پنج‌شنبه 9 فروردین 1403
حفظ گرمای روزهای اول آشنایی، پس از ازدواج

احساس صمیمیت پس از ازدواج

حفظ گرمای روزهای اول آشنایی، پس از ازدواج

برخی از افراد تصور می کنند که ازدواج تنها همان جشن بزرگ روز عروسی است و از تعهد داشتن در ازدواج چیزی نمی دانند، به همین دلیل هم هست که بسیاری از آن ها پس از ازدواج احساس صمیمیت خود را با همسرشان از دست می دهند. احساس صمیمیت پس از ازدواج می تواند به عوامل بسیاری بستگی داشته باشد که با رعایت برخی نکات ساده می توانید به آن ها دست پیدا کنید.
هر ازدواجی چرخه هایی را طی می کند. ما در این مطلب قصد داریم به روش هایی اشاره کنیم که با استفاده از آن ها می توانید همواره گرمای روزهای اول آشنایی را پس از ازدواج نیز، زنده نگاه دارید و حتی پس از گذشت سال ها از ازدواج، در کنار همسرتان احساس صمیمیت کنید.

اولویت بندی

حفظ گرمای روزهای اول آشنایی، پس از ازدواج

 

در هر روز برای زن و شوهرها اتفاقاتی متفاوت رخ می دهد که می تواند آن ها را از یک دیگر غافل کند. به طور مثال ممکن است رییس پروژه ای سنگین را بر عهده شما گذاشته باشد و یا فرزندان هر کدام مشغولیت هایی  را برای شما به وجود  بیاورند. این موضوع مهمی است که شما همواره همسرتان را در اولویت قرار دهید و از توجه به او غافل نمانید. در واقع همسرتان مهم ترین فرد در زندگی شما می باشد و به همین دلیل باید توجه خود را به صورت کامل به او اختصاص دهید.

انعطاف در مقابل پستی و بلندی های زندگی

بسیاری از زوجین تصور می کنند که ازدواج تنها محدود به روز عروسی می شود؛ در حالی که این طور نیست و ازدواج تعهدی بلند مدت است که در آن دو نفر با هم پیمان می بندند تحت هر شرایطی با هم بمانند.

برای با هم بودن تان برنامه ریزی نمایید

منظور از برنامه ریزی برای زمان با هم بودن این است که بیش از حد در کنار یک دیگر نباشید، علاوه بر این مورد باید کیفیت زمان بودن با هم تان را نیز ارتقاء دهید. به طور مثال هنگام صرف شام می توانید در کنار بچه ها شام را خورده و سپس به رخت خواب بروید و یا می توانید در رستورانی رمانتیک و بدون بچه ها این کار را انجام دهید. برای این که بهترین اتفاقات و خاطرات را رقم بزنید، بر روی نحوه گذراندن زمان تان با یک دیگر برنامه ریزی کنید.

آشنایی قبل از ازدواج فرصتی برای شناخت و تصمیم‌گیری

هدیه دادن

از هر فرصتی برای هدیه دادن استفاده نمایید. لازم نیست حتما هدیه شما بسیار بزرگ باشد، تنها خرید یک بسته شکلات و یا حتی بسیاری وسایل کوچک دیگر نیز می تواند بسیار جذاب باشد و صمیمیت پس از ازدواج  را افزایش دهد.
البته هدیه خریدن نیز موضوعی مهم بوده و لازم است، برای خرید هدیه ای ایده آل، اطلاعات لازم را در این زمینه کسب نمایید؛ زیرا  خرید هدیه برای خانم ها و آقایان، موضوعی متفاوت است و برای هر کدام باید نکاتی جداگانه را لحاظ کنیم.

بیش تر با هم بخندید

حفظ گرمای روزهای اول آشنایی، پس از ازدواج

 

همه ما این را شنیده ایم که خنده درمان هر دردی است، پس حالا بدانید که این داروی شگفت انگیز می تواند برای حل کردن مشکلات ازدواج شما نیز موثر باشد.
برای این که بیش تر با هم بخندید می توانید به تماشای یک فیلم کمدی رفته و یا تئاتری خنده دار را ببینید. البته به صورت کلی به شما پیشنهاد می کنیم که در زندگی روزمره خود وقایع طنز را کشف کرده و همیشه برای خندیدن بهانه ای را پیدا کنید.

ارتباط عاطفی و لمس یک دیگر

حفظ گرمای روزهای اول آشنایی، پس از ازدواج

 

همه ما می دانیم ارتباطات جنسی یکی از مهم ترین قسمت های هر ازدواجی است و کیفیت آن می تواند تعیین کننده بسیاری از موارد باشد؛ اما علاوه بر ارتباطات جنسی توجه و محبت در طول روز نیز بسیار ضروری است. به طور مثال هنگامی که صبح ها از یک دیگر جدا شده و به سرکار می روید، هم دیگر را ببوسید؛ در هنگام قدم زدن دستان یک دیگر را بگیرید و یا با هم برقصید. تمام این نکات بسیار کوچک تاثیر بسیاری بر روابط ما خواهند داشت و صمیمیت پس از ازدواج را افزایش می دهند.

شنونده خوبی باشید

همه ما صحبت های یک دیگر را می شنویم؛ اما گوش دادن فعال با شنیدن عادی تفاوت دارد. در گوش دادن فعال شما صحبت های طرف مقابل تان را درک می کنید و می توانید خودتان را در جای طرف مقابل احساس کنید. پس شنونده خوبی برای همسرتان باشید و او را درک نمایید تا پس از ازدواج تان نیز مانند روزهای اول، با یک دیگر صمیمی بمانید.

توصیه های خانگی برای سرحال ماندن در هوای سرد

عذرخواهی همسرتان را بپذیرید و خودتان نیز عذرخواهی کنید

همه ما می دانیم که گذشت در زندگی مشترک موضوع بسیار مهمی است. برای گذشت داشتن از دیگران نه تنها باید پذیرای معذرت خواهی آن ها باشید؛ بلکه خودتان نیز در هنگام مرتکب شدن هر گونه اشتباهی مسئولیت آن را بر عهده گرفته و عذرخواهی کنید. با این کار محبت بین طرفین افزایش یافته و می توانند صمیمت بیش تری با هم داشته باشند.

انجام فعالیت های مشترک

برای افزایش صمیمت پس از ازدواج می توانید به انجام کارهای مشترک با یک دیگر بپردازید. به طور مثال صبح ها با هم به دوچرخه سواری رفته و یا در کلاسی مشترک ثبت نام نمایید.

سپاسگذار باشید

شاکر بودن یکی از قوانین مهم زندگی همه ما انسان ها است. در زندگی مشترک نیز باید این قانون را رعایت کرده و همواره به خاطر داشتن همسرتان شکر گذاری کنید. فراموش نکنید که هیچ گاه نباید روابط خود را با دیگران مقایسه نمایید.

تجربه های جدید

حفظ گرمای روزهای اول آشنایی، پس از ازدواج

 

گاهی زندگی بسیار عادی و تکراری می شود که در این گونه مواقع به شما پیشنهاد می دهیم به امتحان کردن تجربه های جدید بپردازید. رفتن به مکانی جدید با هم، ثبت نام در کلاسی جدید، انجام فعالیت های جدید و….همگی می توانند بر افزایش گرمای پس از ازدواج موثر باشند.

پیام های غیر منتظره

لازم نیست حتما پیام های عاشقانه خود را از طریق تلفن همراه برای همسرتان بفرستید. با قرار دادن یادداشتی عاشقانه در مکان های غیر قابل منظره مانند روی تخت و یا مقابل آیینه، می توانید همسرتان را غافل گیرکنید. این پیام ها می توانند تاثیری بیش تر نسبت به پیام های عادی در تلفن همراه داشته باشند.

الهه افهامی

درباره‌ی تیم تولید محتوای ولیمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *