پنج‌شنبه 9 فروردین 1403
فرمالیته روز عروسی چیست و ایا انجام ان ضروری است

فرمالیته روز عروسی چیست و ایا انجام ان ضروری است

فرمالیته روز عروسی چیست؟

فرمالیته روز عروسی مراسمی است که یک یا چند روز قبل از جشن اصلی برگزار می شود. این مراسم به شکلی ظاهرسازی شده از جشن عروسی واقعی است که در این روز عروس و داماد به طور کامل آماده خواهند شد و عکس های عروسی خود را در مدل ها و مکان های مختلف بدون هیچ گونه محدودیت زمانی خواهند گرفت تا در روز عروسی کمتر خسته شوند، همچنین این کار باعث می شود تا از قبل حس عروس و داماد شدن را یک بار بچشند و با اطمینان خاطر بیشتر و استرس کمتر در مراسم اصلی حضور پیدا کنند.

فرمالیته روز عروسی چیست و ایا انجام ان ضروری است

چرا بعضی از زوج ها مراسم فرمالیته ی عروسی را برگزار می کنند؟

روز عروسی برای عروس و داماد یک روز پر مشغله است. هر دو صبح زود از خواب بیدار می شوند تا برای برگزاری مراسم عروسی آماده شوند و سپس قبل از شروع جشن زمانی را به عکس های عروسی اختصاص می دهند.

فرمالیته روز عروسی

همان طور که می دانیم آرایش عروس یکی از مهم ترین و زمان‌بر ترین مراحل برای آماده شدن عروس خانم ها به حساب می آید، زیرا هر دختری می خواهد در این شب به بهترین شکل خود جلوه کند. سوالی که برای هر عروسی ممکن است پیش بیاید این است که آرایش صورت و آرایش مو او چطور خواهد شد؟ آیا ممکن است آن را نپسندد و آیا در فرصت کمی که دارند امکان تغییر قسمتی از آن امکان پذیر خواهد بود یا خیر؟
فرمالیته ی عروسی به شما این امکان را می دهد تا یک یا چند روز قبل از مراسم اصلی، به آرایشگاه بروید تا آرایش صورت و موهایتان را انجام دهند و اگر نظری برای تغییر قسمتی از آن داشتید با آرایشگر خود در میان بگذارید؛ انجام این مراحل سبب می شود تا شما ذهنیتی مشخص از ظاهر خود در شب عروسی داشته باشید که این کار می تواند استرس شما را به شدت کاهش دهد.

از خاص ترین روز زندگیتان جذاب ترین تصاویر را ثبت کنید

فرمالیته روز عروسی

همچنین پس از این که داماد هم به طور کامل آماده شد به سمت آتلیه ی مورد نظر بروید، در مدل ها و لوکیشن های مختلف عکس بگیرید و به هیچ وجه نگران کمبود وقت نباشید. به این صورت حتی می توانید مراسم فرمالیته را در شهر یا کشور دیگری برگزار کنید و زمان بیشتری را برای ساخت یک ویدیوی رویایی و عاشقانه صرف کنید تا برای همیشه به عنوان بهترین اتفاق زندگیتان ثبت شود. به این ترتیب شما دیگر در روز عروسیتان برای عکسبرداری وقت نمی گذارید و انرژی برای شب مراسم از دست نمی دهسد زیرا بیشتر می خوابید، دیرتر به آرایشگاه می روید و کمتر تحرک می کنید.
یکی دیگر از مزایای فرمالیته ی عروسی این است که شما می توانید به آتلیه ی خود سفارش دهید تا یکی از عکس هایتان را روی یک شاسی بزرگ چاپ کند تا در گوشه ای از تالار قرار دهید و یا قسممتی از فیلمی که در روز قرماتیله آماده کرده بودید را در مراسم عروسی برای مهمانان به نمایش بگذارید.

فرمالیته روز عروسی

همچنین شما با برگزاری فرمالیته ی عروسی می توانید یک بار عروس و داماد بودن را تجربه کنید. به این منظور که با هم راه رفتن، غذا خوردن و یا حتی رقصیدن را تمرین کنید. اگر بدون هیچگونه برنامه ریزی بعد از یک روز پر هیاهو در مراسم حضور پیدا کنید شاید در تشخیص رفتارهای مناسب دچار مشکل شوید.
اگر شما جزو دسته افرادی هستید که حدس می زنید ممکن است با مشکلاتی که در بالا گفته شد رو به رو شوید، برگزاری مراسم فرمالیته عروسی برایتان بهترین گزینه به حساب می آید.

همه چیز برای یک ورود باشکوه به مراسم عروسی آماده است!

ایا انجام مراسم فرمالیته ی عروسی ضروری است؟

در پاسخ باید به شما بگویم که خیر، به هیچ عنوان برگزاری این مراسم امری ضروری بشمار نمی رود، زیرا با توجه به مزیت هایی که در بالا نام برده شد، معایبی هم دارد که باعث می شود برای همه ی افراد امر خوشایندی به حساب نیاید.
یکی از معایب اصلی آن، افزایش هزینه های عروسی است. تکرار بعضی از مراحل جشن عروسی مثل آرایشگاه ، آماده کردن دسته گل عروس و گل زدن ماشین جزو عواملی هستند که مخارج را افزایش می دهند که بسیاری از زوج ها این مقدار هزینه را بیهوده می دانند و ترجیح می دهند همه چیز طبق روال عادی آن جلو برود. این زوج ها تصمیم می گیرند با یک برنامه ریزی دقیق و منظم روز عروسی خود را بدون مخارج اضافه مدیریت کنند و نیازی به تکرار دوباره مراسم از قبل نمی بینند.
یکی دیگر از معایب مراسم فرمالیته، سعی به ایجاد حسی مشابه به حس شب عروسی است که زوجین در زمان عکسبرداری و فیلمبرداری دارند. فلسفه ی اصلی این مراسم بر اساس ظاهرسازی است و در اصل هیچ جشنی در آن روز برگزار نخواهد شد که این موضوع می تواند باعث شود تا عروس و داماد برای شبیه سازی حسی مشابه با آن چه هنوز تجربه نکرده اند تلاش کنند و در نتیجه ممکن است حسی که از عکس ها و فیلم ها منعکس می شود مصنوعی باشد.

فرمالیته روز عروسی

مینا دارائی

درباره‌ی تیم تولید محتوای ولیمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *