یکشنبه 5 فروردین 1403
باورهای غلط درباره ازدواج

باورهای غلط درباره ازدواج

باورهای غلط درباره ازدواج که نباید به آن ها توجه کرد

باورهای غلط درباره ازدواج

 

ازدواج یکی از مهمترین تصمیم هایی است که هرفرد در طول زندگی خود باید بگیرد. مثل هر تصمیم مهم دیگری این تصمیم هم به علل و عوامل متعددی بستگی دارد.

بسیاری افراد به دلیل ابهامات و تردید هایی که در تصمیم گیری دارند به باورهای غلط درباره ازدواج که از سوی دیگران دیکته می شود اتکا می کنند که می تواند آینده آن ها را با خطر مواجه کند.

باورهای غلط در باره ازدواج می تواند به عوامل فرهنگی، تربیت خانوادگی یا دنیای فانتزی که فیلم ها برای ما ساخته اند به وجود آمده باشد.

برخی از باورهای اشتباه در باره ازدواج را ازمنابع مختلف دریافت کرده ایم و از این رو به آنها معتقد شده ایم وقت آن رسیده که باورهای غلط خودمان را برای زندگی بهتراصلاح کنیم.برخی از مرسوم ترین باورهای غلط درباره ازدواج عبارت اند از:

  • ازدواج پایان بدبختی هاست

برای خوشبختی و ورود به شهر خوشی ها ازدواج کردن یک اشتباه بزرگ است. یکی از مهمترین باورهای غلط درباره ازدواج این است که فکر کنیم ازدواج پایان سختی ها، مشکلات و به عبارت کلی بدبختی های ماست.

ازدواج یکی از مراحل زندگی است که بعد از آن ما نه خوشبخت می شویم و نه بدبخت. بلکه تنها با تلاش ، تعهد و همت است که ما می توانیم این مرحله را به خوبی سپری کنیم و به موفقیت دست یابیم.خوشبختی یا بدبختی یک احساس درونی است که ما به خودمان هدیه می دهیم و به هیچ عامل بیرونی مثل ازدواج بستگی ندارد.

  • فرمولی برای ازدواج هست

ازدواج یک دستورالعمل کلی که همه باید از آن تبعیت کنند ندارد. باورهای غلط درباره ازدواج سبب می شود که ما همواره در پی کپی برداری از الگوی ازدواج افراد موفق اطرافمان باشیم.

چرا بعضی ها مجردی را ترجیح می دهند؟

درحالیکه هرکدام از ما دنیایی است که باید به روش خودمان کشفش کنیم. نمی توان برای همه نسخه پیچید که اول عاشق شوید بعد ازدواج کنید و حتی نمی توان به همه حکم کنیم اول ازدواج کنید عشق خودش به وجود می آید.

این مساله در مورد سن ازدواج، مشخصات همسرو… هم صادق است.

  • فقط باید با… ازدواج کنم

  • باورهای غلط درباره ازدواج

اینکه بگوییم تنها درازدواج با فردی که در ذهن داریم خوشبخت می شویم کار اشتباهی است. این باور غلط درباره ازدواج باعث می شود چشم خود را به روی افراد دیگری که ممکن است به ما علاقه داشته باشند و زندگی مشترک خوبی برای ما بسازند ببندیم.

 

  • پس از ازدواج همسرم را تغییر می دهم

اینکه به امید تغییر همسرتان با او ازدواج کنید می تواند خطرناک ترین باور غلط درباره ازدواج باشد. شخصیت هر فرد در سال های اولیه زندگی او شکل می گیرد و تغییرآن بسیار دشوار خواهد بود.دیده شده برخی افراد موفق به تغییر برخی ویژگی های شخصیتی خود شده اند اما این تنها با میل و اراده شخصی آن ها و با صرف زمان بسیار امکان پذیر خواهد بود.

بنابراین اگر فکر کنید شما می توانید به زور همسرتان را تغییر دهید سخت در اشتباه هستید.

  • تنها با همسر رویایی خودم ازدواج می کنم

اینکه منتظر باشید فردی که از کودکی در ذهن خود ساخته اید از راه برسد و به شما پیشنهاد ازدواج بدهد ازباورهای غلط درباره ازدواج است.

فرد رویایی شما ساخته ذهن شماست و ممکن است وجود خارجی نداشته باشد.ازدواج یک تصمیم عاقلانه است که با رویا و تصور میانه ای ندارد. سعی کنید هنگام تصمیم گیری ملاک های حقیقی را بسنجید.

  • همه باید ازدواج کنند

هیچ قانون کلی برای اینکه همه باید ازدواج کنند وجود ندارد. بنابراین فقط برای اینکه ازدواج کرده باشید به زندگی با فردی که دوستش ندارید و با ملاک های شما هیچ انطباقی ندارد رضایت ندهید.

چگونه با فرزند نوجوانم رفتار کنم؟

 

مهم این است که ازدواج درستی داشته باشیم. هرگز ازدواج نکردن بهتر از این است که خودمان را به یک رابطه سخت و آسیب زا محکوم کنیم.

باورهای غلط درباره ازدواج

  • خودم به تنهایی می توانم تصمیم بگیرم

هرچقدر انسان پخته، عاقل و هوشمندی باشید ازدواج تصمیمی نیست که به تنهایی بتوانیدبگیرید. همه ما به مشورت افراد باتجربه، متخصصین و کسانی که به آینده ما اهمیت می دهند نیاز داریم.

پیش از تصمیم به ازدواج حتما مشورت کنید. اما اینکه با چه کسی مشورت می کنید هم خیلی مهم است. سعی کنید افرادی که صاحب اندیشه هستند برای مشورت در امر ازدواج انتخاب کنید.

 

  • ازدواج پایان همه چیز است

برخی فکر می کنند که سخت ترین کار پیدا کردن همسر مناسب و ازدواج است بعد از آن می توان نفس راحتی کشید و استراحت کرد. باور های غلط درباره ازدواج با این فکر به اوج خطرناکی خود می رسد.اتفاقا کارها بعد از ازدواج تازه شروع می شود هر لحظه و هر روز باید برای حفظ ازدواجتان تلاش کنید و برای همسرتان وقت بگذارید. ازدواج تنها آغاز راهی پر فراز و نشیب است و نه پایان آن.

حال که با مهم ترین باورهای غلط درباره ازدواج آشنا شدید این نکته را در نظر داشته باشید که هر فرد برای خود ملاک های مشخصی برای ازدواج دارد.

چیزی که برای شما خیلی مهم به نظر می رسد در ذهن دیگری ممکن است بی اهمیت باشد.

مهم این است که ملاک های منطقی و متعارفی برای انتخاب همسرآینده خود داشته باشید و به ملاک های اساسی و درخور توجه خود پایبند باشید در این صورت می توانید همسر آینده خود را به خوبی انتخاب کنید.

شهرزاد کیافر

درباره‌ی تیم تولید محتوای ولیمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *