پنج‌شنبه 9 فروردین 1403
نکاتی برای انتخاب لباس داماد

نکاتی برای انتخاب لباس داماد

نکاتی برای انتخاب لباس داماد

انتخاب لباس مناسب در بین همه افراد، چه مرد و چه زن از اهمیت ویژه ای برخوردار است. همه افراد سعی می کنند لباسی متناسب با فرهنگ و اداب در مهمانی ها و مجالس بر تن داشته باشند. این حساسیت در انتخاب لباس تنها مخصوص خانم ها نیست؛ اقایان نیز همیشه به دنبال لباس هایی زیبا و برازنده خود هستند. این حساسیت در انتخاب لباس، برای انتخاب کت و شلوار دامادی بیشتر می شود. لباس مرسوم برای اقایان در روز عروسی معمولا کت و شلوار دامادی است که با مدل های خاصی طراحی می شوند.

مدل کت و شلوار دامادی

مدل کت و شلوار دامادی

زمانی که می خواهید کت و شلوار دامادی بخرید، تعداد دکمه های کت نقش بسیار مهمی دارد. تعداد دکمه ها بیانگر حالت رسمی و یا غیررسمی مهمانی ها هستند. کت هایی که دکمه های کمتری نسبت به بقیه کت ها دارند حالت رسمی تری دارند. کت هایی که دارای یک و یا دو دکمه هستند یقه بازتری دارند و به همین دلیل پیراهن زیر کت بیشتر نمایان می شود. در اکثر مدل های اروپایی، کت های 2 دکمه مرسوم تر هستند ولی در ایران، مردان علاقه بیشتری به پوشیدن کت های 3 دکمه ای دارند.
کت های 2 دکمه برای افرادی که قد کوتاه تری مناسب است و در مقابل کت های 3 دکمه معمولا برای افراد قدبلند برازندگی بیشتری دارد. از دیدگاه نظریه پردازان مد، برای افراد چهار شانه کت هایی با یک ردیف دکمه مناسب است زیرا کت هایی که دو ردیف دکمه دارد عرض شانه ها را بیشتر نشان می دهد.

مدل کت و شلوار دامادی مناسب خود را پیدا کنید، در قید و بند مد نباشید:

مدل کت و شلوار دامادی

بسیاری از افراد برای انتخاب کت و شلوار دامادی، توجه فراوانی به مدل های باب شده در آن سال دارند، در صورتی که ممکن این مدل ها مناسب داماد نباشد مثلا تنگ یا کوتاه باشد و یا تا تمام شدن مهمانی شما را خسته کند. به همین دلیل توصیه می کنیم تحت تاثیر مد قرار نگیرید و بی طرفانه همه مدل ها را امتحان کنید. در این بین ممکن است یک کت و شلوار که شاید طرح آن قدیمی باشد، شما را بسیار شیک و رسمی نشان بدهد.

کت و شلوار دامادی مناسب برای افراد چاق

افراد چاق می توانند از رنگ های تیره برای کت و شلوار دامادی خود استفاده کنند. زیرا این رنگ ها آنها را باریکتر نشان می دهد. این رنگ ها شامل قهوه ای سوخته، سرمه ای سیر، مشکی و زغال سنگی هستند. در انتخاب کت نیز این افراد با پوشیدن کت های یک دکمه و نهایتاً دو دکمه ای، پیراهن شان بیشتر نمایان شده و بالاتنه شان کشیده تر به نظر می رسد.
نکته مهم برای این افراد این است که انتخاب کت هایی که دارای 4 دکمه و یا دو ردیف دکمه هستند، حجم شانه ها را بیشتر نشان می دهد.

جدیدترین مدل موی عروس برای عروس خانم‌های ایرانی

کت و شلوار دامادی مناسب برای افراد لاغر

برای افرادی که لاغر هستند هر مدلی می تواند برازنده شان باشد. ولی نکته مورد توجه این است که کت و شلواری را انتخاب کنند که دقیقا اندازه شان باشد. برای این افراد کت های دو لبه و 6 دکمه بسیار مناسب است.

کت و شلوار دامادی مناسب برای افراد درشت اندام

برای افرادی که بدنی تنومند دارند کت هایی با یقه آرشال که دو لبه پایینی کت روی هم قرار نمی گیرد بسیار مناسب است. قد کت باید هم سطح نوک انگشتان دست باشد. همچنین افرادی که صورتی عریض یا گردنی پهن دارند باید به نوع کراوات و یقه لباس نیز توجه کنند که سفت و تنگ بسته نشده باشد.
افراد درست هیکل نباید کت هایی دولبه و 6 دکمه بخرند زیرا آن ها را درشت تر نشان می دهد.

جیب کت و شلوار دامادی

مدل کت و شلوار دامادی

برای جیب کوچکی که روی کت قرار گرفته است را خالی نگذارید. برای این جیب می توان یک دستمال ابریشمی و یا یک گل کوچک انتخاب کرد.
اگر دستمال ابریشمی برای جیب کت انتخاب می کنید بهتر است این دستمال از جنش کراواتتان باشد.
اگر برای جیب کت یک گل مد نظر شماست باید این گل کوچک باشد.

دکمه‌سردست برای کت و شلوار دامادی

مدل کت و شلوار دامادی

انتخاب دکمه سردست ست شده با سنجاق کراوات و استفاده از ان برای کت و شلوار دامادی، به داماد یک حالت رسمی و وقار خاصی می بخشتد. برای این امر، باید یک پیراهن خاص که قابل استفاده برای دکمه سردست است انتخاب نمایید.

جوراب مناسب برای کت و شلوار دامادی

مدل کت و شلوار دامادی

اگر کت وشلوار دامادی که انتخاب کرده اید، سفید است، می بایست از جوراب سفید استفاده کنید.
برای سایر رنگ های کت و شلوار دامادی، یک جفت جوراب ساده مشکی کافی است.
ساق جوراب نیز باید بلند باشد تا وقتی که می نشینید یا پا روی پا می اندازید ساق پایتان دیده نشود.

همه چیز درباره تاج عروس

کت سه دکمه

این کت ها برای افراد بلند قد (80/1 متر و بلندتر) یک گزینه عالی است. این دکمه ها عرض سینه را بیشتر نشان داده و فرد را بسیار شیک و رسمی نشان می دهند. در بستن دکمه های کت دقت کنید که یقه کت کشیده نشود و یا چین نخورد.

کت دو دکمه

افرادی که قد کوتاه تر و یا اندام چاق تری دارند می توانند از این نوع کت ها استفاده نمایند. در پوشیدن این کت باید دقت کنید که تنها دکمه اول را ببندید تا ظاهری کلاسیک و رسمی داشته باشید.

کت تک دکمه

این نوع کت ها برای افراد لاغر یک انتخاب عالی است. این نوع کت ها انها را بسیار شیک نشان می دهند. در پوشیدن این کت دقت کنید زمانی که ایستاده اید دکمه کت را ببندید و زمانی که نشسته اید دکمه کت را باز کنید.

مدل‌های مختلف کت و شلوار دامادی

 

ست صبحگاهی

این مدل از رسمی ترین و متداول ترین مدلهای کت و شلوار دامادی است. این کت و شلوار شامل یک کت بلند تا بالای سینه و دنباله ای تا زانو است.

کت دنباله‌دار 

این نوع کت ها در دنباله خود دارای دو شاخه هستند و به کت های تاکسیدو – Tuxedo معروف شده اند. این کت ها معمولا به همراه کراوت، جلیقه و پیراهن سفید پوشیده می شوند.

ست راحتی

بعضی از دامادها با مدل های کت و شلوار روزانه احساس راحتی بیشتری می کنند. این ست شامل جلیقه و کراوات است. نکته مهم در مورد این ست این است که می توانید بارها و بارها برای مراسم های مختلف ان را بپوشید.

کت و شلوار دامادی و رنگ های متداول برای تمام فصل ها

تنها 5 رنگ وجو دارد که می توانید آنها را در تمامی فصول بپوشید. این رنگ ها شامل مشکی، آبی نفتی، خاکستری زغالی، قهوه ای و کت و شلوارهایی که نقشی از راه های باریک بر روی خود دارند.

مریم نریمانی بناب

درباره‌ی تیم تولید محتوای ولیمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *