پنج‌شنبه 9 فروردین 1403
حقایقی در مورد گرفتن سلفی

حقایقی در مورد گرفتن سلفی

حقایقی در مورد گرفتن سلفی

از زمانی که گوشی‌های همراه، به ساختن تلفن‌هایی با دوربین جلو پرداختند، بحث گرفتن سلفی یا همان گرفتن عکس با دوربین جلوی گوشی بسیار داغ شد.
سلفی‌ها در شبکه‌های اجتماعی بسیار پرطرفدار شدند و بسیاری از افراد مشهور با دوربین جلوی گوشی خود، که روز به روز قوی‌تر و با کیفیت‌تر می‌شد، از خود عکس می‌گرفتند. اما سلفی‌ها تبدیل به مسئله‌ی بزرگتری از یک عکس شدند.
حتی برخی از افراد جان خود را سر گرفتن سلفی از دست دادند. پژوهشی که در “کامپیوترها در رفتار انسان” منتشر شد، موضوع جدید را ثابت کرد، اینکه می‌توان از نوع گرفتن سلفی در افراد، به خصوصیات شخصی آن‌ها هم پی‌برد!
به طور مثال افرادی که مستقیما به دوربین نگاه می‌کنند و صورتشان حس مثبتی دارد، دوست داشتنی ترند. یا افرادی که در سلفی خود لبهایشان را غنچه می‌کنند، در احساسات خود ناپایدارترند.
در ادامه، حقایق جالبی که در مورد گرفتن سلفی وجود دارد را بررسی کرده‌ایم، اگر شما هم به گرفتن سلفی یا سلفی‌ها علاقه‌مندید، خواندن این مقاله را از دست ندهید.

حقایقی در مورد گرفتن سلفی

گرفتن سلفی به قرن 16 میلادی برمیگردد

شاید فکر کنید گرفتن سلفی با آمدن گوشی‌های هوشمند به بازار شروع شده است، اما سلفی‌ها تاریخچه‌ی بسیار طولانی‌تری دارند. اولین سلفی کشف شده مربوط به نقاشی یک نقاش 21 ساله در سال 1524 از تصویر خودش در یک آینه است که پارمیگیانینو نام دارد. شاید او هیچوقت با خود فکر نمی‌کرد که آغازگر نوع جدید از تصویر برداری در سال‌های آینده می‌شود!

در برخی شهرها سلفی‌های بیشتری گرفته می‌شود

با اینکه گرفتن سلفی، یک پدیده‌ی جهانی است اما در برخی شهرها بیشتر از بقیه، مردم از خود عکس سلفی می‌گیرند. مجله‌ی تایمز با بررسی 400هزار عکسی که با هشتگ selfie منتشر شده بودند و بررسی نقطه‌ی انتشار آن‌ها، لیستی از این شهرها تهیه و منتشر کرد. این لیست که در آن نام 459 شهر وجود دارد، اعلام کرد که شهر ماکاتی در فیلیپین، پایتخت سلفی جهان است! در رتبه‌ی دوم شهرهای منهتن و میامی قرار دارند که از لحاظ آماری بسیار به شهر ماکاتی نزدیک هستند.

چه ساعتی بخرم؟

زن‌ها بیشتر از مردها سلفی می‌گیرند

خانم‌ها معمولا علاقه‌ی بیشتری برای گرفتن سلفی دارند و درصد بیشتری از سلفی‌ها به خانم‌ها اختصاص دارند. البته این درصد در شهرهای مختلف متفاوت است، به طور مثال در بانگوک 55.2 درصد سلفی‌ها متعلق به خانم‌هاست در حالیکه در مسکو این درصد به 82 درصد می‌رسد. به نطر شما این درصد در شهری که شما در آن زندگی می‌کنید چگونه است؟

حقایقی در مورد گرفتن سلفی

بیشتر سلفی‌گیرها جوانان هستند

احتمالا شما هم جوانان بسیاری دیده‌اید که در مهمانی‌ها، در رستوران‌ها و در مکان‌های دیدنی مشغول گرفتن سلفی از خودشان هستند. جالب است بدانید که میانگین سن سلفی‌گیران، 23.6 سال است. البته شاید 10 سال دیگر این میانگین بیشتر شود چراکه نسل سلفی‌گیران بزرگتر می‌شوند و عادت سلفی گرفتن را همراه خودشان دارند.

سلفی کلمه‌ی سال 2013 شد.

در سال 2013، دیکشنری آکسفورد کلمه‌ی سلفی را به عنوان کلمه‌ی سال معرفی کرد. همیشه در مورد انتخاب کلمه‌ی سال، اختلاف نظرهای فراوانی وجود دارد، اما در سال 2013 همه با این انتخاب موافق بودند. چرا؟ چون در سال 2013 استفاده از کلمه‌ی سلفی، افزایش 17000 درصدی داشت. با این شرایط، آیا این انتخاب معقولانه و منطقی نبوده است؟

حقایقی در مورد گرفتن سلفی

سلفی‌ها فقط برروی زمین گرفته نمی‌شوند

همانقدر که افراد برروی زمین علاقه به گرفتن زمین دارند، فضانوردان ناسا هم به گرفتن سلفی علاقه‌مندند. باور کنید یا نه، سلفی‌های متعددی در خارج از زمین گرفته شده است. که اولین آن مربوط به باز آلدرین فضانورد، در سال 1966 است.

همه‌جا احازه‌ی سلفی گرفتن ندارید!

در ادامه‌ی علاقعه‌ی مردم به گرفتن سلفی و بوجود آمدن مونوپاد یا همان دسته‌ی سلفی، دیسنی لند در برخی از کشورها، سوار شدن به وسیله‌ها با مونوپاد و گرفتن سلفی را ممنوع کرد. البته علت این ممنوعیت، رعایت ایمنی بود. چراکه بسیاری انقد مشغول گرفتن سلفی می‌شدند که مسائل ایمنی را رعایت نمی‌کردند و جانشان به خطر می‌افتاد. با این وضع، این ممنوعیت خیلی غیرمعقول به نظر نمی‌رسید!

از پوشیدن رنگ های مکمل نترسید!

حقایقی در مورد گرفتن سلفی

ترنم صارمی

درباره‌ی تیم تولید محتوای ولیمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *