگی‌های نه‌چندان بارز را تا حد امکان برجسته‌تر کنند.
به‌عنوان بهترین انتخاب، در پی پیراهن‌هایی باشید که دارای برش‌ها و خطوط مورب باشند. لباس عروس‌هایی با یقه‌های V شکل خیلی باز و پیراهن‌های پشت‌باز یا پیراهن‌هایی که قسمت پشتشان فانتزی یا توری است، اگر در ناحیه‌ی پایین کمر، دقیقاً اندازه‌ی کمر باشند(نه گشاد و نه چسبان) اندام را منحنی نشان می‌دهند. همچنین پیراهن‌هایی که در قسمت ران‌ها بازتر و عریض‌تر می‌شوند، برای قوس دادن به اندام مناسب‌اند. لباس عروس مناسب برای این فرم اندام، پیراهنی است که علاوه بر داشتن تزیینات لازم، فرم و دوخت آن به‌گونه‌ای باشد که به‌خودی‌خود در قسمت‌هایی تنگ باشد و در قسمت‌هایی قوس و برجستگی داشته باشد.
به‌طورکلی انتخاب لباس عروس با وجود این حجم از تنوع در طرح و فرم، کار دشواری به نظر برسد. اما با کمی دقت و بررسی درمی‌یابیم قدم اول برای انتخاب لباس عروس مناسب، شناخت فرم بدن و بررسی انواع مختلف لباس عروسی است. کسانی که آگاهی لازم را دراین‌باره نداشته باشند عجیب نیست که برای این انتخاب، سردرگم شده و تنها راه چاره را جستجوی بهترین مزون لباس عروس بدانند، اما با توجه به مطالب ذکر شده، احتمالاً شما دیگر کار سختی برای تشخیص فرم اندام و انتخاب لباس عروسی نخواهید داشت.

درباره‌ی تیم تولید محتوای ولیمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *