جمعه 10 فروردین 1403
۱۰ اشتباه رایج در آرایش عروس

۱۰ اشتباه رایج آرایش عروس که عروس خانم‌های ایرانی باید از آن اجتناب کنند

۱۰ اشتباه رایج در آرایش عروس

روز عروسی شما مهمترین روز زندگی شماست و یکی از روزهایی است که عکس زیادی در آن می‌گیرید. برای این که در این روز مهم، ظاهری خیره کننده داشته باشید و عکس­هایی با خاطرات ماندگار ثبت کنید. اشتباهات رایج در آرایش عروس را که در این مطلب برای شما گردآوری کرده‌ایم مطالعه کنید. رعایت این نکات به شما کمک می‌کند که زیباترین عروس دنیا شوید.

۱) امتحان کردن سبک جدیدی از آرایش

روز عروسی روز مناسبی برای امتحان کردن آرایش غلیظ و تند برای اولین بار نیست. متخصصان زیبایی، امروزه توصیه می­‌کنند در آرایش عروس از تن رنگهایی استفاده شود که عروس بیشترین احساس راحتی را داشته باشد. این آرایش باید به گونه‌ای باشد که چهره­‌ی معمولی خود را داشته باشد.
به­ عنوان مثال یکی از متخصصان زیبایی جهان به نام خانم سونیا کاشوک معتقد است:

عروس خانم‌­ها در روز عروسی خود، بیش از حد معمول آرایش می‌­کنند. این روز، روز ویژه‌­ای برای شما عروس خانم‌هاست پس سعی کنید بیشتر شبیه خودتان باشید. زیرا کسانی که به مراسم عروسی شما آمده­‌اند دوست دارند شما را ببینند نه چهره­‌ی شخص دیگری را!

۱۰ اشتباه رایج در آرایش عروس

۲) تست نکردن مدل آرایش خود قبل از جشن عروسی

برای انتخاب مدل آرایش مناسب قبل از عروسی در مجلات یا سایت­‌های اینترنتی جستجو کنید. عکس­‌های قبلی خودتان را ببینید. آرایشی را که بیشتر می­‌پسندید و در عکسهایتان ظاهر زیبایی به شما بخشیده است را به آرایشگرتان نشان دهید. بهتر است از او بخواهید به جای مدل‌های غیر متعارف مطابق سلیقه­‌ی شما عمل کند.
مرحله­‌ی بعدی مستلزم هزینه‌­ی اضافی است ولی ارزشش را دارد! حدود سه ماه قبل از مراسم، به سالن آرایشی مدنظرتان مراجعه کرده و یک ­بار آرایش عروس خود را تست کنید. اگر از نتیجه راضی نبودید فرصت دارید که گزینه­‌ی دیگری را امتحان کنید. همچنین سعی کنید در این روز لباس سفید به تن داشته باشید. البته در صورتی که دوست دارید متفاوت باشید می‌توانید از لباس عروسی رنگی نیز استفاده کنید.

۱۰ اشتباه رایج در آرایش عروس

۳) عدم آماده­ سازی پوستتان برای این روز بزرگ

قبل از شروع آرایش، اقدامات لازم را برای آماده سازی پوست صورت انجام دهید. متخصصان این امر توصیه می­‌کنند با محصولات پاک کننده­ پوستتان را بشویید و از مرطوب کننده و کرم آب رسان دور چشم استفاده کنید تا آرایش به راحتی روی پوستتان بنشیند. اگر روز قبل از عروسی صورتتان جوش زد، حساسیت به خرج ندهید و با آنها بازی نکنید. کاور کردن جوش بسیار آسان­تر از زخم روی صورت است!
اگر از محصولات مراقبت پوست و یا ضد آکنه استفاده می­‌کنید، در روزهای نزدیک به مراسم عروسی، محصولات آرایشی جدید را تست نکنید. زیرا ممکن است پوستتان به این مواد جدید حساسیت داشته باشد. بهترین اقدام موثر که توصیه می­‌شود، مرطوب سازی روزانه و شبانه پوست صورت به صورت منظم می­‌باشد.

مدل آرایش چشم : آموزش گام به گام آرایش چشم برای عروس خانم‌ها

آرایش عروس

۴) بی‌توجهی به ساقدوش‌ها

ساقدوش­‌ها در بیشتر عکس‌­ها همراه شما هستند. بنابراین فراموش نکنید که راهنمایی­‌ها و نکات لازم را به آن­ها گوشزد کنید. به یاد داشته باشید که شما ساقدوش‌هایی با رنگ مو و آرایش متفاوت نمی­‌خواهید، زیرا در این ­صورت توجه مهمانان به جای عروس به ساقدوش‌ها جلب می‌شود. از آن­‌ها بخواهید تا حد امکان ظاهر هماهنگ و یکسانی داشته باشند تا شما از همه متفاوت­‌تر و خیره کننده­‌تر به نظر برسید.

آرایش عروس

۵) استفاده بیش از حد برق لب

در آرایش خود از رژ لبی استفاده کنید که به راحتی پاک نشود و دوام زیادی داشته­ باشد. برق لب سریع پاک می­‌شود و در عکس­‌های عروسی درخشش زننده‌ای ایجاد می‌کند. توجه داشته باشید که اگر از تور یا شنل برای پوشاندن صورت خود استفاده می‌کنید، ممکن است که بخشی از رژ یا برق لب شما به پارچه بچسبد. در این صورت لکه‌هایی روی لباس سفید شما ایجاد خواهد شد و شما را آزرده خواهد کرد. همچنین اگر قصد دارید مدل موی بازی را برای جشن عروسی خود انتخاب کنید، ممکن است برق لب به موهای شما چسبیده و شما را ناراحت کند.

آرایش عروس

۶) استفاده نادرست از رژ گونه

برای استفاده از رژگونه در آرایش عروس روی قسمت سیبی شکل گونه­‌هایتان تمرکز کنید. بسیاری از افراد به اشتباه فکر می­‌کنند باید حرکت برس رژگونه را از قسمت استخوانی زیر گونه شروع کنند و به سمت گیج‌گاه ادامه دهند. اما جالب است بدانید که این سبک استفاده از رژ گونه در دهه ۷۰ میلادی رایج بوده و امروزه دمده شده است. این روزها برای جلوه بیشتر از کرم رنگ برنزه ملایم در قسمت استخوانی زیر گونه استفاده می‌­شود که با رنگ رژگونه نیز هماهنگ باشد.

انواع مداد و خط چشم

آرایش روز عروسی

۷) آرایش غلیظ چشم‌­ها

به غیر از ریمل همه رنگ­‌های سیاه را از مدل آرایش خود در روز عروسی حذف کنید. استعمال خط چشم و سایه­‌ی سیاه رنگ برای چشم­‌ها ظاهر شما را خشن و ناخوش­ایند می­‌کند. در مقابل استفاده از رنگ­‌های مختلف و روشن، آرایش روز عروسی شما را مجلل و چشم­‌نواز خواهد کرد.
اگر به زیبایی خود در عکس­‌های عروسی حساسیت زیادی دارید، آرایش چشم دودی را فراموش کنید. زیرا ممکن است باعث ایجاد هاله‌های سیاه رنگی در اطراف چشم شود. متخصصان توصیه می­‌کنند از رنگی استفاده کنید که با رنگ چشمانتان هماهنگی لازم را داشته ­باشد. ترکیب رنگ مناسب برای هر چشم به صورت زیر است:

رنگ قهوه‌­ای برای چشمان فندقی، قهوه‌­ای تیره برای چشم آبی­‌ها و رنگ بنفش یا خاکستری برای چشم­‌های قهوه‌­ای.

آرایش روز عروسی

۸) آرایش نامتناسب ابروها

ابروها قاب چشمانتان هستند و تاثیر بسزایی در زیبایی صورت دارند. بنابراین بهتر است از یک محصول مناسب که با رنگ موهایتان هماهنگی دارد برای آرایش ابروهایتان استفاده کنید و سعی کنید ظاهری طبیعی به آن­ها ببخشید.

آرایش روز عروسی

۹) عدم استفاده از لوازم آرایشی ضدآب

حتما سعی کنید از ریمل و مواد آرایشی ضدآب استفاده کنید. به­ عنوان یک عروس طبیعی است که در روز عروسیتان چند قطره اشک بریزید و اگر از ریمل ضدآب استفاده نکنید ظاهر نامطلوبی ایجاد خواهد شد. یادتان باشد اگر چند قطره اشک روی صورتتان ریخت، با مالیدن دست آن را پاک نکنید، بلکه با ضربه ‌های متوالی صورت خود را پاک کنید تا آرایشتان به هم نریزد.

۱۰) به همراه نداشتن پک آرایشی

روز عروسی روز طولانی و مهمی برای شما  است و ممکن است اتفاقات مختلفی رخ دهد. برای مثال اگر عرق کنید پوست صورتتان چرب می­٬شود و آرایش صورتتان به هم می­‌ریزد، پس سعی کنید حتما پد مناسبی برای پاک کردن چریی صورتتان به همراه داشته باشید.

آرایش صورت

درباره‌ی تیم تولید محتوای ولیمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *