پنج‌شنبه 9 فروردین 1403
استرس های قبل و بعد از ازدواج

استرس های قبل و بعد از ازدواج

استرس های قبل و بعد از ازدواج

زندگی مشترک به معنای قبول مسئولیت های جدید است نه مشکلات جدید اما نمی توان بار استرس های زندگی مشترک را کتمان کرد.
زندگی مشترک برای هر یک از طرفین استرس هایی به همراه دارد، از ابتدایی ترین نقطه شروع آن تا ادامه زندگی این استرس ها همراه ما خواهد بود.
اما چه استرس و اضطراب هایی پیش روی ماست و برای مقابله با آنها چه تدابیری می توانیم بیاندیشیم؟

استرس های قبل و بعد از ازدواج

استرس های قبل از ازدواج

استرس های زندگی مشترک برای بعضی ها تبدیل به کابوسی می شود که بعضا باعث فرار عروس یا داماد از مراسم ازدواج می گردد!
دنیای فکر و خیال ما را احاطه می کند و از هر موضوع ریز و درشتی ما را می ترساند!
استرس آینده، وضعیت احساسی، وضعیت مالی، استقلال و هزار و یک استرس دیگر به سراغ ما می آید. مهم ترین آن استرس شروع یک زندگی کاملا جدید است، همانند تولدی دیگر.
قطعا همین طور است. بی شک شروع یک زندگی مشترک مهم ترین تصمیم زندگی هر فردی به حساب می آید.
تصمیمی که می تواند مسیر زندگی او را برای همیشه تغییر دهد. مرز تباهی و خوشبختی به قدر یک مو باریک است. ترس اینکه آیا انتخاب صحیحی را انجام داده اید یا خیر تمام وجود شما را فرا می گیرد. اما باید چه کرد؟

استرس های قبل از ازدواج

بهترین راه کار، سپردن کار به کاردان است. عشق پروسه ای پیچیده است که عقل و منطق را ضایع می کند. به همین منظور بهتر است از مشاوره های قبل از ازدواج غافل نشوید. افراد متخصص و تحصیل کرده به راحتی با تست های مختلف تا میزان بالایی تشخیص دهند که تصمیم شما درست یا غلط است. البته به شما بستگی دارد که رائ او را بپذیرید یا خیر. اما اگر با مشورت یک مشاور مناسب تصمیم گیری کنید، قطعا بسیاری از استرس های زندگی مشترک در شما از بین می رود.

مدل لباس نامزدی برای دختر خانم‌های جوان ایرانی که به تازگی قصد ازدواج دارند

استرس های قبل از ازدواج

استرس های بعد از ازدواج

وقتی که زندگی مشترک را با یک فرد دیگر شروع کردید، به معنای وحدت و ما شدن است. مشکلات تک تک شما مشکل هر دوی شماست و بعضا این مساله باعث ایجاد استرس در شما خواهد شد. فرق ندارد زن یا مرد، استرس برای همه است. اما وقتی انتخاب خود را به نحو احسن انجام داده باشید، استرس اصلا جایز نیست. استرس پول، خانه، موقعیت کاری، حرف دیگران و یا استرس در مورد امنیت و ثبات احساسی.
همه این استرس ها کاملا طبیعی است. شما یک زندگی کاملا جدید را شروع کرده اید. اما این را به خاطر داشته باشید که شما کاری را انجام دادید که بسیاری از هم نسل های شما با شنیدن نامش رعشه بر اندامشان می افتد! پس سر خود را بالا بگیرید، سینه خود را ستبر کنید و با قدرت قدم های خود را در راهی که شروع کردید بردارید. استوار باشید، تنها راه غلبه بر ترس است.
شاید با خود بیاندیشید که اگر فلان مشکل مالی من حل شود، استرس مالی من از بین خواهد رفت. اما اینطور نیست. این به دلیل میل انسان به کمال و رشد است. شما همیشه مساله ای برای مضطرب شدن برای خود خواهید ساخت! اما اضطراب و استرس تنها قدم های شما را در ادامه مسیر سست می کند و هیچ تاثیر دیگری نخواهد داشت!

استرس های بعد از ازدواج

پس منتظر این نباشید که مشکلاتی که استرس آنها را دارید حل شوند تا به آرامش برسید. فراموش نکنید که شما به آرامش رسیده اید! همین که تحت هر شرایطی یک همراه همیشگی کنار خود دارید آرامش محض است. باور کنید بسیاری در حسرت داشتن موقعیت احساسی شما هستند.
روش های کنترل اضطراب و استرس بسیار در این راه شما را می تواند یاری کنند. می توانید با مراجعه به یک روانکاو به سادگی اضطراب خود را کنترل کنید. اضطراب تنها شما را در یک منجلاب غرق می کند و به شما اجازه فکر کردن نمی دهد. اگر دچار استرس هستید، از یک متخصص کمک بگیرید و فراموش نکنید که استرس تنها سعی دارد تا شما را از اهدافتان دور کند. در این مواقع فقط کافیست شیرینی های زندگی مشترک را کمی با خود مرور کنید و گاهی بی هیچ فکر و دغدغه کمی با همسر خود وقت بگذرانید. اینطور متوجه می شوید که چقدر در زندگی جلو تر از دیگران هستید. سعی کنید استرس زندگی مشترک خود را با همسر خود در میان بگذارید، با او وقت بگذرانید و اجازه ندهید استرس بر شما غلبه کند.
علیرضا مشرقی

چگونه یک حاملگی سالم داشته باشم؟

درباره‌ی تیم تولید محتوای ولیمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *