پنج‌شنبه 9 فروردین 1403
شام شب عروسى

شام شب عروسى

شام شب عروسى

شب عروسى يكى از زيباترين و به ياد ماندنى ترين شب ها براى هر زوجى است.
تمامى تداركاتى كه در اين شب انجام مى شود مى تواند بر اساس يك برنامه از پيش تعيين شده و منظم باشد.
برنامه ريزى براى اين تداركات يكى از اصلى ترين كارهايى است كه عروس و داماد از ماه ها پيش از شب عروسى بايد انجام دهند.
از تعيين مكان عروسى، خريد لباس عروس و داماد، تهيه و كيك، تزئين كردن ماشين عروس و… كه بگذريم، مسئله شام شب عروسى يكى از مهم ترين و پرخرج ترين مسائل است.
فراهم كردن شامى با قيمت مناسب، طعم خوب و ظاهرى مناسب كارى چندان آسان به نظر نمى رسد.
در اين مقاله به راهكارهايى براى نزديك شدن شام شب عروسيتان به ايده آلى كه در ذهنتان است خواهيم پرداخت.

١- در مرحله اول ميزبان شام عروسى را تعيين كنيد. در هر خانواده رسم و رسوم متفاوتى وجود دارد كه با توجه به همين رسوم خانواده عروس و يا داماد، فراهم كردن شام عروسى را به عهده مى گيرند. با تعيين اين مسئله بسيارى از مسائل ديگر، از جمله بودجه اى كه قرار است براى اين كار كنار گذاشته شود، مشخص مى شود.
٢- تمامى تلاش شما براى برگزارى جشن عروسى در دو هدف كلى خلاصه مى شود. اولين هدف برپا كردن جشنى به ياد ماندنى و خاطره انگيز براى مهمانان، و دومين هدف آن كه اهميت بسيارى نيز دارد، راحتى خود شما در اين جشن است. در برنامه ريزى و تهيه شام شب عروسى سعى داشته باشيد تا با كمترين هزينه ها و ساده ترين غذاها، بهترين شامى را كه مى توانيد تدارك بيينيد. تجملات و وسواس بيش از حد در بيشتر موارد عكس عمل مى كند و علاوه بر اين كه به خواسته تان نخواهيد رسيد، در طول اين شب درگيرى فكرى زيادى نيز خواهيد داشت.
٣- ليست تمامى غذاهاى ميز عروسيتان را از قبل تعيين كرده و هركدام را جداگانه بررسى كنيد. ليستى بلند بالا فقط هزينه ها را افزايش خواهد داد و در بيشتر موارد كيفيت كار با تعدد غذاها پايين مى آيد. چند غذاى اصلى كه از قبل به آن ها فكر كرده ايد را پيشنهاد دهيد و حتماً سعى كنيد كه پيش از عروسى يكبار آن ها را بچشيد.

کت و شلوار دامادی را به چه خصوصیاتی و از کجا تهیه کنیم؟

شام شب عروسى

٤- براى خاص بودن مراسم شام عروسيتان مى توانيد تمى را براى ميز شام انتخاب كنيد. به طور مثال رنگى خاص و يا حالت چيدن متفاوت غذاها مى تواند شما را به اين هدف نزديك كند.

شام شب عروسى

٥- در مكانى كه براى عروسى و محل سرو شام انتخاب مى كنيد كافى است كمى خلاقيت به خرج داده و آنجا را تزئين كنيد. اين محل نه لازم است بسيار بزرگ باشد و يا حتى ترئينات خيلى خاص و پرخرجى مخصوص آنجا انجام شود. اگر سليقه خودتان در رأس تمامى تصميم هايتان قرار دارد، مى توانيد با بازديد از سايت ها و مجلات مختلف تزئينات مورد علاقه تان را انتخاب كرده و در محل عملى سازيد. در حالت دوم اين كار را مى توانيد به طور كلى به ديزاينر هايى كه فعاليت هايى در اين خصوص انجام مى دهند بسپاريد و فقط نظر خود را درباره ايتن تشريفات به آن ها منتقل كنيد.

شام شب عروسى

٦- ليست مهمان هايتان را چندين ماه پيش از عروسى تنظيم كنيد. اين ليست براى كارهاى مختلفى كه قرار است در شب عروسيتان انجام دهيد لازم مى شود .يكى از اين كارها برآورد تعداد افراد مهمان براى شام شب عروسى است. لازم نيست خيلى بيشتر از تعداد افرادى كه مهمان شما در اين شب هستند غذا سفارش دهيد. كافى است اگر مى خواهيد از تعداد مهمان ها مطمئن تر باشيد و دقيق تر ليست آن ها را داشته باشيد، در طراحى كارت عروسيتان جزئياتى را اضافه كنيد. منظور از اين جزئيات پرسشى درباره قطعيت آمدن و يا نيامدن مهمان ها مى باشد كه آن ها بايد شما را در اين باره در جريان بگذارند. با اين كار به مقدار زيادى در هزينه هاى شام مراسم عروسى صرفه جويى خواهد شد.

چرا باید جلیقه بپوشیم؟

شام شب عروسى

ترنم صارمی

درباره‌ی تیم تولید محتوای ولیمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *