پنج‌شنبه 9 فروردین 1403
چگونه پوستی شفاف داشته باشیم

چگونه پوستی شفاف داشته باشیم

چگونه پوستی شفاف داشته باشیم

همه به دنبال داروها و روش‌هایی می‌گردند که روند پیر شدن پوست خود را به تعویق بیاندازند ولی شاید برایتان جالب باشد که شما می‌توانید تنها با نوش جان کردن خوراکی‌های خوشمزه و تازه، پوستی شفاف و سالم به خودتان هدیه دهید.
این مواد غذایی را وارد برنامه غذایی روزمره خود کنید و شاهد درخشان شدن پوست خود باشید.
در این مقاله می‌خوانید چه نوع تغذیه‌ای شما را در داشتن پوشتی شفاف یاری می‌کند.

رنگ و شفافیت پوست

رنگ‌دانه اصلی پوست «ملانین» نام دارد که اساسی‌ترین عامل تعیین‌کننده رنگ پوست است. سیاه‌پوستان از ملانین بیشتری نسبت به سفیدپوستان برخوردارند. رنگ پوست به دو صورت شکل می‌گیرد:

  1. رنگ پوست ذاتی: که به‌صورت ژنتیکی و وابسته به نژاد و ملانین موجود در پوست است.
  2. رنگ پوست اکتسابی: که به دلیل تماس نور آفتاب با پوست یا به دلایل هورمونی (مانند حاملگی) حاصل می‌شود.

سلول‌های حاوی رنگ‌دانه در قسمت‌های مختلف بدن، ‌تراکم متفاوتی دارند ولی در کنار تمام این دلایل، شفافیت پوست به‌طور مستقیم با تغذیه مناسب و کافی و همچنین فعالیت و ورزش بدنی در ارتباط است. به‌عنوان‌مثال، آنتی‌اکسیدان‌ها در حفظ سلامتی پوست،‌ بسیار تأثیرگذار هستند، یا ویتامین‌هایی مانند ث (C) و ای (E) نقش بسزایی در بازسازی و شفافیت پوست ایفا می‌کنند. به همین جهت در ادامه قصد داریم تا خوراکی‌های مناسب که باعث شفاف شدن پوست می‌گردند را معرفی کنیم؛ فرض را بر این می‌گذاریم که در کنار استفاده از این خوراکی‌ها، شما مراقبت‌های لازم مانند محافظت در برابر نور خورشید و مواردی از این قبیل را انجام می‌دهید.

خوراکی‌هایی که پوست شما را شفاف، زیبا و جذاب می‌کنند

غذاهای سالم و مقوی همان‌طور که باعث افزایش انرژی و بهبود سلامت جسم و روان می‌شوند، به‌شدت بر روی شفافیت و زیبایی پوست نیز تأثیرگذار هستند. شاید ساده‌ترین راه برای دست یافتن به پوستی شفاف و زیبا، تهیه یک رژیم غذایی سالم و خوردن غذاهای خوشمزه و طبیعی باشد! به مطالبی که در ادامه آمده است توجه کنید تا با استفاده از خوراکی‌های در دسترس، راهی برای شفافیت پوست خود بیابید.

  • ماهی

ماهی‌ها (به‌خصوص قزل‌آلا و سالمون) سرشار از ویتامین دی (D) و اسید‌های چرب امگا 3 هستند که سلامت قلب، استخوان و روده انسان را در پی دارند. ویتامین‌ها و اسیدهای چرب موجود در ماهی‌ها باعث شده تا آب‌رسانی به پوست، بهتر و سریع‌تر انجام گیرد و همواره رطوبت پوست و مو حفظ شود. همچنین خوردن ماهی قزل‌آلا و سالمون، از چین‌وچروک پوست می‌کاهد و التهاب آکنه را تقلیل می‌بخشد.

علت ریزش مو

چگونه پوستی شفاف داشته باشیم

  • تخم‌مرغ

تخم‌مرغ! این خوراکی ساده ولی جذاب برای تمام سنین! اگر تخم‌مرغ را به‌صورت آب‌پز میل کنید یا با روغن‌های سالم و با کلسترول پایین سرخ‌کنید، یکی از بهترین خوراکی‌ها برای سلامت پوست و ناخن خود را در اختیار خواهید داشت. تخم‌مرغ منبع غنی بیوتین (ویتامین ب 7) بوده که در استحکام ناخن و شفافیت پوست نقش بسزایی را ایفا می‌کند.

چگونه پوستی شفاف داشته باشیم

  • اسفناج

ویتامین‌هایی مانند ای (E)، آ (A)، ث (C) و همچنین آهن، منیزیم، کلروفیل، فولیت (اسید فولیک)، فیبر و پروتئین‌های گیاهی، موادی هستند که برای داشتن پوستی زیبا و شفاف به آن‌ها نیاز خواهید داشت و تمام این مواد را می‌توانید در اسفناج بیابید! اسفناج یک گیاه مغذی است که سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها بوده و برای جلوگیری از انواع امراض پوستی، مفید است. اسفناج را می‌توانید به همراه سالاد یا بخارپز شده میل کنید و با این کار، پوستی سالم و شفاف به خود هدیه دهید.

چگونه پوستی شفاف داشته باشیم

  • گوجه‌فرنگی

گوجه‌فرنگی (قرمز) منبع بسیار غنی آنتی‌اکسیدان‌ها است که در سلامت پوست و حفاظت از رنگ‌دانه‌ها تأثیر زیادی دارد. گوجه‌فرنگی را می‌توانید همراه سالاد یا به‌صورت پخته میل کنید. گوجه در هنگام پخت، مقدار آنتی‌اکسیدان بیشتری تولید می‌کند و به همین دلیل است که اکثر صاحب‌نظران، خوردن گوجه پخته را بیشتر توصیه می‌کنند.
پوستی شفاف

  • ماست

ماست یکی از میان‌وعده‌هایی است که برای پوست مفید بوده و به دلیل پروتئین فراوان، باعث جلوگیری از ظاهر شدن چین‌وچروک بر روی پوست می‌شود. ماست به همراه میوه‌های طبیعی،‌ یکی از بهترین میان‌وعده‌ها است ولی سعی کنید از ماست‌های میوه‌ای موجود در بازار فاصله بگیرید چراکه به این دسته از ماست‌ها مقادیر زیادی شکر، افزوده شده است. پس سعی کنید خودتان ماست طبیعی و کم‌چرب را با میوه‌های تازه ترکیب و نوش جان کنید.

پوستی شفاف

  • تخم کتان

تخم کتان سرشار از اسید‌های چرب امگا 3 بوده و مصرف روزانه آن، لطافت و شفافیت پوست را به همراه خواهد داشت. تخم کتان در کنترل لکه‌ها یا خال‌های سِنی بسیار مؤثر است و از شکل‌گیری خطوط و چین‌وچروک چهره جلوگیری می‌کند. مصرف مداوم و روزانه تخم کتان، قرمزی و التهاب پوست را از بین می‌برد و شادابی، شفافیت و طراوت خاصی به پوست می‌بخشد. تخم کتان را می‌توانید به‌صورت آسیاب کرده، همراه با ماست میل کنید یا روغن آن را به خوراکی‌هایی همچون سالاد، آرد جو، بیسکویت‌ها و کیک‌های خانگی افزوده و مصرف کنید.

ماسک سیب زمینی . طرز تهیه 5 نوع ماسک مفید برای صورت و بدن

پوستی شفاف

  • میوه‌ها

اکثر ما می‌دانیم که مصرف میوه به‌شدت بر روی سلامت افراد تأثیرگذار است ولی بهتر است با میوه‌هایی مانند کیوی و سیب بیشتر آشنا شوید. کیوی منبع غنی ویتامین ث (C) بوده و یک میوه کلاژن ساز است که باعث جوان‌سازی شده و روند پیری پوست را به تأخیر می‌اندازد. مصرف سیب نیز تأثیرات فراوانی در شفافیت و درخشندگی پوست و دندان دارد و تأثیرات منفی مصرف چای و قهوه را برطرف می‌سازد و پوست و دندان را تمیز و زیبا می‌کند. مصرف کیوی و سیب را در رژیم روزانه خود قرار دهید تا پس از مدتی، تأثیرات حیرت‌انگیز آن‌ها را ببینید.

پوستی شفاف

با تغذیه مناسب پوست شفافی داشته باشید

خوراکی‌ها و مواد غذایی ذکرشده در این مقاله به‌شدت بر روی سلامت و زیبایی پوست تأثیرگذار هستند و استفاده مداوم و صحیح از آن‌ها نقش مؤثری در شفاف‌سازی و زیبایی پوست ایفا می‌کند. البته موارد دیگری نیز وجود دارند که می‌توانید در رژیم غذایی خود مدنظر قرار دهید تا با مصرف آن‌ها از پوستی شفاف بهره‌مند شوید؛ خوراکی‌هایی مانند فلفل قرمز و فلفل دلمه زرد، لوبیا سبز، سیب‌زمینی شیرین، آب‌تره و میوه‌های آبی و بنفش (تمشک، توت، بلوبری، آلبالو و …) به دلیل وجود ویتامین‌ها و آنتی‌اکسیدان‌ها بسیار در روند شفافیت پوست تأثیرگذار هستند و چین‌وچروک‌های پوست را کاهش می‌دهند.
شاید برایتان عجیب باشد ولی شما حتی می‌توانید با مصرف تنقلات نیز در روند جوان‌سازی پوست خود تأثیر بگذارید! خوراکی‌ها و تنقلاتی مانند تخم کدو، تخمه آفتابگردان و شکلات تلخ را به‌اندازه استفاده کنید تا پوستی صاف و شفاف داشته باشید.

درباره‌ی تیم تولید محتوای ولیمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *