پنج‌شنبه 9 فروردین 1403
چرا گرفتن جشن عروسی مهم است

چرا گرفتن جشن عروسی مهم است

چرا گرفتن جشن عروسی مهم است

اهمیت برگزاری جشن عروسی برای شروع یک زندگی جدید

برگزاری جشن عروسی از زمان های قدیم تا به امروز در اکثر خانواده های ایرانی به عنوان یک سنت جای گرفته شده است و زوجین پس از این که تصمیم به ازدواج می گیرند با برگزاری این جشن، وصلت خود را بین فامیل، دوست و آشنا علنی می کنند و با رقص و پایکوبی این پیوند را جشن می گیرند. اصلی ترین نکته ای که باعث افزایش اهمیت جشن عروسی می شود، یاد و خاطره ای است که از آن شب باقی می ماند؛ پس نباید به آن با دید چشم و هم چشمی و یا رقابت نگاه کنیم زیرا موجب ایجاد حس ناراضایتی از شرایط می شود.
ما در این مقاله قصد داریم مواردی مرتبط با برگزاری جشن عروسی را در اختیارتان بگذاریم تا شما پس از مطالعه ی آن ها نسبت به اهمیت برگزاری این جشن به یاد ماندنی آگاه تر شوید و تصمیمات مناسب تری را در این باره بگیرید.

میزان اهمیت در برگزاری این جشن:

چرا گرفتن جشن عروسی مهم است

برگزاری جشن عروسی امری مهم و تا حدودی ضروری است که اصلیت وجودی آن به این گونه است که پیوند یک عشق در آن ثبت شود. همه ی عروس و داماد ها می خواهند جشنشان به خوبی و خوشی برگزار شود. ولی آیا با خرج بیش از حد، از این جشن خاطره ای خوب به جا می ماند؟ قطعا پاسخ خیر است، زیرا فرد در تمام مراحل برگزاری این جشن چیزی به جز حس نگرانی نسبت به آینده را حس نخواهد کرد. این حس نگرانی، استرس فرد را افزایش می دهد موجب تندخویی او با همسرش می شود. پس بهتر است به این جشن با دید کلی تر نگاه کنید، اگر از پس خرج آن بر نمیایید جشنی کوچک و کم خرج را به جشنی بزرگ و مجلل تبدیل نکنید. همچنین در مخالف یک جشن مجلل زوج هایی قرار دارند که به طور کلی این جشن را  حذف می کنند و به عقد در محضر قانع می شوند که ممکن است در آینده بازخورد مناسبی برایشان نداشته باشد.

چه کسی می تواند یک عروسی کامل برگزار کند؟

سه عامل برای این که بدانیم، چرا برگزاری جشن عروسی مهم است؟

 

یک) برای ساختن یک شب به یادماندنی:

چرا گرفتن جشن عروسی مهم است

فلسفه ی اصلی برگزاری این جشن، ساختن یک شب به یادماندنی برای عروس و داماد است. یعنی زوج ها از این که به عشق زندگیشان می رسند و قرار است عمری را با او بگذرانند با تمام وجود خوشحالند و جشنی را برای تقسیم این خوشحالی با دیگران، برپا می کنند. این زوج پس از گذر سال های دراز هم از این شب یاد می کنند و به عکس هایی که در جشن گرفته شده نگاهی می اندازند و این خاطرات ثبت شده را مرور می کنند و لذت می بردند. ولی اگر با سخت گیری های بی دلیل باعث شوید تا در جشن خوشحال نباشید، قطعا از زنده شدن خاطرات مربوط به آن هم لذت نخواهید برد.
پس جشن آن طوری باید برگزار شود که عروس و داماد با حداقل استرس و نگرانی حضور پیدا کنند و سعی کنند از شرایط به وجود آمده حتی اگر به وفق مرادشان نباشد هم راضی و خشنود باشند تا برای همیشه در ذهن و خاطرشان تجربه یک شب فوق العاده را به یاد آورند.

دو) به رسمیت شناخته شدن ازدواج

گرفتن جشن عروسی

یکی از مهم ترین عوامل برای برگزاری جشن عروسی، به رسمیت شناخته شدن ازدواج زوجین است. عروس و داماد پس از این جشن پیوند قلبیشان به پیوند رسمی تبدیل خواهد شد، که این موضوع باعث می شود تا حس این زوج به یکدیگر عمیق تر شود و با دید جدی تر و مسئولانه تری به رابطه یشان نگاه کنند.
این حس نه تنها در زوجین بلکه در اقوام هم شکل خواهد گرفت، به این منظور که پس از پایان جشن، فامیل های دور، نزدیک و دیگر دوستان از این وصلت که به صورت رسمی شکل گرفته شده با خبر خواهند شد.

فرمالیته روز عروسی چیست و ایا انجام ان ضروری است

سه) ایجاد وحدت خانوادگی

 گرفتن جشن عروسی

یکی از عامل هایی که باعث افزایش اهمیت جشن عروسی می شود، به وجود آمدن وحدت خانوادگی است. با برگزاری این جشن خانواده ی عروس و داماد، هر کدام  به اندازه ی وسع و توان خود هدایایی را برای این دو جوان می آورند، تا در ابتدای زندگی بتوانند راحت تر قدم بر دارند و برای فرداهای بهتر تلاش کنند.
این حرکت گروهی که بین اعضای خانواده عروس و داماد رخ می دهد نه تنها باعث افزایش حس وحدت و انسجام خواهد شد بلکه موجب پیشرفت زوج جوانی می شود که تازه زندگی مشترک خود را شروع کردند.

چهار) پایدار تر شدن پیوندشان:

گرفتن جشن عروسی

زمانی که یک دختر و پسر برای وصلتشان جشنی بر پا می کنند قطعا برای برگزاری آن، تلاش های زیادی خواهند کرد که باعث می شود تا قدر زندگی مشترکشان را بیشتر از افرادی که در محضر ازدواج کرده اند، بدانند.
همچنین در طول روند برگزاری این جشن بااخلاق های یکدیگر در یک کار گروهی آشنا تر خواهند شد که موجب افزایش صمیمیت در رابطه ی این دو جوان می شود.
یکی دیگر از عواملی هم که موجب  پایدار تر شدن پیوند این زوج می شود وجود مهمانان در جشن است. طبق بررسی های انجام شده ازدواج هایی که همراه با جشن برگزار شده اند در صد طلاق کمتری نسبت به ازدواج های محضری داشته اند و یکی از علت های آن وجود مهمانان اعلام شده است که سبب افزایش تعهد بین این دو زوج می شود.

مینا دارائی

درباره‌ی تیم تولید محتوای ولیمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *